Maddox en Grey Ghost.

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Contacteer:

Re: Maddox en Grey Ghost.

#31 Bericht door fcapri »

wat sneuvelt aan het spatbord?
ik heb er een hard plastic op zitten, met 1 moer bevestigd, en als ik me goed herinner zitten er rubbers rond die bout.

ik brak altijd die bestigingsbaren en niet zitten er geeneens op. staal is niet flexibel, dat breekt altijd.
mijn wielen bouw ik tegenwoordig met 3,2mm moto spaken, die komen niet los, breken niet, plooit ook niet :mrgreen:

Maddox
Helper
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

#32 Bericht door Maddox »

fcapri schreef: vr 11 jul 2025, 11:11 wat sneuvelt aan het spatbord?
ik heb er een hard plastic op zitten, met 1 moer bevestigd, en als ik me goed herinner zitten er rubbers rond die bout.

ik brak altijd die bestigingsbaren en niet zitten er geeneens op. staal is niet flexibel, dat breekt altijd.
mijn wielen bouw ik tegenwoordig met 3,2mm moto spaken, die komen niet los, breken niet, plooit ook niet :mrgreen:
Ik heb het huidige spatbord een levensverlengende operatie gegeven. Over de breuklijn, tussen 2 montagepunten van RVS draagarmpjes, heb ik een lat HDPE gebout.

Ik denk eenzelfde stalen spatbord te kopen, maar de "directe" montagepunten te vervangen door 3D geprinte TPU klemplaten.;

Maddox
Helper
Contacteer:

#33 Bericht door Maddox »

Wouter D schreef: di 24 jun 2025, 0:49 Die spoiler vraagt om extra foto's...
Als je eens tijd vindt...
Grtjs
Sorry, het leven sloeg toe.

Ik zal eens een clipje maken van Grey Ghost, in de stijl van Clementine.

Maddox
Helper
Contacteer:

#34 Bericht door Maddox »

32 000 km op 5 jaar. Minder dan gedacht, maar nietemin, met puur woon-werk verkeer niet mottig. Nooit toegekomen aan de lange ritten, al dan niet in groepsverband (de andere hobbies vergen ook hun tijd, 15de eeuw reënactment en Robot Wars... )

Maar de noodreparatie aan het achterspatbord, is alles nu al een paar maand gewoon. Elke week eens kijken dat alles nog vast zit, bandenspanning en remmen controleren, ketting reinigen en smeren. Ik hoop dat het zo blijft.

Maar met de aankoop van Gifkikker heb ik nu de mogelijkheid de kennis opgedaan met Grey Ghost en Clementine in 1 keer om te zetten. De basis is zeer solide.

De verschillen . Grey Ghost gebruikt Rolhoff en BBS02 Bafang Mid Motor. Shimano Saint remmen op 160mm schijven. Voor de rest is het allemaal zelfbouw.

Maar Gifkikker heeft een P18 pinion, en de standaard Tektro mechanische remmen.
Dus ga ik voor een 48V achterwiel motor, met Andra 40 velg. Ben benieuwd hoe vlechtservice die taak aanpakt.

De onderdelen zijn aan't binnensijpelen. Ik heb wel een risico genomen , met Chinesium ZTTO 4 piston remmen. Indien die niet voldoen , gaan het Shimano MT200's worden.

Ook ga ik 3D geprinte onderdelen gebruiken voor de verlichting en add-ons.

Plaats reactie