" Outrider " trike USA

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

" Outrider " trike USA

#1 Bericht door SCORPION »

Als je overal wil triken en het iets meer mag zijn !
https://www.youtube.com/watch?v=ePU-aELIdwU

Technische benadering van een uit de kluiten gewassen USA trike.
https://www.youtube.com/watch?v=1y1GE_Zvl7I

Enjoy !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
frank8265
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 19:09
Postcode: 4554bl
Fiets: Trident Stowaway
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#2 Bericht door frank8265 »

Leuk machientje, maar het lijkt wel of het merendeel van de trike rijders elektrisch gaat tegenwoordig. Op FB zie je ook haast niet anders meer.
Ik hou het maar op spierkracht met een lagere snelheid. Net zo goed genieten. :wink:

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#3 Bericht door SCORPION »

Hey Frank,

Qua snelheid hou ik het bij 22 à 23 km/u gemiddeld, en dat is voor mij ruim voldoende ! De reden voor pedaalhulp is bij de grote meerderheid dikwijls van fysieke aard. Leeftijd, kortademigheid, hartritme stoornissen, fysieke handicap, of een combinatie ervan. Wij zijn allerminst snelheidsmaniakken ! De wind speelt ons opnieuw door de haren terwijl wij onze verloren zelfstandige mobiliteit met volle teugen herontdekken. Voor mij was de e-trike DE revelatie van het laatste decennium ! Ik woon op de Kluisberg en rij, bij gunstig weer, alle dagen heen en terug naar mijn kinesist in Ruien. Zonder pedaalhulp geraak ik gewoon niet meer thuis !
Als we louter het ouderdomsverschil beschouwen, dan zou ik 26 jaar geleden, dit ook op louter spierkracht gekund hebben ! Wanneer kom je eens naar de Kluisberg om te proeven van een ritje ter plaatse, en dan langs de Schelde door tot in Spiere-Helkijn, en terug langs Pottes en enkele mooie hoekjes van Wallonië, de Kluisberg terug naar boven ? Mag ik je deze lente verwachten ?

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
frank8265
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 19:09
Postcode: 4554bl
Fiets: Trident Stowaway
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#4 Bericht door frank8265 »

Ik heb ook niet gesproken over snelheidsmaniakken. Alleen dat het me opviel dat zoveel trike rijders (en andere fietsers ook trouwens) elektrisch gaan. Vooral heel veel jongeren. Maar ja, ik ben dan ook een dinosaurus! 8)

Over verloren of beperkte mobiliteit kan ik zeker meepraten met m'n 5 versleten ruggewervels, lumbale stenosis, versleten knieën en enkels. Maar voor mij persoonlijk nog geen reden om over te stappen op trap ondersteuning (persoonlijk dus he! :wink: ), hoewel dat moment steeds dichterbij komt. Maar zolang ik nog iets zelfstandig kan ga ik nog zo door. (altijd al een dwarskloot geweest).

De kluisberg ken ik, aantal mtb toertochten gereden daar via de zaak van Jowan en 2 weg toertochten met o.a. de patersberg, koppenberg en muur erbij. dat was ruim 30 jaar geleden en zou me nu niet meer lukken. Misschien met moeite nog 1 beklimming. Maar dan op m'n gewone fiets, wegens fysieke klachten nog niet veel aandacht aan m'n trike kunnen besteden dit jaar.

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#5 Bericht door SCORPION »

Je kan ook nog tijdig overschakelen naar je trike vooraleer pedaleren op de rechtop-fiets echt niet meer kan ! Ook al zou je pedaalhulp hebben op de trike, je gaat pas vooruit als je pedaleert !

Wie weet is er deze zomer een Kluisberg " revisited " happening ?

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#6 Bericht door maarten »

De smalle led licht sabel achterop de fiets interesseert me wel.

Woubeir
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 17:42
Postcode: 3210
Contacteer:

Re: " Outrider " trike USA

#7 Bericht door Woubeir »

Qua snelheid hou ik het bij 22 à 23 km/u gemiddeld, en dat is voor mij ruim voldoende !
Wat is er mis met 'maar' 10 à 11 km/u ? :)
WB

Hasebikes Kettwiesel met Differentiëel en Rohloff Speedhub

Plaats reactie