banden

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

banden

#1 Bericht door wost »

Met welke banden rijden jullie en waarom. Ik rijd nu met vredestein montecarlo maar wil eens iets anders.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#2 Bericht door Willem »

Schwalbe Marathon Slick

Standaard zaten er Vredestein Monte Carlo's op, maar toen ze versleten waren wou ik eens snellere banden proberen. De keuze was Vredestein Slicks of de Schwalbes. Ik heb voor de Schwalbes gekozen omdat ze een reflecterend boordje hebben.
Ik heb eerst de achterband (26") vervangen, en toen merkte ik wel een verschil. Optrekken ging merkbaar makkelijker. Toen ik daarna ook de voorband (20") vervangen had, merkte ik niet zo veel verschil als bij de achterband.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#3 Bericht door renaat »

Hoi,

ik rij met IRC roadlite's. Gewoon omdat die erop liggen als je die fiets koopt.
Ik heb wel nog een leuke link in de aanbieding: http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/tech/GS.htm Laat je niet misleiden door de URL, er zit wel degelijk interessante data achter.

Greetz
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

banden

#4 Bericht door Wouter D »

ik heb schwalbe city marathons omwille van:

slijten veel minder dan slicks plus extra kevlarlaag
hebben ook beetje profiel
zijn smaller dan slicks maar toch sterker dan stelvio's, stelvio's zijn dan weer sneller
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

De ligfietser

#5 Bericht door De ligfietser »

Hallo,

Ik rij met de Schwalbe Marathon Slick 35-406.
Goede en snelle band :D maar toch al enkele keren plat gereden :( ondanks de kevlar.
Omdat de band gemaakt is in double compound DC heb je dat profiel helemaal niet nodig.
Ik heb alleen problemen om de binnenbandjes te vinde in de Brugse regio.

Groeten,

Wim Cherlet

Gebruikersavatar
ssteff
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 15:11
Postcode: 9000
Fiets: vroeger taifun
Locatie: oostende / gent
Contacteer:

#6 Bericht door ssteff »

Schwalbe Marathon Slick 35-406, reeds tweede paar. Zet ze op 4,5 bar omwille v/h comfort, maar dan moet je toch ruitepetuite-kijken waar je rijdt.
Verder vindt ik ze behoorlijk stevig in vgl. met racebandjes voor m'n racefiets. Ik rij dan ook met een zorgeloos gemoed over sinterbaantjes.
De reflecterende zijwanden zijn lekker meegenomen, want er zit een spatbordje op m'n fiets, en daardoor valt hij onder de categorie fietsen die moet uitgerust zijn met reflectors.
Zou graag eens die beroemde lichte rode ligger-racebandjes - hoe noemen ze ook weer... - proberen. :arrow: 8)
saluukes, toedeloe.
sXe

Gesloten