Kreeg vandaag slecht nieuws van mijn favoriete routeplanner.
Het downloaden van routes via routeyou wordt enkel mogelijk met een betalende account.
zijn er alternatieven die mensen kunnen aanbevelen waarmee je eenvoudig routes kan aanmaken en dan deze kan downloaden als gpx?
vervanging routeyou
- CapoJan
- General Manager
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Nazca Paseo
- Velomobiel: Flevobike E-Orca
- Contacteer:
Re: vervanging routeyou
Ik kreeg ook dat slechte nieuws. Om zelf routes te maken, gebruik ik geregeld https://maps.openrouteservice.org
Werkt goed en je kan verschillende types fietsen selecteren (road bike is meestal goed als je een velomobielroute maakt), maar het is niets meer dan een routeplanner.
Werkt goed en je kan verschillende types fietsen selecteren (road bike is meestal goed als je een velomobielroute maakt), maar het is niets meer dan een routeplanner.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
Timba
- Junior
- Postcode: 2840
- Fiets: M5 Shockproof 559
- Velomobiel: WAW 225
- Contacteer:
Ik gebruik zowel komoot als ridewithgps. Als ik op de computer een route maak, dan gebruik ik meestal ridewithgps. Mijn ervaring is dat deze net iets betere routes maakt als je gewoon van A naar B wil. Ik vermoed dat dit komt door gebruik van de heatmap om je langs meer populaire routes te sturen. Wat ik vooral handig vind is dat je routes kan aanpassen door de route te slepen.
Beide hebben ook een app, maar alleen in de komoot app kan je routes aanmaken zonder betalend abonnement.
Een andere routeplanner die naar het schijnt ook vrij goed is, is brouter, maar daar heb ik zelf eigenlijk geen ervaring mee. Voordeel van deze routeplanner is dat je hem kan instellen op velomobiel.
Beide hebben ook een app, maar alleen in de komoot app kan je routes aanmaken zonder betalend abonnement.
Een andere routeplanner die naar het schijnt ook vrij goed is, is brouter, maar daar heb ik zelf eigenlijk geen ervaring mee. Voordeel van deze routeplanner is dat je hem kan instellen op velomobiel.
- bicky
- General Manager
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
bij de zoektocht naar een waardig alternatief kwam ik uit bij https://osmand.net/map
gebruik osmand heel graag op mijn telefoon en onderweg maak ik ook zo mijn routes.
op de computer kan het blijkbaar ook
gebruik osmand heel graag op mijn telefoon en onderweg maak ik ook zo mijn routes.
op de computer kan het blijkbaar ook
- Samural
- Junior
- Postcode: 5024
- Fiets: Zox 26 Low
- Velomobiel: Waw 169
- Contacteer:
Met Brouter kan je kiezen wat type routes je wenst te nemen (vb. voor trekking bike, recumbent bike, velomobile,..), je kan ook je eigen profiel definieren met je voorkeuren wat betreft klimmen, verkeer, enz.
- Wouter D
- General Manager
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Contacteer:
dankje, zal ook bijna met de handen in het haar. als ik dan eindelijk nog eens een korte route plan om te fietsen, strooien de geldwolven roet in het eten. Bedankt voor de alternatieven, ik ga ze zeker proberen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Ronnius
- General Manager
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Contacteer:
Beetje laat als reactie maar ik gebruik reeds vele jaren afstandmeten.nl. Is gratis en je hebt oa. openstreet en opencycle (knooppunten en F routes) ter beschikking. Natuurlijk kan je de tracks ook downloaden.
- paulheyndrickx
- catering
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice eSprint 26"+ Ice VTX
- Contacteer:
Inderdaad, na jaren gratis content leveren aan routeyou moet je er ineens ook nog voor betalen. Daaaag.
Lang geleden van Ronny het advies gekregen afstandmeten.nl te gebruiken. Nog altijd heel tevreden mee al gebeurt het heel uitzonderlijk wel eens dat de planner een of andere weg weigert te gebruiken. Maar dat los je dan wel op door de route te verslepen. Je kan er zoeken naar gereden routes, maar die bevinden zich vooral in Nederland. Toch nog steeds mijn favoriete planner. Dankjewel, Ronny.
Ondertussen ook wat geëxperimenteerd met komoot en dat valt ook wel mee. Je kan er ook zoeken naar routes van anderen.
Als navigator gebruik ik voor de fiets al eeuwen osmand plus, gekocht voor ca €4,00. Vandaag betaal je er net geen €40,00 voor, maar er is nog altijd de gratis - beperkte - versie.Je kan naar een punt navigeren of je gpx door osmand te laten uitvoeren. Plannen in de app gaat ook.
Je kan ook op de pc plannen, maar uploaden en online bewaren van je routes kost dan weer een duit. Ik los dit op door mijn gpx-en elders in de cloud op te slaan.
Lang geleden van Ronny het advies gekregen afstandmeten.nl te gebruiken. Nog altijd heel tevreden mee al gebeurt het heel uitzonderlijk wel eens dat de planner een of andere weg weigert te gebruiken. Maar dat los je dan wel op door de route te verslepen. Je kan er zoeken naar gereden routes, maar die bevinden zich vooral in Nederland. Toch nog steeds mijn favoriete planner. Dankjewel, Ronny.
Ondertussen ook wat geëxperimenteerd met komoot en dat valt ook wel mee. Je kan er ook zoeken naar routes van anderen.
Als navigator gebruik ik voor de fiets al eeuwen osmand plus, gekocht voor ca €4,00. Vandaag betaal je er net geen €40,00 voor, maar er is nog altijd de gratis - beperkte - versie.Je kan naar een punt navigeren of je gpx door osmand te laten uitvoeren. Plannen in de app gaat ook.
Je kan ook op de pc plannen, maar uploaden en online bewaren van je routes kost dan weer een duit. Ik los dit op door mijn gpx-en elders in de cloud op te slaan.