WK 2026 Nederland 10-12 Juli 2026
- bicky
- General Manager
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
WK 2026 Nederland 10-12 Juli 2026
vond nog geen aankondiging of info van wk hier terug
samenwerking tussen België en Nederland mag toch niet zomaar zonder de ligfietsers uit vlaanderen gebeuren
ik ga normaal aanwezig zijn.
meer info: https://wc26hpv.nl/
samenwerking tussen België en Nederland mag toch niet zomaar zonder de ligfietsers uit vlaanderen gebeuren
ik ga normaal aanwezig zijn.
meer info: https://wc26hpv.nl/
-
Timba
- Junior
- Postcode: 2840
- Fiets: M5 Shockproof 559
- Velomobiel: WAW 225
- Contacteer:
Re: WK 2026 Nederland 10-12 Juli 2026
Ik zal er ook zijn. Ik doe ook mee met de races, niet voor de ereplaatsen maar just for fun.
- daf46
- Junior
- Postcode: 9090
- Fiets: Ice trike Explorer NT
- Contacteer:
Ik ambieer vooral om niet in het decor te eindigen mijn 2 wielige ligfiets (het begint wel al vlotter te gaan
)
- bicky
- General Manager
- Contacteer:
nieuwsupdate van WK2026:
Tot nu toe hebben 121 deelnemers uit twaalf verschillende landen zich ingeschreven voor de diverse evenementen en wedstrijden van de Wereldkampioenschappen.
De laatste voorbereidingen. Sinds november 2025 werken we aan de organisatie van het HPV Wereldkampioenschap 2026. Na het samenstellen van het kernteam hebben we al veel belangrijke stappen gezet. We richten ons nu op de laatste voorbereidingen om ervoor te zorgen dat het Wereldkampioenschap een succesvol evenement wordt.
Binnenkort: speciale Wereldkampioenschapseditie van 'Ligfiets&'. Naarmate de voorbereidingen vorderden, beseften we steeds meer dat dit evenement een unieke kans biedt om ligfietsen in al zijn facetten aan een breed publiek te presenteren. Daarom leggen we momenteel de laatste hand aan een speciale Wereldkampioenschapseditie van Ligfiets& . Deze eenmalige editie, grotendeels in het Engels, zal in een ruimere oplage worden gedrukt en gratis worden verspreid, niet alleen onder leden, maar ook onder deelnemers, bezoekers, mediavertegenwoordigers en diverse relevante organisaties en instellingen die het Wereldkampioenschap bezoeken of ondersteunen. Daarnaast zal er een digitale editie online beschikbaar komen, waardoor een nog breder internationaal publiek en geïnteresseerde media de wereld van het ligfietsen kunnen ontdekken. We zouden het zeer op prijs stellen als u deze digitale editie binnen uw eigen netwerk zou delen.
Tot nu toe hebben 121 deelnemers uit twaalf verschillende landen zich ingeschreven voor de diverse evenementen en wedstrijden van de Wereldkampioenschappen.
De laatste voorbereidingen. Sinds november 2025 werken we aan de organisatie van het HPV Wereldkampioenschap 2026. Na het samenstellen van het kernteam hebben we al veel belangrijke stappen gezet. We richten ons nu op de laatste voorbereidingen om ervoor te zorgen dat het Wereldkampioenschap een succesvol evenement wordt.
Binnenkort: speciale Wereldkampioenschapseditie van 'Ligfiets&'. Naarmate de voorbereidingen vorderden, beseften we steeds meer dat dit evenement een unieke kans biedt om ligfietsen in al zijn facetten aan een breed publiek te presenteren. Daarom leggen we momenteel de laatste hand aan een speciale Wereldkampioenschapseditie van Ligfiets& . Deze eenmalige editie, grotendeels in het Engels, zal in een ruimere oplage worden gedrukt en gratis worden verspreid, niet alleen onder leden, maar ook onder deelnemers, bezoekers, mediavertegenwoordigers en diverse relevante organisaties en instellingen die het Wereldkampioenschap bezoeken of ondersteunen. Daarnaast zal er een digitale editie online beschikbaar komen, waardoor een nog breder internationaal publiek en geïnteresseerde media de wereld van het ligfietsen kunnen ontdekken. We zouden het zeer op prijs stellen als u deze digitale editie binnen uw eigen netwerk zou delen.
- Ivo Vanminsel
- Junior
- Postcode: 3600
- Fiets: Hase Kettwiesel Evo Steps en ... (coming soon)
- Contacteer:
Zelf heb ik zeker geen ambitie om mee te rijden (er moet natuurlijk wel altijd iemand laatste zijn
)
Ik ga zaterdag wel even langs om de sfeer op te snuiven en even bij de standhouders en tweedehands fietsen langs te gaan; het lijkt me een leuk event.
Ik ga zaterdag wel even langs om de sfeer op te snuiven en even bij de standhouders en tweedehands fietsen langs te gaan; het lijkt me een leuk event.
- bicky
- General Manager
- Contacteer:
supporters zijn zeker welkom en er valt een pak te doen buiten de wedstrijden.
iedereen welkom
iedereen welkom
- Patrick Vanmechelen
- Neo Prof
- Fiets: Nazca Fiero
- Contacteer:
Moeten we ook inschrijven voor de 3-landen fietstour?
Lijkt me leuk om mee te pikken.
Patrick
Patrick
- bicky
- General Manager
- Contacteer:
op de site staat er alvast niet vermeld van inschrijvingen. https://wc26hpv.nl/3-coutry-bike-ride/Patrick Vanmechelen schreef: ↑za 20 jun 2026, 15:57 Moeten we ook inschrijven voor de 3-landen fietstour?
Patrick
als je zeker wil zijn kan je gerust een berichtje sturen naar de organisatie via de website
- Patrick Vanmechelen
- Neo Prof
- Fiets: Nazca Fiero
- Contacteer:
Ik heb me aangemeld via de website van Grensrijder.com
-
zeetje
- Supporter
- Postcode: 2050
- Fiets: d'Orangereus - DF044
- Velomobiel: DF
- Contacteer:
Ik heb mij ingeschreven voor het WK en ben van plan om vrijdag naar daar te fietsen.
Is er volk dat mee wil inpikken op de route van Antwerpen naar Sittard?
Ik kan of via het Albertkanaal of via Geel Balen Peer richting Tongerlo fietsen.
Is er volk dat mee wil inpikken op de route van Antwerpen naar Sittard?
Ik kan of via het Albertkanaal of via Geel Balen Peer richting Tongerlo fietsen.
- Bijlagen
-
- 2026-06-23_3059213434_van Linkeroever naar Geleen.gpx
- (256.72 KiB) 13 keer gedownload
-
- 2026-06-23_3059224642_van Linkeroever naar Geleen alt.gpx
- (272.84 KiB) 13 keer gedownload
- bicky
- General Manager
- Contacteer:
WK zit erop, het was plezant.
uitslagen vind je hier:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =594692659
en dit is de Belgische delegatie:
uitslagen vind je hier:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =594692659
en dit is de Belgische delegatie:
-
tierelier
- Supporter
- Postcode: 2500
- Fiets: M5 26/26
- Velomobiel: Quest XS 051
- Contacteer:
Het was heel tof om deel te nemen aan het WK, ik heb me behoorlijk kunnen uitleven tijdens de wedstrijden. Het was een mooi circuit, met verschillende wedstrijdbanen voor de verschillende wedstrijden. Ondanks dat ik niet meereed voor de podiumplaatsen ben ik best tevreden met de uitslag. We waren met een mooie delegatie uit België.
Het was indrukwekkend om zoveel verschillende ligfietsen en velomobielen bij elkaar te zien en tegen elkaar te zien racen!
Volgend jaar naar Frankrijk? Wellicht.
Het was indrukwekkend om zoveel verschillende ligfietsen en velomobielen bij elkaar te zien en tegen elkaar te zien racen!
Volgend jaar naar Frankrijk? Wellicht.