fietscomputer hartslagmeter

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ome Willem
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 22:10
Postcode: 3040
Fiets: Optima Dolphin
Locatie: Neerijse
Contacteer:

#16 Bericht door ome Willem »

Bak schreef:Omdat mijn fiets eerst een onderstuur was, zit er een beugeltje op de buis waar het computertje op zit. Ik vond dat eigenlijk wel best zo, hoef er toch niet steeds aan te zitten en kan het goed zien.
In ieder geval geen last van korte kabeltjes.

Excuseer de kwaliteit van de foto.
Die beugeltjes interesseren me wel in grote mate oa om bijkomende verlichting te plaatsen, weet iemand die te koop?
Ik heb al geprobeerd om die zelf te maken van houdertjes voor electriciteitsbuizen maar het is nogal omslachtig en slordig.

Gebruikersavatar
Bak
Junior
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 13 aug 2006, 12:14
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Haarlem, NL
Contacteer:

#17 Bericht door Bak »

Op de site van Nazca staat dat de computersteun € 14,00 kost. Ik verwacht dat de mijne daar ook vandaan komt, maar dat weet ik niet zeker, staat er niet op.
Je kunt ze allicht mailen of je die online kunt bestellen.
"Think outside the bun"

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#18 Bericht door marksje »

draadje verlengen is geen probleem. Gewoon een stukje draad tussen solderen en de soldering inpakken met van die smeltbare lijm uit zo'n lijmpistooltje (is stevig en waterdicht). Ik rij zo al 5 jaar rond en heeft nog nooit gemankeerd.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#19 Bericht door marini »

verlengen gaat niet altijd, soms geeft het storingen
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#20 Bericht door GeertJ »

marini schreef:verlengen gaat niet altijd, soms geeft het storingen
lijkt me sterk, zeker als je draadjes aan elkaar soldeert dat het storingen zou geven :?
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#21 Bericht door marini »

zelf meegemaakt, was iets met dat ding zelf denk ik achteraf.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#22 Bericht door Jowan »

voor cateye bestaan er normaal setjes met extra lange kabel zodat je niet hoeft te verlengen

Gebruikersavatar
ome Willem
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 22:10
Postcode: 3040
Fiets: Optima Dolphin
Locatie: Neerijse
Contacteer:

#23 Bericht door ome Willem »

IK heb het ondertussen opgegeven, drie nieuwe batterijtjes gekocht, die gaan blijkbaar ongeloofelijk snel plat. het is de sterkte van het batterijtje dat bepaalt welke sensor de juiste info geeft.
( samen met de afstand.)
Ik moet een ongelofelijk sterk hart hebben want dat slaat soms 200 b/min
en op de snelheid moet ik helemaal niet afgaan wanneer die zou kloppen dan zou ik meer geflitst worden dan met de wagen.
Het gekke is dat alles soms wel werkt. maar betrouwbaar is die prul van de Liddle dus niet. Jammer dat ik het niet onmiddelijk terugbracht.
Een verwittiging aan alle anderen. zegge het voort. goedkoop is vaak dure koop.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#24 Bericht door Filip »

ome Willem schreef:IK heb het ondertussen opgegeven, drie nieuwe batterijtjes gekocht, die gaan blijkbaar ongeloofelijk snel plat. het is de sterkte van het batterijtje dat bepaalt welke sensor de juiste info geeft.
( samen met de afstand.)
Ik denk dat draadloos altijd meer batterijtjes verbruikt + betrouwbaarheid is triestig.
Geef mij maar een kilometertellertje met draad (verlengen is heel gemakkelijk).
Als hartslagmeter is Polar zeker een goede referentie, noodzakelijkerwijs draadloos maar bij Polar gecodeerd om storingen te verminderen.

Gebruikersavatar
PatrickW
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 15 jan 2006, 22:16
Fiets: Challenge Focus Sport
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

#25 Bericht door PatrickW »

Polar CS200 draadloze fietscomputer met trapfrequentiesensor en hartslagmeter. Werkt feilloos. Bovendien kun je uw trainingsgegevens met pc doorzenden naar Polar site waar je trainingsschema's e.d. kunt bijhouden.

www.ligfietsers.be

#26 Bericht door www.ligfietsers.be »

Ik heb ook de Polar CS200 met cadansfunctie. Deze werkt over het algemeen heel goed, behalve als je onder hoogspanningskabels gaat rijden. Dan valt de snelheid wel eens uit. De cadans en hartslag blijven correct.

En het overbrengen naar de computer geeft een goed beeld of je goed of slecht bezig bent. (dat moet je natuurlijk zelf bepalen... je moet de cijfertjes uiteraard interpreteren.)

Gebruikersavatar
ome Willem
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 22:10
Postcode: 3040
Fiets: Optima Dolphin
Locatie: Neerijse
Contacteer:

#27 Bericht door ome Willem »

Bedankt voor de antwoorden en de tips, ondertussen enkele maanden later heb ik terug mijn oude km teller opgeplaatst en mijn apparte hartslagmeter. Indien er iemand geintereseed is om het eens te proberen. Je moet wel zorgen voor de batterijtjes en het onding uit de Liddl komen halen in Neerijse. :lol:

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#28 Bericht door David »

Ik heb de mogelijkheid me een polar cs200 aan te schaffen maar ik weet niet zeker of deze wel werkt op mijn Taifun. Het is namelijk een draadloze kilometerteller en het signaal van de speedsensor zou slechts een beperkte reikwijdte van 50 cm hebben. Mijn Taifun is echter binnen bij de ligfiets en dus kan ik dit nu niet zelf nameten. Iemand die even deze afstand bij een Taifun zou kunnen nameten? Ik weet van Jan (www.ligfietsers.be) dat deze op zijn Fujin Xs werkt maar ben niet geheel zeker of deze afstand hetzelfde is als bij een Taifun. Ik kan dit niet uitstellen tot ik mijn Taifun zelf terugheb om dit even te meten.

Alvast bedankt,
David

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#29 Bericht door Edje »

David,

Speedsensor S is instelbaar tot 110 m

Je moet enkel zien welke polar je koopt en of welke sensors erbij zitten ze hebben 2 types de sensors bij de 625 en 725 worden ook in goedkopere versies gebuikt maar ik weet niet welk
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#30 Bericht door David »

"Speedsensor S" staat dat dan voor het specifieke type van de sensor die je kan instellen tot 110 cm zoals je hier beschreven hebt? Ik ging er vanuit dat deze enkel bij de duurdere versies werd gebruikt, maar dit blijkt dus niet het geval. Weet je ook hoe het andere type van sensor noemt? Ik zal nog even wat rondzoeken op de site van polar om meer informatie te vinden, maar zo'n duurdere polar is helaas geen optie.

mvg,
David

Plaats reactie