Bevraging Vlaamse waterweg
- Markske
- Helper
- Berichten: 304
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
- Postcode: 3950
- Fiets: Norta S20 (bukker)
- Locatie: Kaulille (Limburg)
- Velomobiel: QV (2016)
- Contacteer:
Bevraging Vlaamse waterweg
Wie feedback wil geven aan Vlaamse waterwegen over de jaagpaden: hier is de vragenlijst
Het nuttige met het aangename combineren
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1529
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
- Pauvre Mouton
- Helper
- Berichten: 406
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
- Postcode: 3530
- Velomobiel: Alpha7.163|2021
- Contacteer:
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3908
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
interessant om keer een mening te kunnen geven.
op het stuk jaagpad dat ik wekelijks rijd kom ik veel sluipverkeer tegen
op het stuk jaagpad dat ik wekelijks rijd kom ik veel sluipverkeer tegen
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Nazca Paseo
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Mooi! Ook ingevuld en bezorgd aan de kern van de Gentse Fietsersbond. Hopelijk wordt dit veel ingevuld en nog meer hopelijk wordt rekening gehouden met de meningen.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Michel
- Junior
- Berichten: 40
- Lid geworden op: za 19 apr 2014, 11:18
- Postcode: 2340
- Locatie: Beerse
- Velomobiel: WAW174
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Hier ook ingevuld.
-
- General Manager
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Ice sprint1 26"
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Heb 'm ook maar ingevuld, benieuwd of het wat afdoet!
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 215
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Stomme vraag: iedereen duidt 'ander' aan en schrijft 'velomobiel'?
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Nazca Paseo
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Heu, neen. Wat mij betreft, is dat niet relevant.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 215
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Waarom is dit voor jou niet relevant, Jan? Als een bepaald percentage van de respondenten met een VM blijkt te rijden, kan dit dan geen impact hebben op de beheerders van Vlaamse Waterweg en op hun beleid? Waarom vraagt men anders met welk type fiets iemand rijdt?
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Nazca Paseo
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Qua snelheid grosso modo te vergelijken met een speed pedelec, qua breedte niet breder dan het stuur van een gewone fiets. En dat er 3 of 4 wielen onder zitten, dat is ook zo voor een bakfiets, trike ... Wat zou het verschil in beleid kunnen zijn? Maar dat is mijn mening, he. Wil jij 'velomobiel' aanduiden, dan doe je dat.Obelix schreef: ↑do 03 dec 2020, 15:22Waarom is dit voor jou niet relevant, Jan? Als een bepaald percentage van de respondenten met een VM blijkt te rijden, kan dit dan geen impact hebben op de beheerders van Vlaamse Waterweg en op hun beleid? Waarom vraagt men anders met welk type fiets iemand rijdt?
Wat mij betreft, zijn er 3 zaken die over het algemeen anders of beter mogen:
- die 80 jaar oude snelheidsbeperking aanpakken
- voldoende brede jaagpaden
- kwalitatief voldoende wegbedekking
En daarvoor vind ik 'velomobiel' niet relevant, want dat geldt evengoed voor de andere fietsers (en ook voor wandelaars).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- dokter
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
je mag maar 30, dus best niet teveel vermelden dat je met je VM door boomwortels geen +40km/h kan aanhouden.
ik heb vooral het gebrek aan fietsverlichting aangehaald, kwam er veel tegen zonder verlichting, en ééntje kwam ik quasi dagelijks tegen die aan zijn stuur zo een rood sleutelhanger ledje had. tegen dat ik die zag, zat ik er op 5meter vandaag, en tegen dat ik doorhad dat die mijn richting uit kwam (ik wou die links dus dubbelen) zat ik er bijna frontaal tegen (5h30-6h smorgens).
ook opgedreven Aklasse brommers en Bklasse die me voorbij gingen (en ik ga 35-38km/h)
ik heb vooral het gebrek aan fietsverlichting aangehaald, kwam er veel tegen zonder verlichting, en ééntje kwam ik quasi dagelijks tegen die aan zijn stuur zo een rood sleutelhanger ledje had. tegen dat ik die zag, zat ik er op 5meter vandaag, en tegen dat ik doorhad dat die mijn richting uit kwam (ik wou die links dus dubbelen) zat ik er bijna frontaal tegen (5h30-6h smorgens).
ook opgedreven Aklasse brommers en Bklasse die me voorbij gingen (en ik ga 35-38km/h)
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 215
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Ik acht de breedte wel belangrijk, maar ik spreek dan voornamelijk over de zaken die ik de voorbije jaren op mijn route heb ervaren. Op mijn traject waren er de voorbije jaren diverse werkzaamheden aan het jaagpad. Men voorzag dan zo'n alternatieve omleiding door de modder die - mits goed manoeuvreren - te doen was voor een gewone fietser, maar met een VM was het levensgevaarlijk. De breedte van het padje was gelijk aan onze spoorbreedte en liep op het randje van de kaaimuur. Je reed letterlijk op de rand van een afgrond en lag bijna met de VM in de Vaart. Dit was ook het geval voor andere brede fietsen. En dat terwijl men het pad echt nog wel 30cm breder had kunnen maken.CapoJan schreef: ↑do 03 dec 2020, 15:39Qua snelheid grosso modo te vergelijken met een speed pedelec, qua breedte niet breder dan het stuur van een gewone fiets. En dat er 3 of 4 wielen onder zitten, dat is ook zo voor een bakfiets, trike ... Wat zou het verschil in beleid kunnen zijn? Maar dat is mijn mening, he. Wil jij 'velomobiel' aanduiden, dan doe je dat.Obelix schreef: ↑do 03 dec 2020, 15:22Waarom is dit voor jou niet relevant, Jan? Als een bepaald percentage van de respondenten met een VM blijkt te rijden, kan dit dan geen impact hebben op de beheerders van Vlaamse Waterweg en op hun beleid? Waarom vraagt men anders met welk type fiets iemand rijdt?
Wat mij betreft, zijn er 3 zaken die over het algemeen anders of beter mogen:
- die 80 jaar oude snelheidsbeperking aanpakken
- voldoende brede jaagpaden
- kwalitatief voldoende wegbedekking
En daarvoor vind ik 'velomobiel' niet relevant, want dat geldt evengoed voor de andere fietsers (en ook voor wandelaars).
Ook de draaicirkel van een VM is in zo'n werfgevallen vaak een hinderpaal.
Voor het overige ga ik akkoord met uw eisen: de kwaliteit van het wegdek en de breedte zouden beter moeten. Maar dankzij de werken van de voorbije jaren is het in Vlaams Brabant op veel plaatsen een verbetering. Enkel sluipverkeer en de moddersporen van tractoren blijven problematisch.
-
- Helper
- Berichten: 323
- Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
- Postcode: 2520
- Fiets: Omafiets
- Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Voor mij is de communicatie (of eerder het gebrek daaraan) met stip de eerste bezorgdheid.CapoJan schreef: ↑do 03 dec 2020, 15:39 …
Wat mij betreft, zijn er 3 zaken die over het algemeen anders of beter mogen:
- die 80 jaar oude snelheidsbeperking aanpakken
- voldoende brede jaagpaden
- kwalitatief voldoende wegbedekking
En daarvoor vind ik 'velomobiel' niet relevant, want dat geldt evengoed voor de andere fietsers (en ook voor wandelaars).
VM doet er idd niet toe, zeker nu we met fietsen zijn gelijkgesteld. Prober ons nu maar eens te verbieden
Uiteraard ook ingevuld
-
- Neo Prof
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
- Postcode: 2440
- Fiets: Baron Xlow
- Contacteer:
Re: Bevraging Vlaamse waterweg
Ook ingevuld, beklag gedaan over vele werken _slecht aangegeven omleidingen, langdurig afgesloten zonder dat er werkzaamheden waren_ als jaagpad een fietsautostrade is, is dat not done (volledig afsluiten dat doen ze met een autosnelweg toch ook niet). Als jaagpad fietsautostrade is moet de infrastructuur en regelgeving deze van een fietsautstrade zijn (eenvormig met de andere fietsautostrades) dus verlichting, geen snelheidsbeperking, geen ruiters, geen auto's, .... En ook nog het laden en lossen van schepen aangekaart dat conflicten geeft met fietsers op het jaagpad idem dito voor bedrijven langs de kanaal die na het lossen, het jaagpad achterlaten alsof het een spijkerdeken is.