fietscomputer hartslagmeter

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ome Willem
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 22:10
Postcode: 3040
Fiets: Optima Dolphin
Locatie: Neerijse
Contacteer:

fietscomputer hartslagmeter

#1 Bericht door ome Willem »

:(

Ik heb me weer eens laten vangen.....
Ik heb enkele weken een fietscomputer gekocht bij de lidl. 25 euro 22 functies. al moet je dat natuurlijk met een dikke korrel zout nemen.

Alleen het onding werkt niet zoals het zou moeten. en tot overmaat van ramp vind ik mijn kastiket niet meer.
Bovendien is de hartslagsensor dubbel zo dik en zwaar als dat van een polar of zo ( meer dan 1 cm dik )
De snelheid blijft steeds ongeveer op 15 km per uur of ik nu stilsta of tegen 50 km per uur een helling afrijd.

Ik heb mijn lesje geleerd.
Goeie koop = dure koop.
In het vervolg stel ik mijn aankoop uit tot ik 60 a 80 € kan geven aan een goed toestelletje dat naar behoren werkt.

Gast

#2 Bericht door Gast »

je kan bij een fietshandelaar voor minder een computertje kopen. En als ik advies mag geven, als je een deftige hartslagmeter wil, dan zit je goed bij polar en niets anders.

Gebruikersavatar
ome Willem
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 jul 2004, 22:10
Postcode: 3040
Fiets: Optima Dolphin
Locatie: Neerijse
Contacteer:

#3 Bericht door ome Willem »

Ik heb ondertussen fietscomputer & lidl eens ingetikt in de zoekmachine Google en ik ben geen alleenstaand geval.
zo heb ik ondertussen gemerkt dat " draadloos " bijna altijd problemen opleverd. Een tip voor al wie zich nog een fietscomputer moet (her-)aanschaffen.
Al moet ik nog eerst eens kijken hoe dat zit met mijn bovenstuur.
daar zitten de remkabels en die van de dualdrive in de buis. het is niet gemakkelijk om daar nog een draad bij te krijgen.
heeft hier iemand ervaring bij?
Bij ervaring met electriciteitsbuizen en kabels moet je alles eruit en dan de extra kabel samen met de rest er terug in trekken.

Hoe doen de fietsenmakers dit bij een bovenstuur?

Dank voor de reacties

Ome Willem

Gebruikersavatar
Bak
Junior
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 13 aug 2006, 12:14
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Haarlem, NL
Contacteer:

#4 Bericht door Bak »

Misschien met een trekveer? De eenvoudige (goedkopere) versie is wat dunner dan de professionele. Wellicht lukt het daarmee.

Ai, wat doe ik nu verwijs ik je naar een goedkoop product... en dat nog wel in dit topic :shock:
Mwah, in dit geval durf ik 'm nog wel aan. Die trekveren zijn zo'n € 5 bij de bouwmarkt.

Of anders eens proberen met een oude spaak of zo, die erdoor en de kabel er aan vastmaken en doortrekken.
"Think outside the bun"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Bij de stinger he bik er een kabel bij getrokken, eerst staaldraad doorsteken eens erdoor klein oogje aanplooien kabeltje vast maken en voorzichtig terug trekken door de stuurstang. :wink: mits wat geduld lukt het zonder probs, je zal wel kabel moeten doorknippen en terug solderen, MAAR de kans is toch groot da tje moet verlengen zeker indien er een kadansmeter opstaat.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#6 Bericht door Brechtix »

ik heb goeie ervaringen met zonaangedreven fietscomputertjes van de Naldi.

Ook wel geleerd om kasticketjes te kopiëren op A4 en in een mapje te steken met het origineel eraan geniet - die verbleken op termijn.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#7 Bericht door Mysterio »

Ik heb een fietscomputer van de LIDL. Draadloos van een half jaartje terug met zonnecellen. Vorige week geïnstalleerd op een vouwfiets en werkt keurig 8)

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#8 Bericht door ZesPak »

had mij een tijdje geleden bij mijn fietsemaker een computertje gekocht van Cateye (25€), zogezegt de langste draad, maar die kwam toch net 10cm te kort... heb hem ingewisseld met een Draadloos model van Sigma (35€) en dat werkte keurig... todat ik savonds mijn licht aanstak. Mijn licht een paar cm verzet (moest toch van mijn stuur af, zat daar niet goed) en nu werkt ie perfect!

Dus, als je een fietscomputer koopt met draad wordt dat verlengen!

Als je daar op tegenkijkt kan ik je zeker een draadloze aanraden. geen extra kabels en heel de rompslomp, gemakkelijk te installeren, ...
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

je kan je magneetje bijna tegen je velg zetten, dan heb je normaal voldoende lange draad om op je stuur te raken, meestal heb je zelfs nog over.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#10 Bericht door ZesPak »

Wouter schreef:je kan je magneetje bijna tegen je velg zetten, dan heb je normaal voldoende lange draad om op je stuur te raken, meestal heb je zelfs nog over.
nee, kwam maar net aan mijn vork, en je moet een beetje speling hebben om te kunnen sturen... dat draadje goed aanspannen durfde ik niet :).
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

als je overweg kunt met een soldeerbout, dan kan je daar perfect een stukje draad tussenzetten, heb zo vier jaar gereden met mijn hurri, tot de teller zelf de zegen gaf
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#12 Bericht door ZesPak »

Wouter schreef:als je overweg kunt met een soldeerbout, dan kan je daar perfect een stukje draad tussenzetten, heb zo vier jaar gereden met mijn hurri, tot de teller zelf de zegen gaf
Ja, kan wel overweg met een soldeerbout, en om dat met een oude fietscomputer te doen geen probleem, maar als je dat met een nieuwe doet en die geeft na 2 maand de pijp aan maarten, moet je niet teruggaan van: dat ding werkt niet meer denk ik :/
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

dan koop he gewoon een extra kabelsetje erbij he en verleng je het ene om het andere in de schuif te leggen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Bak
Junior
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 13 aug 2006, 12:14
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Haarlem, NL
Contacteer:

#14 Bericht door Bak »

Omdat mijn fiets eerst een onderstuur was, zit er een beugeltje op de buis waar het computertje op zit. Ik vond dat eigenlijk wel best zo, hoef er toch niet steeds aan te zitten en kan het goed zien.
In ieder geval geen last van korte kabeltjes.

Excuseer de kwaliteit van de foto.
Bijlagen
Pioneer.jpg
"Think outside the bun"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#15 Bericht door Edje »

Je kan ook toestemmming vragen natuurlijk om het te mogen verlengen, he bik met de VDO gedaan, geen probleem later :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie