Aalter - Boulogne - Aalter op 10/7/2004

Planning en voorstellen van toertochten

Ga je mee ?

Ja, vertrek in Aalter 5:00
8
44%
Nee
1
6%
Nee, datum past niet (10/7)
5
28%
Misschien
2
11%
Ja, vertrek in Sluis 5:00
0
Geen stemmen
Ja, sluit aan in Brugge 6:00
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

Re: weer op 10 juli

#46 Bericht door wost »

Geert Joos schreef:huy

maar mijn ervaring met het kmi is dat ze de regen meestal wel juist voorspellen en de zon zelden...
Mijn ervaring is omgekeerd. Ter illustratie: op 20,21 en 22 juni gingen we met de leerlingen van mijn klas kamperen. Weersvoorstellingen waren zeer slecht, stormweer voor de 3 dagen. eigenlijkvweer was: dag1 10 minuten stort bui, dag 2 regen vanaf 23u, dag 3 15 minuten stortbui.

Dus niks aantrekken van weersvoorspellingen.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

Re: uitschrijven

#47 Bericht door Gast »

wim schreef:
wouterm schreef:...zeer graag een andere keer, als ik beter voorbereid ben
Wouter, ik zie dat je met een Jester rijdt.
Met zo'n fiets moet je echt geen schrik hebben van 350 km op 1 dag.
Vorig jaar had ik een tocht gedaan van 150 km naar / in de Vlaamse Ardennen en was ik meer vermoeid dan van SBS
Ik heb het roadbook aangepast, waarbij een gemiddelde van 24 km/h vooropstaat - voor lowracers een "piece of cake".
Met 10 stops van 10min en middagstop van 55 min ben je terug in Aalter tegen 22:05 (zonder lekrijden natuurlijk)
Ikzelf heb vorig jaar SBS gereden met een overall gemiddelde van 27,5
en ben op de terugweg bij de 'trage' groep terechtgekomen door lekke band net voor Mont Dauphin. (door doorntje in het gras)
Als je op ziet tegen 350, kan je er ook 300 doen door vanuit Brugge te vertrekken.
weet wel, maar met onvoorbereid bedoel ik echt wel onvoorbereid, fiets enkel nog in weekend als kan, en in de week enkele luttele honderd meters per dag
werksituatie heeft het er niet gemakkelijker op gemaakt...

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#48 Bericht door wim »

Kan iedereen die nog wil meerijden nog eens bevestigen aub, uiterlijk vóór vrijdag 17:00
Gewoon hier berichtje posten of mij bellen.
Na de annulaties blijven nog over :
Patrick, Peter Rijk, Ward, Dewilde, en ikzelf
Jacques Choppinet ging misschien ook mee ?
De weersvoorspellingen geven overwegend droog weer aan, wel kans op lichte regen of motregen, veel wind.
Ook een Franse weersite geeft voor Boulogne en Bergues droog weer aan en half bewolkt, wel regen naar de avond toe.

Ik stel voor dat als we met minder dan 5 fietsers zijn, dat we zonder volgwagen vertrekken (anders wordt het vrij duur per persoon),
dat we de tocht een heel stuk inkorten, en ook wat later vertrekken. Gewoon het traject fietsen zolang we er zin in hebben. Tegen vrijdag 17:30 zal ik het definitieve besluit hier publiceren.
Wim Willems

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#49 Bericht door wim »

Kan iedereen die nog wil meerijden nog eens bevestigen aub, uiterlijk vóór vrijdag 17:00
Gewoon hier berichtje posten of mij bellen.
Na de annulaties blijven nog over :
Patrick, Peter Rijk, Ward, Dewilde, en ikzelf
Jacques Choppinet ging misschien ook mee ?
De weersvoorspellingen geven overwegend droog weer aan, wel kans op lichte regen of motregen, veel wind.
Ook een Franse weersite geeft voor Boulogne en Bergues droog weer aan en half bewolkt, wel regen naar de avond toe.

Ik stel voor dat als we met minder dan 5 fietsers zijn, dat we zonder volgwagen vertrekken,
dat we de tocht een heel stuk inkorten, en ook wat later vertrekken. Gewoon het traject fietsen zolang we er zin in hebben. Tegen vrijdag 17:30 zal ik het definitieve besluit hier publiceren.
Laatst gewijzigd door wim op vr 09 jul 2004, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Willems

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#50 Bericht door GeertJ »

Jacques heeft ondertussen al naar mij gemaild dat hij niet kan mee rijden omdat hij moet werken. Dus die valt al af.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#51 Bericht door wost »

Hoi,

Dan blijf ik maar thuis zeker, of niet voor mij hetzelfde zou het wel graag weten voor de middag.

groet
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Patrick
Supporter
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 sep 2003, 7:32
Postcode: 9971
Fiets: M5 LR - Baron
Locatie: Lembeke
Contacteer:

#52 Bericht door Patrick »

Hoi,

ik ben hier ook nog het weerbericht even aan het afwachten, maar normaal gezien ben ik nog altijd van de partij ( tenzij het echt al regent morgenvroeg bij het vertrek )

PS: er is gisteren een nieuwe gentse ligger bijgekomen: mijn oudste zoon Laurens ( 11 j.) heeft gisteren de eerste proefrit gemaakt op mijn ( nogal zwaar gemodifieerde ) Baron. Met kortere cranks en andere beugels die het zitje verder naar voor en omhoog brengen past ie net.
Een applausje graag!

Grtz,

Patrick

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#53 Bericht door wim »

Hoi Patrick,
proficiat met je zoon, de toekomst van gentseliggers is verzekerd :wink:

Ik wacht nog even 't weerbericht van vanavond 20.00 af om te zien of we met de resterende deelnemers eventueel een sterk ingekorte rit kunnen doen, te vertrekken 8:00 Aalter of 9:00 in Brugge (zonder volgwagen)
Ook Dirk Dewilde is nog geinteresseerd.
We wachten nog op een reactie van Peter Rijk en Ward.
Wim Willems

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#54 Bericht door wim »

Peter Rijk heeft ondertussen ook afgezegd wegens ziekte.
Ik ga subiet nog met vrienden iets gaan eten in Gent, zal dus 't weerbericht missen.
Dus aan Patrick : gelieve mij een SMS-ke te sturen of bel 0484 640 707 als je toch nog een toerke wil doen morgen + eventueel berichtje hier zodat Ward en Dirk weten dat ze in Brugge kunnen vertrekken.
Wim Willems

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#55 Bericht door Ward De Meyer »

Ik heb wel zin om morgen mee de verkorte route te rijden maar ik vertrek wel vanuit Brugge!

tot dan!

Ward

Patrick
Supporter
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 sep 2003, 7:32
Postcode: 9971
Fiets: M5 LR - Baron
Locatie: Lembeke
Contacteer:

#56 Bericht door Patrick »

Hallo,

net een berichtje gekregen van Wim: wegens de tanende belangstelling en kwakkelende weersomstandigheden wordt de tocht ( ook de verkorte versie ) dan maar afgelast.
Jammer maar helaas.

grtz

Patrick

Gesloten