Pechdag

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Pechdag

#1 Bericht door Ares »

Gisterenochtend eerst al eens plat gereden op een wijnfles op het fietspad in de wijnstraat (ironisch... :) ) maar 's avonds was er iets anders aan de hand:
https://www.youtube.com/watch?v=ITc5Wu9Cf70
Ineens stopte de fiets en ratelde het enorm. En wat zie ik vandaag:
Afbeelding
Dit heb ik op mijn gewone fietsen nog nooit meegemaakt. Iemand ervaring mee op VM'en?
Ondertussen is die draai er al uit maar soepel lopen doet het helemaal nog niet :(. Straks eens langs de fietsenmaker.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Pechdag

#2 Bericht door Wouter D »

Zeker dat er niet nog ergens een draai inzit. (In andere richting)

Heb je recent je ketting verwisselt of aan elkaar gezet. Mogelijk zat hij gedraaid bij verbinden. Door zijn lengte is dat niet onmogelijk.

Ik zou er volledige aandrijflijn eens nazien. Incl derailleurs.

Op foto lijkt je ketting ook enorm smerig te zijn en dringend een poetsbeurt te kunnen gebruiken. Als dat geen gezichtsbedrog is, kan dat snellere kettingslijtage met zich meebrengen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Pechdag

#3 Bericht door Ares »

Eerlijk gezegd heb ik nog niks gedaan aan deze fiets :). Ik mag deze strada gebruiken van emvelomobiel tot mijn fiets (quest xs) klaar is. Heb er nu sinds 7 oktober 1800km bijgezet op de teller en had nog geen problemen ondervonden.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Pechdag

#4 Bericht door Wouter D »

Hazo, Dan lijkt he me toch sterk dat daar plots een lusje gaat in zitten.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Pechdag

#5 Bericht door Helen »

Ik heb het vorig jaar ook eens voorgehad, zo'n lus in de ketting.

Het was gekomen doordat ik, al bollend over een kasseiengedeelte, heel traag trapte en intussen schakelde.
De ketting stond daardoor niet gespannen en heeft door het rammelen de kans gezien om in de knoop te slaan.
(Ik heb toen de neus er moeten afhalen en de hulp van een passerende fietser met sterkere handen inroepen om de knoop eruit te halen)

Toen ik het vertelde aan Brecht, gaf hij me de raad om op rammelende ondergrond ofwel de pedalen stil te houden, ofwel door te trappen, zodat de ketting gespannen staat. Sindsdien niet meer voorgehad 8)

Plaats reactie