Versatile dakje
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- fred101060
- kmvreter v/d maand
- Berichten: 268
- Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
- Locatie: purmerend
- Contacteer:
Gisteren een aanpassing voor het dakje. Waarom nou bij een harde windvlaag vanaf de zijkant heeft het dakje de nare eigenschap om los te komen en dat wil ik dus niet. Wat gedaan een stukje klittenband gemonteerd op de kopse kant van de mango rolbeugel en aan de onderkant van het uiteinde van het dakje probleem lijkt opgelost.
www.kingstar.nl
mijn sponsor
mijn sponsor
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Op de Nederlandse lijst kwam een interessant stukje voorbij:
Dus in ieder geval de vraag aan de bakker: wat zijn jouw bevindingen?
Ik weet niet welke Questrijders hier allemaal een dakje hebben. Goed, van de bakker weet ik het wel.Kijk ook eens op:
http://www.hazbro.com/mango/blog/archiv ... rd_archive...
En dan de blog van 12 july 2006
Volgens deze Quest-blogger met Versatile dakje wordt zijn Quest
aanmerkelijk sneller met dakje en deksel.
Dus in ieder geval de vraag aan de bakker: wat zijn jouw bevindingen?
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
-
- bakt ze bruin
- Berichten: 812
- Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
- Postcode: 8620
- Locatie: Nieuwpoort
- Contacteer:
WFvNWFvN schreef:
Dus in ieder geval de vraag aan de bakker: wat zijn jouw bevindingen?
"het dakje"
het dakje is ongelooflijk, buitengewoon en uitzinnig goed.
De juiste datum dat het dakje hier is geland zal ongeveer 1 juli geweest zijn en de allereerste maal dat ik ermee in de regen heb gereden was 15 augustus. Geen enkele maal ben ik thuisgebleven omdat het ging regenen en sedert 15 augustus is mijne velomobiel ook al niet meer natgeregend !!!! Het is nu 4 oktober. Zo'n dakje hebben schijnt dus de regen tegen te houden, leuk is dat.
Maar op 15 augustus was het dus prijs. De ware zondvloed kwam neer op dat dakje en helaas ook op mezelf. Jammer dat er bij die versatile mensen niemand slim genoeg was om het doorzichtig gedeelte waterdicht aan het zwarte gedeelte vast te maken. Bij een zondvloed vallen er dus heel dikke druppels zo op je hoofd en er zijn leuker dingen als je bijna 200 € hebt betaald voor een dakje.
Uiteraard heb ik dit zelf waterdicht gemaakt, geen zo'n kunst trouwens. Ik kan het dakje aan Q rijders aanbevelen. Je moet er evenwel mee rekening houden dat je bij regenval dit versatile dakje samen met de zwarte afdichting van de Q moet gebruiken. Een bijkomend voordeel van het dakje, het houd de grijpgrage vingers uit je velomobiel.
Ikzelf heb het met klittenband bevestigd en op een zonnige dag kan ik het dus heel makkelijk afnemen en thuislaten, een pluspunt.
- fred101060
- kmvreter v/d maand
- Berichten: 268
- Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
- Locatie: purmerend
- Contacteer:
-
- bakt ze bruin
- Berichten: 812
- Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
- Postcode: 8620
- Locatie: Nieuwpoort
- Contacteer:
Bij een poging om de vijsjes die beide delen aan elkaar vastmaakt los te krijgen bleek dat er makkelijk schade aangericht wordt aan deze vijsjes. Daarom in een doe het zelf zaak in de sanitair afdeling een spuitbusje gekocht met kleurloze vloeibare inhoud. Na het aanbrengen op de scheiding tussen verschillende delen, wringt deze vloeistof zich tussen de delen en maakt de scheiding waterdicht. Vraag me niet meer naar het juiste merk. Er waren verschillende merken spuitbusjes met dezelfde werking.fred101060 schreef:Vertel eens hoe heb jij dat waterdicht gemaakt.
AUB de Bakker
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
bakker: ik ben met name benieuwd naar jouw ervaringen met het dakje als het gaat om snelheid. Ik meende eerst dat het dakje remmend werkt maar dat heb ik weer teruggenomen. Flevobike zegt dat het nagenoeg niets uitmaakt (uitrolproef gedaan). Die ene Questrijder zegt zelfs dat z'n Quest er sneller door is geworden. Wat zijn jouw bevindingen?
Wat betreft regen ben ik het met je eens: dakje monteren en je ziet bijna geen druppel meer onderweg; het mooie weer biedt zich direct aan
Wat betreft regen ben ik het met je eens: dakje monteren en je ziet bijna geen druppel meer onderweg; het mooie weer biedt zich direct aan
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
-
- bakt ze bruin
- Berichten: 812
- Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
- Postcode: 8620
- Locatie: Nieuwpoort
- Contacteer:
WFvN
wat snelheid betreft maakt dit dakje helemaal niets uit. Dat je er sneller door gaat? Das me dan helaas nog niet opgevallen.
Eigenlijk zit er toch een addertje onder het gras. Wil je zonodig je hart uit je lijf rijden dan moet je dit toch langer kunnen volhouden zonder dan met het dakje. Met zo'n dakje zal je motor toch wel sneller warm lopen zou ik denken.
Ik zal mezelf meteen tegenspreken want bij wedstrijden zou je wel es een Q zien met een Q dakje. Veel comfort zal dit niet geven, warmte des te meer. Toch blijven racers die dakjes gebruiken.
Besluit: Het zal door iedereen anders ervaren worden.
wat snelheid betreft maakt dit dakje helemaal niets uit. Dat je er sneller door gaat? Das me dan helaas nog niet opgevallen.
Eigenlijk zit er toch een addertje onder het gras. Wil je zonodig je hart uit je lijf rijden dan moet je dit toch langer kunnen volhouden zonder dan met het dakje. Met zo'n dakje zal je motor toch wel sneller warm lopen zou ik denken.
Ik zal mezelf meteen tegenspreken want bij wedstrijden zou je wel es een Q zien met een Q dakje. Veel comfort zal dit niet geven, warmte des te meer. Toch blijven racers die dakjes gebruiken.
Besluit: Het zal door iedereen anders ervaren worden.
-
- Junior
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 21 okt 2003, 22:04
- Fiets: hurri
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Wilfred,WFvN schreef:bakker: ik ben met name benieuwd naar jouw ervaringen met het dakje als het gaat om snelheid. Ik meende eerst dat het dakje remmend werkt maar dat heb ik weer teruggenomen. Flevobike zegt dat het nagenoeg niets uitmaakt (uitrolproef gedaan). Die ene Questrijder zegt zelfs dat z'n Quest er sneller door is geworden. Wat zijn jouw bevindingen?
:D
Er zit maar 1 ding op, ga zelf uitrolproeven doen op de nieuwe fietsbrug of de ijsselbrug. Kees Schouten geeft op http://home.hetnet.nl/~keessch/Ligfiets ... .htm#einde (op 24 september) tips hoe je zelf een excelsheet hiervoor in elkaar kunt zetten.
Groeten
Wim
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Als de maximale snelheid maar hoog genoeg is valt het vast wel te meten. Een stevige helling is daar wel voor nodig. De test schijnt uitgevoerd te zijn bij de Ketelbrug ofzo. Ik ken de helling niet maar het is niet de eerste keer dat daar een uitrolproef gehouden is.de bakker schreef:Ik kan me echt niet indenken dat je met een uitrolproef zal kunnen vaststellen dat een velomobiel sneller rijd met of zonder dakje.
Klinkt me bekend in de oren. Niet dat ik er problemen mee heb; met een groep rijden kost toch meer energie dan wanneer je alleen rijdt. Maar met tochten een gemiddelde rijden van meer dan 25 km/h heb ik ook nog niet meegemaakt. Als ik alleen rijdt, is dat wel het minimum en dan spreken we over de Fujin en niet over de Versatile.Trouwens ik lees alsmaar over sneller en snelst en bij de zeldzame toertochten die ik meerij kom ik tot de vaststelling dat er nooit snel gereden word.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]