Hartslagmeter

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Hartslagmeter

#1 Bericht door Wouter D »

Er is al zoveel gezegd over hartslagmeters. Ik duizend en één onderwerpen. Veelal oudere thema's...
Maar de tijd staat niet stil. En de techniek ook niet. Dus waarom de nieuwe ervaringen eens bundelen onder een nieuwe topic.

Op mijn Mio cycli 505 gps heb ik een hartslagmeter met Borstsensor. Werkt goed. Maar de elastiek begint goed te slijten en schuurt altijd mijn vel open. Dat heb ik dus gehad.

Ik merk intussen dat veel mensen gewoon de hartslag registreren met een polshorloge zonder extra sensor op de borst. Ik ben eens gaan neuzen op het net...maar wat zijn er veel verschillende modellen.

Daarom wil ik liever iets kopen waar al goeie ervaringen mee zijn. Naar gebruik, uitlezing, batterijduur, ...
Alvast bedankt voor de reacties.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

#2 Bericht door paulheyndrickx »

Ik gebruik al meer dan 2 jaar een relatief simpele Mio hartslagmeter op de pols. Enkel hartslag, timer, tijd. Geen gps. Model niet meer in de handel, maar ongeveer €150,00 aankoop, dacht ik. Wordt via bluetooth gekoppeld aan mijn Motorola smartphone waar ik Endomondo draai als sportapp en dus wel met gpsregistratie. Werkt ook met Strava of de eigen Mio-app. Op die manier hoef je geen duur model te kopen dat precies hetzelfde doet als de app op jouw telefoon.
De Mio pikt relatief snel mijn hartslag op. Wel ervoor zorgen dat het bandje goed aansluit en dat de huid niet te droog is. Ik heb gemerkt dat wanneer mijn phone ergens achteraan in een tas zit de overdracht via bluetooth soms onderbroken wordt.
Ik gebruik de Mio elke dag als uurwerk. Goed display met grote cijfers.
Opladen via een hub aan de pc of gsm-lader. In uurwerkstand gaat hij weken mee maar ook in registratiemodus heb je aan één lading ruim genoeg stroom voor meerdere ritten.

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

#3 Bericht door KarelJ »

Zelf al een jaar tevreden gebruiker van een Garmin ForeRunner 235 HRM

Tijdens grote ritten laat ik de forerunner via ant+ de hartslag doorgeven aan mijn garmin fietscomputer (edge 500 -> stilaan een oud beestje)

Tijdens korte ritten laat ik de forerunner zelf registreren (GPS, hartslag, eventueel cadans via ant+, ...)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

#4 Bericht door trikelover »

Ik gebruik eigenlijk al meer dan 6 jaar mijn hartslagmeter de rekker begint nu wel een betje te verslijten maar voor de rest werkt deze nog steeds zeer goed. Al heb ik nu ook een garmin vivosmart die de hartslag meet aan de hand en kan ook werken als een vervanging van de fietscomputer maar gebruik toch liever de Edge 510 daarvoor.

Wat je wel hebt is dat je bij oa Garmin hebt is dat alle hr meter met ANT+ kunnen gekoppeld worden met het toestel. En zoals ook bij mijn hr meter kan je ook gewoon de band vervangen als deze versleten zou zijn.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

#5 Bericht door bicky »

Hier ook een vivoactive hr met polsmeting. Dat is wel niet 100% accuraat maar wel goed.
Voordeel is dat uurwerk ook kan gebruikt worden voor lopen, zwemmen en Roeien

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Hartslagmeter

#6 Bericht door Ares »

Forerunner 735xt hier meestal. Vrij tevreden van, soms merk je dat er iets niet klopt (zie mijn WW rit dezemorgen).
Screenshot_20170921-212804.png
Meestal laat ik m'n Forerunner z'n hartslag casten naar m'n Edge 820. Soms gebruik ik de triathlon band (als ik iets buiten routine om doe en m'n hartslag belangrijker is). Leuke hieraan is dat die bij het lopen ook de hoogteverschillen en LR balans geeft. Niet noodzakelijk, wel eens leuk.

Plaats reactie