WAW04 will ride again!

Welke denk je dat Koen gaat houden na een maand testen van beide?

Quest
6
30%
Waw
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Gast

#76 Bericht door Gast »

Koen, als je niet volop tevreden bent over een Quest, of over een WAW, dan kan ik enkel aanraden : alles te koop zetten en een vrouw in huis nemen.

jean peinture
Neo Prof
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
Postcode: 3500
Fiets: rans stratus + birdy tour
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#77 Bericht door jean peinture »

het begint haast tijd te worden voor een goed vlaamsch spreekwoord: BEZINT EER GE BEGINT

Wouter heeft in deze topic al een goede raad weggegeven: velomobielen verkopen! Ook Patrick zijne raad gaat in die richting maar voor het tweede luik daarvan verwijs ik terug naar het hierboven geplaatste spreekwoord :)
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#78 Bericht door de bakker »

Het is in ieder geval beter om de mobielen te verkopen in de staat zoals ze zijn en zo anderen gelukkig te maken. Veel beter dan steeds overal bedenkingen bij te hebben en ze daarna tot een puzzel te herleiden.

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#79 Bericht door fred101060 »

Ge kunt ook gewoon weer gaan lopen daar zijn we allemaal een keer mee begonnen de wereld te ontdekken :roll:
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#80 Bericht door quattrovelootje »

nestofdragons schreef:ik rij liefst met de Waw met de kap eraf. Dus ... zit ik heel onveilig
To helmet or not to helmet, that's the question ..... Ikzelf heb nog nooit bij een meerwieler (trike of velomobiel) de behoefte gehad om een helm te dragen. Let wel : ik zou er nog niet aan dénken om om mijn MB of koersfiets te kruipen zonder, maar voor een meerwieler ... Kzou niet weten waarvoor.
De meeste crashes van velomobielen waarover je leest, gebeuren haast allemaal bij hoge snelheden, al dan niet in combinatie met verkeerde inschatting van een bepaalde situatie. Je eigen rijgedrag bepaal je zelf : snelheid, hoe je een bocht neemt, ..... En in sommige gevallen beschermt zelfs een helm niet tegen kwetsuren !
Kwil maar zeggen : ik voel me absoluut niet onveilig in een velomobiel omdat ik daar geen helm op draag, vind de velomobiel zowieso eerder veiliger dan de meeste andere fietsen.

Tihamér -ieder maakt zelf uit wat-ie draagt of niet
i ride my bikes to ride my bikes

Gast

#81 Bericht door Gast »

de bakker schreef:Het is in ieder geval beter om de mobielen te verkopen in de staat zoals ze zijn en zo anderen gelukkig te maken. Veel beter dan steeds overal bedenkingen bij te hebben en ze daarna tot een puzzel te herleiden.
ik puzzel graag

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#82 Bericht door nestofdragons »

Wouter, ik ben niet van plan om die drastische veranderingen uit te voeren voordat ik een van beide verkoop.

"Vrouw in huis halen" ... euh ... wordt aan gewerkt.

Ik begrijp dat sommigen op driewielers geen helm dragen. Ik heb helaas de ervaring opgedaan dat je ze soms wel nodig hebt. Helm dragen in Quest is een vanzelfsprekendheid voor mij. In de Waw nodigt het uit tot het niet-dragen. Maar ... ik vrees voor valpartijen. Ikke nog beginneling, he. ;)

Ja, twijfelen is een vervelend iets. Ik zal ooit de knoop moeten doorhakken. En eenmaal de keuze gemaakt is zullen de grote werken (op zijn minst al die lichtzuil waar ik al zo lang over praat) beginnen.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#83 Bericht door Dries »

nestofdragons schreef:
Het zicht met de kap dicht is ... nul! Het vizier openzetten maakt dat alle sneeuw bij een snelheid van dertig al naar binnen komt vliegen. Recht in mijn gezicht. Bij de Quest zou ik mijn gezicht beschermd hebben met een Buff, muts, helm en fietsbril. Maar ik zat in een gesloten velomobiel, dus ik dacht ... nietske nodig. WRONG THOUGHT! Menslief, dat was een ellendig stukje rijden.
Nest, ik heb vandaag vanuit Hasselt met Waw006 Gent proberen te bereiken. Vanaf Viersel rond 15h00 is het beginnen sneeuwen (ik veronderstel de zelfde sneeuw als de jouwe) Rond 18h00 heb ik achter Dendermonde de Waw bij mijn schoonouders geparkeerd. Het visier moet je een beetje leren kennen; ten eerste moet het goed geregeld zijn zodat je het in elke stand kan zetten die je wil. Als de wind schuin links komt kan je het visier links wat meer dicht zetten. de kunst is om ver genoeg naar onder/achter te leunen zodanig dat je echt maar door een spleet van een paar millimeter kijkt. sneeuw in je gezicht sluit je niet uit, maar je kan het wel aanvaardbaar houden. De binnenkant wordt zowiezo nat, de wand is ijskoud, je zweet condenseert er ogenblikkelijk op. Resultaat is dat het op eerste gezicht niet echt comfortabel lijkt maar wat krijg je in de plaats;
- hoe lang de rit ook is, het is enkel koud als je net ingestapt bent en nog niet warm gereden bent.
- passerende auto's spatten smeltwater op je ruit en niet in je gezicht
- als je plaatsen passeert waar het overzicht niet ideaal is, kan je nog altijd je visier meer openen. de koude lucht moet je dan maar voor lief nemen
Ik kan je trouwens verzekeren dat sneeuw op je bril ook niet ideaal is. je kan beter een grote baseball pet opzetten, misschien ook in de Waw.
nestofdragons schreef:Als klap op de vuurpijl kwam mijn ketting van mijn voorkettingwiel. Bij een poging om het erop te leggen brak mijn ketting. AAAAAAARRRGGGGHHH. De eerste keer dat ik zo'n ellende meemaak op die afstand van mijn huis. Gelukkig was ik dichtbij mijn ex-schoonouders. Heb daar de Waw gezet en verder te voet naar huis gegaan.
Ik mag hopen dat je het verschil kan maken tussen slechte montage of slecht gebruik en het concept van de Waw.

nestofdragons schreef: IK ZIT WEERAL IN EEN DILEMMA! Waw of Quest?! :?
Bij deze wil ik misschien een misverstand uit de weg ruimen; bakker, ik hoop dat je meeleest.
Fietser.be en Velomobiel.nl zijn slechts op een zeer klein vlak concurrenten. In tegenstelling hoe het op dit forum soms lijkt is er geen 'strijd' tussen de verschillende modellen, en ik heb ook van verre de strategie om mij (fietser.be) als de David op te stellen die de Goliath (velomobiel.nl) moet verslaan. Beide bedrijven richten ten gronde hun pijlen op 1 doel: verminderen van overbodig autogebruik - en, en passant, er onze boterham mee verdienen. Ik zou willen oproepen voor wat meer respect, Velomobiel.nl met zijn wachtlijst van 130 velomobielen en ikzelf met een wachtlijst van 11 velomobielen worden absoluut niet rijk van onze activiteit. Vergelijk onze productie per jaar met de oplage van zelfs de meeste exclusieve sportauto's en je gaat hard lachend lopen.
De mensen van Velomobiel.nl verdienen respect omdat ze al 15jaar (eerst als partners bij Flevobike) hard aan de weg aan het timmeren zijn, hun eigen ding doen, en tussendoor hard bezig zijn aan de verdere ontwikkeling van de velomobiel
Ikzelf durf respect vragen omdat ik 10jaar lang (eindwerk van mijzelf -> eindwerk Frederik VDW) mijn passie in de koelkast heb moeten stoppen, drie jaar lang dankzij de velomobielen met de broeksriem toe heb moeten leven (pas sinds eind 2005 kan ik mijzelf een loon uitbetalen van de opbrengsten van de Waw), en omdat ik het risico neem om voor een totaal onzeker beroep te kiezen.
Daniël, je Quest past zeer goed bij je en ik wens je er nog veel meer jaren plezier van. Maar stop aub met een ordeel te vellen over de waw op basis van een test twee jaar geleden op de derde velomobiel die ik ooit gemaakt heb.
Koen, je mag gerust wat meer raad vragen over bepaalde technische kwesties (misschien best per telefoon) om je waw beter op jezelf af te stemmen. wees gerust, ook een waw die je naar je eigen hand hebt gezet zal je nog gemakkelijk kunnen verkopen.
nestofdragons schreef: Ook bezie ik het verschil in veiligheid. Rijd je met de Waw dan draag je geen helm. Maar ... ik rij liefst met de Waw met de kap eraf. Dus ... zit ik heel onveilig. Een helm dragen in de Waw is absoluut uit de kwestie! Die kapachterbouw zit in de weg. Nonde. Weeral zit ik in een tweestrijd.
:shock:
Waarschuwing van de fabrikant: er zijn geen crash testen uitgevoerd op de waw. het is beter om er van uit te gaan dat de kap NIET voldoet als beveiliging tegen bijvoorbeeld een snel naderend paaltje recht in het gezicht. Zoals Tihamer het schrijft is het beter om snelheid te minderen voor een bocht dan om te gaan
Tweede waarschuwing (serieus): er zijn al mensen in een Quest omgekantelt in een te snelle bocht, een bocht die ze even tervoor met de Waw tegen dezelfde snelheid wel veilig konden nemen. ALS je risico's neemt, doe dat dan aub met een helm aan, en liefst op een parcours waar niet te veel andere storende factoren aanwezig zijn.

genoeg gemekkerd.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#84 Bericht door Luc Willaert »

:idea: :idea: :idea: Goed gezegd Dries :idea: :idea: :idea:




RESPECT

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#85 Bericht door de bakker »

wost schreef:Aan de poll te zien is de waw veel populaider dan de quest. Als dit een trend is dan gaan de wachttijden voor de waw stijgen en zijn de mensen die questen bestelden als belegging dik de pineut.
Mijn allerbeste Dries. We kunnen hier toch niet allemaal in koor overal akkoord over gaan en allemaal eensgezind de lof zwaaien over datgene wat iemand als eerste schrijft.

Toch moet je eerlijkheidshalve ook in deze topic es gaan zien wie er als eerste zaken gaat vergelijken. Heb het boven mijne inbreng ingelast.

Maar om je gelukkig te maken wat meteen mijn repect voor je betekent zal ik er nooit ofte nooit meer over praten/tijpen.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#86 Bericht door paulheyndrickx »

Wie gisteren met de auto door de sneeuw reed zal hebben gemerkt dat ook in de auto de zichtbaarheid veel minder was dan op een mooie heldere dag. Ik kan me geen voertuig indenken waar dit weertype geen probleem op zou leveren. Zeker de bukkers hebben gisteren erg afgezien.
Als je dan nog een keertje in panne valt is het natuurlijk dubbele pech.

Het is mijn ervaring dat je moet leren welke kledij voor jou best past bij de fiets, het traject en het weertype. Eens je dat weet is er al heel wat frustratie weg.

Ik verwacht dat de velomobiel-bouwers binnen 10 jaar weer heel wat verder zullen staan in het bedenken van oplossingen voor al wat op jouw weg komt. Voor mij geen reden om nog 10 jaar te wachten mee te zoeken hoe mobiliteit kan op een meer ecologische en dus meer mensvriendelijke manier.

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#87 Bericht door fred101060 »

Hoi daar,
Is het niet zo dat als de weersomstandigheden veranderen dat je daar je rijstijl op aanpast ///// als het glad is snelheid minderen, als het mist snelheid minderen, als het het zicht door welke weersomstandigheid minder is snelheid minderen en als je het niet meer vertrouwd dan niet gaan fietsen. Je kan jezelf maar één keer onder de grond stoppen.
Wees voorzichtig als je aan het verkeer deelneemt, je kan beter stoppen en je fiets aan de kant zetten dan gevonden worden als je in de kreukels ligt, en dan maakt het niet meer uit in welke velomobiel je hebt gereden.


Fred- die liever gaat lopen dan zich laat rijden op zijn laatste rit -de Blok
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#88 Bericht door Johan Clerx »

Ik heb over de problemen die ik heb bij het rijden in sneeuw een nieuwe topic gestart in de rubriek veiligheid. Ik wil hier eigenlijk wel eens wat dieper op ingaan want dat is iets waar ik persoonlijk ook nogal eens last van heb maar wil het Koen niet aandoen om zijn hele topic hiermee vol te tetteren. :wink:

Eventjes terug on-topic: Ik denk persoonlijk dat het een moeilijke keuze voor jou is Nest, maar ik ga ze nog wat moeilijker maken. Persoonlijk lijkt met de go-one wel een geschikte velomobiel voor jou. Als je nu eens zowel de Quest als de WAW terug in orde maakt zonder teveel aanpassingen te doen die de waarde kunnen verminderen en afwacht tot Tim de eerste Go-one in zijn winkel heeft staan (ergens in April dacht ik). Dat geeft je de kans om die eens uit te proberen. Het enige nadeel wat ik voor jou zie aan de go-one is de beperkte bagageruimte, maar ik heb daar al wel wat creatieve oplossingen voor gezien en ik denk dat je zelf creatief genoeg bent om er nog wel een paar extra te bedenken.

OK, je moet dan kiezen tussen 3 en nog even afwachten, maar das niet noodzakelijk slechter.

@Dries: heel mooi pleidooi. Mijn respect heb je in ieder geval.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#89 Bericht door quattrovelootje »

Dries schreef:genoeg gemekkerd.
Voor mijn part mag je nog héél veel mekkeren, 't liefst op dit forum, ken persoonlijk geen enkele andere bok die zoveel respect afdwingt :wink: !

Tihamér -gaat 1 van dees weken toch eens met een WAW moeten rijden
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#90 Bericht door mario »

of ik zet mijn go-one te koop en Nest koopt hem!! :D :D :D
Zo heeft hij er 3
:idea: :idea: :idea:
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Plaats reactie