GPS toch een mooie techniek

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#16 Bericht door wost »

Patrick Pevenage schreef: Om je onderweg aangenaam bezig te houden kun je beter een satelliet-tv met betaaltelevisie op het stuur monteren.
Dat zou ik dan wel willen waar koop je die?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#17 Bericht door Edje »

In den aldi :wink: vorige maand :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

spinnekopje
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 15 okt 2003, 14:38
Postcode: 2920
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

#18 Bericht door spinnekopje »

Patrick Pevenage schreef:Wil je een route uitstippelen, dan komt daar wél enig werk bij kijken.
Niet meer als dat je een route op een kaart uitstippeld. Het verschil zit er gewoon in dat je de route (bij mij dus steevast track) naar de gps stuurt ipv de kaart af te drukken (beide is slimste, techniek gaat wel eens stuk)
Patrick Pevenage schreef:Een route meteen uitstippelen op het toestel zelf, zonder gebruik van de computer, is ondenkbaar prutswerk.
Dat is afhankelijk van je eisen. Enkele waypoints kunnen een mooie tocht vormen. Ik heb al tochten gedaan van ong. 70-80km met 4 waypoints in de dorpen/bruggen die ik wilde passeren.
Patrick Pevenage schreef:Ik ben er niettemin vast van overtuigd dat het gps bedoeld is voor zij die hun weg moeten zoeken over totaal onbekend terrein zonder bijkomende zichtbare aanwijzingen.

Voor 98,89 % van al onze Belgische toer- en recreatiefietsers is dit apparaat dan ook totaal nutteloos.
Totaal nutteloos zeker niet. Ik denk dat 98,89 % het kan gebruiken. Voor de grote hoop is het echter niet nodig om die kosten te doen. Een kaart werkt immers ook zeer goed. (meer in een ander berichtje)
Koen Van den Bergh

spinnekopje
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 15 okt 2003, 14:38
Postcode: 2920
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

#19 Bericht door spinnekopje »

Patrick Pevenage schreef:Niet slecht. Niet slecht. Maar hopelijk heb je er ook de City Navigator 8 bijgekocht.
Dat is heel erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Persoonlijk vind ik dat totaal overbodig. De gps dient bij mij niet om van adres tot adres te navigeren. Ik ben trouwens van mening dat je beter vooraf je weg uitstippeld. Zelf ben je slimmer dat het beste algoritme!
Patrick Pevenage schreef:Ik ben nog altijd voorstander van de Magellan omdat hij standhoudt onder gebladerte of in de buurt van hoge gebouwen waar de Garmin pas moet geven, blokkeert en of uitvalt.
Magellan is inderdaad bekend om zijn betere ontvangst. Voordeel heb je echter in zeer weinig gevallen, zeker niet als je de gps enkel in de auto/op de fiets gebruikt. Tegenwoordig is het verschil bijna nihil geworden, zeker met de Gpsmap60C(S)x toestellen van Garmin.
Patrick Pevenage schreef:ik in een ondergrondse tunnel terechtkwam die mij verderop hielp door te rijden.
Software op een gps doet ook veel. Ik zie trouwens liever direct dat ik bijna geen ontvangst heb, dan dat de gps gewoon doet alsof hij weet waar je bent, iets wat de meeste autonavigatiesystemen spijtig genoeg doen.
Patrick Pevenage schreef:op voorhand heel nauwgezet je huiswerk thuis op het computermodel maken als je van een bepaalde plaats naar ergens anders wenst te komen op wegen en plaatsen waar Christus nog niet is langsgeweest.
Geen idee wat het verschil is met navigeren zonder gps. Ach ja, een gps heeft een pijlfunctie, die je enkel de richting in vogelvlucht naar je bestemming geeft (en de afstand). In Antwerpen, Limburg kan je zo perfect van A naar B rijden.
Patrick Pevenage schreef:Garmin heeft een aangenamer en kleurrijker display, is wijder verspreid waardoor hij uitwisselmogelijkheden heeft onder companen, en is ook op de computer handiger te bewerken.
Geef ik je gelijk in
Koen Van den Bergh

Plaats reactie