Naar het ligfietstreffen (2026)
- Markske
- Helper
- Postcode: 3950
- Fiets: Challenge Fujin
- Velomobiel: QV (2016)
- Contacteer:
Naar het ligfietstreffen (2026)
Dit topic is voor de Limburgers die naar het ligfietstreffen zouden gaan. Hier kunnen we afspreken om samen naar daar te fietsen of als iemand met de auto gaat en capaciteit heeft voor meerdere fietsen en passagiers om te carpoolen naar daar. Zelf moet ik nog even nadenken of ik ga, volgens mij is er dit jaar wel ruimte voor in de agenda.
Het nuttige met het aangename combineren
- Ivo Vanminsel
- Junior
- Postcode: 3600
- Fiets: Hase Kettwiesel Evo Steps
- Contacteer:
Re: Naar het ligfietstreffen (2026)
Dag Mark
Mijn zoon Jan en ik hebben ons vandaag ingeschreven voor het treffen in Lichtervelde.
Hij zal chauffeur zijn en neemt mijn trike mee in de aanhangwagen. Hij gaat zelf 3 dagen de Vlaamse Ardennen verkennen (op de racefiets) en sluit 's avonds aan bij de maaltijden.
Wellicht kunnen we nog een tweewieler kwijt op onze aanhangwagen (jouw velomobiel is te groot voor onze aanhanger).
Mocht je interesse hebben, bel gerust even : 0486 15 77 43.
Ivo VM
Mijn zoon Jan en ik hebben ons vandaag ingeschreven voor het treffen in Lichtervelde.
Hij zal chauffeur zijn en neemt mijn trike mee in de aanhangwagen. Hij gaat zelf 3 dagen de Vlaamse Ardennen verkennen (op de racefiets) en sluit 's avonds aan bij de maaltijden.
Wellicht kunnen we nog een tweewieler kwijt op onze aanhangwagen (jouw velomobiel is te groot voor onze aanhanger).
Mocht je interesse hebben, bel gerust even : 0486 15 77 43.
Ivo VM
-
Timba
- Junior
- Postcode: 2840
- Fiets: M5 Shockproof 559
- Velomobiel: WAW 225
- Contacteer:
Als er Limburgers zijn die naar het treffen fietsen, dan moeten die door de provincie Antwerpen rijden. Ik wil dan wel aanpikken (en jullie tot in Gent loodsen, daarna is de weg ook voor mij onbekend).
- Markske
- Helper
- Contacteer:
Waarschijnlijk ga ik de QV gebruiken om tot daar te geraken, die is nu eindelijk terug prettig om mee te rijden (hij had zeer lang last van irritante bijgeluiden waarvan er eentje zichzelf heeft opgelost en ik de andere met onderhoud heb kunnen oplossen). Moest dat veranderen dan laat ik wel iets weten. Met de Fujin naar daar fietsen zal wellicht net te hoog gegrepen zijn voor mij, dus in dat geval zou ik meeliften met Ivo.
- bicky
- General Manager
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
hier een mogelijk route. https://ridewithgps.com/routes/54553931
Door Gent vind ik altijd lastig. ik rijd meestal langs het zuid en eens je langs coupure bent is het vlammen tot in Aalter.
vanaf aalter is het binnendoor. misschien dat ik deze route nog keer verken komende week. ik laat nog wel iets weten
- Ivo Vanminsel
- Junior
- Postcode: 3600
- Fiets: Hase Kettwiesel Evo Steps
- Contacteer:
Dag allemaal
Ik vrees dat ik op mijn aanbod om iemand een lift te geven moet terugkomen, oops
Mijn zoon wil zijn kwetsbare racefiets in de auto steken en daarvoor moet de achterbank volledig plat (we hebben geen echt geschikt materiaal om deze bukfiets stevig rechtop in de aanhangwagen te zetten; lang leve de trike
). Ook moeten we onze koffers met kledij nog ergens kwijt in de wagen.
Mijn excuses dat ik hier niet goed over nagedacht heb maar we kunnen dus geen extra passagier zetten (1000 x sorry).
Inmiddels is me ook duidelijk dat het voor mij nog niet haalbaar is om de verplaatsing naar Lichtervelde volledig met de fiets te doen (ook niet op twee dagen).
Want dan kan ik ginder wellicht niet meer meerijden
.
Ik probeer wel rustig mijn conditie verder op te bouwen (langere ritten lukken al aardig). Morgen proberen of 100 km op 1 dag (in enkele stukken) haalbaar is
.
Mark, hoe gaat het inmiddels met Nathalie haar gezondheid ?
Ik vrees dat ik op mijn aanbod om iemand een lift te geven moet terugkomen, oops
Mijn zoon wil zijn kwetsbare racefiets in de auto steken en daarvoor moet de achterbank volledig plat (we hebben geen echt geschikt materiaal om deze bukfiets stevig rechtop in de aanhangwagen te zetten; lang leve de trike
Mijn excuses dat ik hier niet goed over nagedacht heb maar we kunnen dus geen extra passagier zetten (1000 x sorry).
Inmiddels is me ook duidelijk dat het voor mij nog niet haalbaar is om de verplaatsing naar Lichtervelde volledig met de fiets te doen (ook niet op twee dagen).
Want dan kan ik ginder wellicht niet meer meerijden
Ik probeer wel rustig mijn conditie verder op te bouwen (langere ritten lukken al aardig). Morgen proberen of 100 km op 1 dag (in enkele stukken) haalbaar is
Mark, hoe gaat het inmiddels met Nathalie haar gezondheid ?
- Markske
- Helper
- Contacteer:
Momenteel gaat het prima met haar, en intussen is na bijkomend onderzoek ook duidelijk wat de oorzaak van de problemen is. Het jammere is dat dit niet zonder operatie opgelost raakt, eind volgende maand ergens moet ze onder het mes en dan is 't nog een hele poos revalideren afhankelijk van hoe de operatie net verloopt (daar zit onzekerheid in omdat haar darmen al het een en ander meegemaakt hebben).Ivo Vanminsel schreef: ↑wo 08 apr 2026, 22:18 Mark, hoe gaat het inmiddels met Nathalie haar gezondheid ?
- Markske
- Helper
- Contacteer:
Ik heb nog niet echt in detail een route gepland, maar in elk geval is het voor mij gemakkelijk om tot in de buurt van Boom te rijden langs het water. Een route die op het eerste zicht wel ok lijkt is dan richting Dendermonde, zuidelijk langs Gent door, Deinze, Tielt, Lichtervelde. Die had ik in grote lijnen teruggevonden op brouter.de.
In elk geval ligt er nog een klein onderhoudsdingetje op mij te wachten voordat ik naar daar vertrek, want een van de wielen begint aardig speling te krijgen door wellicht een versleten lager.
In elk geval ligt er nog een klein onderhoudsdingetje op mij te wachten voordat ik naar daar vertrek, want een van de wielen begint aardig speling te krijgen door wellicht een versleten lager.
-
Timba
- Junior
- Postcode: 2840
- Fiets: M5 Shockproof 559
- Velomobiel: WAW 225
- Contacteer:
Hey Mark, als je langs Boom rijdt, dan kom je bijna letterlijk langs mijn voordeur, kan ik gemakkelijk aanpikken.
Langs Dendermonde kan, maar je kan ook in Temse over de Schelde gaan en dan de Schelde volgen tot in Gent. Is wel wat langer, maar dan heb je bijna 100% jaagpad tot in Gent.
Een andere optie is om het Albert kanaal te volgen tot in Antwerpen, veerboot of voetgangerstunnel nemen en dan de fietssnelweg naar Gent. Dat zou dan de kortste weg moeten zijn voor jou.
Misschien moeten we eens onze routes naast elkaar leggen.
Langs Dendermonde kan, maar je kan ook in Temse over de Schelde gaan en dan de Schelde volgen tot in Gent. Is wel wat langer, maar dan heb je bijna 100% jaagpad tot in Gent.
Een andere optie is om het Albert kanaal te volgen tot in Antwerpen, veerboot of voetgangerstunnel nemen en dan de fietssnelweg naar Gent. Dat zou dan de kortste weg moeten zijn voor jou.
Misschien moeten we eens onze routes naast elkaar leggen.
- bicky
- General Manager
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
de weg Deinze - Tielt zou ik vermijden, een grote steenweg met aanliggende fietspaden voor 15km is niet ontspannend.
de route hierboven is testgereden door mijn dochter en goedgekeurd, zitten paar mooie stukken door bos bij maar ook klein stuk door centrum wingene.
misschien wel wat extra kilometers maar Gent-Aalter is mooi jaagpad
https://ridewithgps.com/routes/54553931
de route hierboven is testgereden door mijn dochter en goedgekeurd, zitten paar mooie stukken door bos bij maar ook klein stuk door centrum wingene.
misschien wel wat extra kilometers maar Gent-Aalter is mooi jaagpad
https://ridewithgps.com/routes/54553931
- Markske
- Helper
- Contacteer:
Het plan voor de route via Boom blijft aangezien dat van thuis uit lekker vlot rijdt en de stad vermijdt, het verdere stuk zal ik volgende week eens bekijken. Momenteel heb ik het nogal druk met andere zaken en kan ik hier niet veel tijd in steken. In elk geval ga ik wel rekening houden met de opmerking en het voorstel van Bicky. Het stuk Boom-Gent kunnen we nog bekijken of we in Temse of bij Dendermonde over het water gaan.