Bagage in Strada

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Donkeychote
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 11:45
Postcode: 2200
Contacteer:

Bagage in Strada

#1 Bericht door Donkeychote »

Ik gebruik mijn strada nu bijna 2 jaar voor woon werk verkeer, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met het meenemen van bagage. Ik heb geen probleem alles mee te nemen, maar heb nog geen goede manier van inladen gevonden.
Momenteel gebruik ik een rugzak waar ik alles behalve schoenen insteek, maar deze past maar nauwelijks tussen achterwiel en zijkant. Deze achter de zetel plaatsen lukt niet. Ik leg niet graag mijn goede kledij voor het werk los erin, dus ik vroeg me af wat anderen gebruiken hiervoor. De velomobieltassen voor net achter de voorwielkasten zijn wel goed, maar niet groot genoeg voor kledij/handdoek etc.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Donkeychote schreef:Ik gebruik mijn strada nu bijna 2 jaar voor woon werk verkeer, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met het meenemen van bagage. Ik heb geen probleem alles mee te nemen, maar heb nog geen goede manier van inladen gevonden.
Momenteel gebruik ik een rugzak waar ik alles behalve schoenen insteek, maar deze past maar nauwelijks tussen achterwiel en zijkant. Deze achter de zetel plaatsen lukt niet. Ik leg niet graag mijn goede kledij voor het werk los erin, dus ik vroeg me af wat anderen gebruiken hiervoor. De velomobieltassen voor net achter de voorwielkasten zijn wel goed, maar niet groot genoeg voor kledij/handdoek etc.
Door het grote achterwiel gaat er bij de Strada wel een grote hap uit de bergruimte achteraan. Er zijn ongetwijfeld voordelen aan een 26"-wiel, maar er is ook een keerzijde aan de medaille. Dit even terzijde. Uiteindelijk valt er toch niets aan te veranderen.

Indertijd ben ik ook begonnen met een rugzak. Of beter gezegd: met allerlei rugzakken van uiteenlopende groottes en diktes. Bij de Versatile was er achteraan flink wat plaats. Echt problematisch was het nooit, maar uiteindelijk ben ik heel rudimentair geëindigd. Met een dubbele plastic zak. Of twee dubbele zakken. 't Ziet er misschien wat clochardachtig uit, maar het werkt. Clochard de luxe. :wink:

Verse kleding neem ik aan het begin van de week mee en op vrijdag gaat weer naar huis, naar moeder de vrouw. Schoenen blijven bijna steeds ter plaatse. Ook na wisseling van velomobiel blijf ik hetzelfde doen. Plastic heeft als bijkomend voordeel dat het ervoor zorgt dat kleding geen zweet of ander vocht kan opnemen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#3 Bericht door Wouter D »

ik heb geen ervaring met woonwerkverkeer, maar kan me er wel wat bij inbeelden, moest je nu eens je kledij verdelen in 2 laptoptassen of gelijksoortig medel, dan kan je aan beide zijden 1 tas naast je achterwiel zetten. Je schoenen kan je kwijt onder je stoel.

of wat ook nog kan en standaard bij velomobiel.nl aangeboden wordt is bagagevakken voor de wielkasten.
Afbeelding

Daar kan je dan ook wel een ander kwijt
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#4 Bericht door trikelover »

In de Milan kan ik gewoon mijn rugzak met eten kwijt achter de zit links aan de andere kant leg ik in het begin van de week mijn kledij in een herbruikbare zak.
Mijn schoenen kan ik op het werk laten dus hoef ik niet mee te nemen. Als ik die wel mee meen dan kot er ene link en recht van de stoel te staan.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#5 Bericht door bicky »

Zelf leg ik ook nooit kledij los in mijn mango+
Ik gebruik verschillende tassen.
- bananentassen zijn de grootste. lang en dik.
- Lange zwarte tas. ongeveer 15cm diameter maar wel 1m lang
- boodschaptasjes van bell & bo. Hebben zo een stuk of 7 tasjes liggen van kleerwinkel. ze niet zo groot en net breed genoeg voor naast het achterwiel.

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#6 Bericht door Lex »

Voor kledij ed heb ik een paar bagagezakken. Deze zorgen ervoor dat alles droog aankomt, je hebt ze in verschillende maten en je ziet er niet uit als een clochard. :mrgreen:
Schoenen gaan los mee op de bodem.

Gebruikersavatar
De ligfietser
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
Postcode: 8200
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#7 Bericht door De ligfietser »

In mijn Mango+ (die iets ruimer is dan de Mango) gebruik ik aan de rechterzijde een "messenger bag" en aan de linker zijde een "zwemzakje"
(De rechterkant is iets ruimer gezien de aandrijving tussen achterwiel en tussenas aan de linkerzijde zit, evenals mijn e-ondersteuningsbatterij)
Schoenen blijven ook op het werk.
Wim

Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#8 Bericht door luki »

spruitje schreef:of wat ook nog kan en standaard bij velomobiel.nl aangeboden wordt is bagagevakken voor de wielkasten. Daar kan je dan ook wel een ander kwijt

Ik heb twee van die vakken laten plaatsen, op mijn Quest. Er kan heelwat bagage in, zeer geschikt voor reservespullen: biba, buba, kledij, reparatiemateriaal, ....

Ook de achterkant van de stoel kan benut worden als opslag, door een net te spannen.

En tenslotte: de smurf ! Je kan een buis inbouwen in de holle ruimte en die gebruiken als opslagruimte

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#9 Bericht door crash-quest-dummy »

Gewoon een kastje vragen op het werk waar je schoenen voor op 't werk kunnen blijven slapen ?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#10 Bericht door Wouter D »

Welk werk doe je eigenlijk?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Donkeychote
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 11:45
Postcode: 2200
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#11 Bericht door Donkeychote »

Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen eerst al eens proberen met een boodschappentas. Op het eerste zicht moet deze redelijk goed naast het achterwiel passen. Schoenen op het werk laten zou wel gaan, maar aangezien ik buiten mijn fietsschoenen eigenlijk maar 1 paar heb, moet ik dan nog wel schoenen hebben voor 's avonds.
De bagagevakken zien er ook wel interessant uit, vooral voor reserve banden enz.

Ik ben IT'er bij de vlaamse hydrografie, een deel van de vlaamse overheid die kaarten maakt van de schelde en de zeebodem.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#12 Bericht door Wouter D »

koop dan in tijdens de solden een werk-paar dat je op je werk kan laten staan.

kan je niet fietsen met wandel-fietsschoenen, dan kan je je fietsschoenen ook op je werk dragen. In de zomer kunnen dat dan wandel-fietssandalen zijn :-)

Ik vind het wel knap dat je met 1 paar schoenen door het leven gaat. Als je schoenen doorweekt zijn door een flinke regenbui, en je krijgt ze niet tijdig droog, ga je dan met je natte schoenen of op je kousevoeten werken?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#13 Bericht door Wim -de roetsende »

spruitje schreef:Ik vind het wel knap dat je met 1 paar schoenen door het leven gaat. Als je schoenen doorweekt zijn door een flinke regenbui, en je krijgt ze niet tijdig droog, ga je dan met je natte schoenen of op je kousevoeten werken?
Ik heb al 4 paar fietsschoenen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#14 Bericht door Wouter D »

Ik heb ook maar één paar fietsschoenen, 2 paar fietssandalen waar ik niet meer kan meefietsen daardat gewone spd die voetenpijn (ander onderwerp) versterkt, kan ik gerust een paar van verkopen :-)
Van gewone schoenen vernieuw ik wel eens, maar gooi ik niet makkelijk weg, meestal heb ik altijd wel een oud paar die ik in de tuin verslijt, een oud paar als reserve, een paar voor te feest en een paar om naar het werk te gaan, en nog een paar gewone sportschoenen. Op het werk dient mijn werkgever me van schoeisel te voorzien. Net als de werkkledij. In sommige sectoren zijn de werkgevers in België verplicht hun personeel van propere werkkledij te voorzien.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Bagage in Strada

#15 Bericht door fcapri »

gewoon een schone set glanzende bureau schonen voor het werk, en je huidige schoenen voor thuis.
schoenen gaan minder snel slijten en hoef je ook minder snel je 'ene' paar te vervangen.
ik zou er niet eens aan denken om elke dag mijn schoenen mee te moeten nemen

Plaats reactie