Jo2p schreef: ↑zo 22 jul 2018, 19:34
Ik zit nu tegen de 13.000km aan en ik controleer zo om de twee weken de banden (Marathons). Die beginnen al behoorlijk te slijten, het profiel is nog maar matig aanwezig. Er zitten ook kleine scheurtjes in die helemaal doorgaan tot aan de groene laag.
13000km en er door?
ik rijd met een alleweder, heel zwaar ding, ik ook tegen de 90kg aan, ik rijd allesbehalve traag in de bochten. ik hoor mijn banden schuiven in de bochten en een alleweder is nu niet echt de beste om onderhoudsvrij te zijn op zijn sporing.
ik rijd nu al 12592km met de voorbanden en 6600km met de achterband. profiel verminderd vooraan wel maar is nog steeds duidelijk aanwezig.
ik regel de sporing zowat 2-3keer per jaar bij. is nu vorige maand nog eens gebeurd geweest doordat ik een ongeval heb gehad.
jantje schreef: ↑do 26 jul 2018, 15:16
Leuke afstanden zijn hier te lezen. En ik heb net 2 durano's vervangen, 1 na 1012km en 1 na 1700km.
Gisteren heb ik de sporing voor het eerst bijgeregeld van 6mm toe-out (gemeten op de velgrand voor en achterkant, met belasting) naar 5mm toe-in (en toen ws de goesting op en kreeg ik te veel honger: om 21.30h nog op t werk uitbadgen begint ook verdacht te lijken
)
Straks nog eens zien of ik hem beter bij de 0 krijg...
De 5mm toe-in stuurt iig al VEEEL directer.
Maar de snelheid is er sinds zondag volledig uit: 2x Kojak(1 oude, 1 splinternieuwe, beide vouwband) op max druk (6.5bar) scheelt me momenteel ongeveer 10km/h kruissnelheid tov 1x Kojak 1x Durano (resp 6.5bar en 8bar)
Iemand tips?
sporing is veel te hard, natuurlijk dat je banden verslijt. ik heb een set banden aan gort gereden op 500km. dat is teken dat er iets fout is.
banden erdoor op minder dan 2000km, dan is je sporing zeker niet goed. je trapt je ook dood dan. met open spoor ga je veel sneller, maar krijg je een onbestuurbare fiets, zeker op +50km/h ga je voortdurend tegensturen.
geen sporing is ook niet goed, rijd goed op <30km/h maar op hoge snelheden is dat ook niet controlleerbaar. in bochten zal je merken dat die altijd harder en harder wil afdraaien en dat je kracht moeten zetten om rechtdoor te kunnen rijden. dit geeft beste resultaat bij uitroltest
toespoor zal je wielen dichttrekken, krijg je een heel stabiele fiets van en die zal altijd naar rechtdoor stand terugkeren. nadeel is wel dat je banden begint te vreten. de truk is om dus minimaal toespoor te krijgen, fiets afstellen op geen sporing en dan 1 kogeltje nog 1 toer verdraaien. je zal merken dat dit ook één van de betere resultaten geeft bij de uitroltest
bij de uitroltest is het dus het beste om 2-3 goed presterende standen te vinden, en dan diegene te nemen met toespoor