ik heb nog altijd ne triple steken en achter 8 speed 12/25 (old fashion) is wel ne open ligger, onderaan brug of helling gaat die vooraan steevast op de 30T en tijdens het klimmen schakel ik achteraan zodat ik cadans blijf behouden en snelheid niet te ver wegzakt _ kijk es nr de schakelverhouding: de uwe MTB 1,077(56/52), 1,273(56/44), 1,514 (...), 1,75 en the old fashion way /, 1,2 (30/25), 1,3 (30/23), 1,43fcapri schreef: ↑di 11 okt 2022, 10:27 2de blad vooraan steken voor bergop? dat deed ik destijds ook met die 56 naast mijn 70blad (kan je uw voorstellen, een 50kg zware alleweder met 70T en 28T bergop zeulen).
welke snelheid start je de bergop? misschien dat je van in het begin lichter moet schakelen zodat je de hele bergop aan dezelfde cadans kan doen? volgens mij zakt de snelheid te snel waarbij het schakelen net achter loopt en de cadans teveel instuikt.
5km/h bergop is extreem, ik zat in het ergste geval aan 7km/h met een cadans van rond de 20. heb kettingbladen geplooid, kettingen uit elkaar getrokken, zelfgemaakte cranks aan de lasnaden laten afbreken...
tot zelf de houder van de crankas getorst http://www.fordcapri.be/fcapri/allewede ... CN1885.JPG
@helen, spreek er es mee uwen huis- (of ne sport)arts over _ ik heb ook ooit problemen gehad aan knie, ik moest laten rusten en ontsekingsremmers nemen, gelukkig is het daarbij gebleven en hoefde ik geen cortisonespuit of operatie. Na rustperiode van enkele maanden langzaam terug opbouwen en geen groot verzet meer _ de 52T daar komt hem nog mr hoogst zelden meer op (maar kan ook met mijn leeftijd te maken hebben )