Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3586 Bericht door Ronnius »

Op het dorpsplein in Melle reed om 14u25 een zwarte trike (een Scorpion?) de Melle brug op toen ik langs de brug omhoog kwam (van het jaagpad). Rond 14u50 reed een lichtblauwe Hase Pino met kind vooraan en nog een kinderkar meezeulend van de Gentbruggebrug richting Heusdenbrug. Een paar minuten verder een Hase trike samen met een handbike tussen Gentbruggebrug en de saskes richting Gent.

Ik was de Toxy an het uitlaten.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3587 Bericht door eeuwige reiziger »

Gisteren, in de namiddag, twee vlammende sigaren op de Trekweg in Mariakerke. Brecht in zijn eigen bolide en, naar ik veronderstel, een velomobilist in spe. Brecht keek wat verbaasd toen ik zwaaide. Begrijpelijk. Ik was dan ook met de bukker op weg.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3588 Bericht door eeuwige reiziger »

Rond de middag zag ik afgelopen zaterdag een triker aan een flinke snelheid naar beneden komen, vanuit de Brugstraat, de Grote Straat in. Triker als trike in het zwart, met achteraan een grote fluogele vlag.

Juist terug van de bestorming van de Muur?

Voor wie nog twijfelt, 't was in Geraardsbergen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
De ligfietser
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
Postcode: 8200
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3589 Bericht door De ligfietser »

Gisteren rond 15u Vaartdijk Zuid richting Brugge ter hoogte van Beton Declercq een gele velomobiel gezien
Ik reed er ongeveer 500m achter maar kon hem/haar niet bijbenen (ik moest zo ver niet)

Vandaag 7u10 Vaartdijk Zuid richting Oostende ter hoogte van de Grote Moerstraat een zwart/witte Alleweder gezien, ik reed er eerst voorbij maar toen ik zag dat het een velomobiel was die ik passeerde toch even gestopt voor een kort praatje
Hij rijdt daar blijkbaar elke dag maar normaal iets later.
Wim

Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3590 Bericht door eeuwige reiziger »

De ligfietser schreef:Gisteren rond 15u Vaartdijk Zuid richting Brugge ter hoogte van Beton Declercq een gele velomobiel gezien
Ik reed er ongeveer 500m achter maar kon hem/haar niet bijbenen (ik moest zo ver niet)
Hoogstwaarschijnlijk een Q. Af en toe hoor ik nog eens op het werk dat ze mij in die buurt hebben opgemerkt. Nog uit de tijd dat ik met een gele Versatile reed. Eens gele banaan, altijd gele banaan blijkbaar.
De ligfietser schreef: Vandaag 7u10 Vaartdijk Zuid richting Oostende ter hoogte van de Grote Moerstraat een zwart/witte Alleweder gezien, ik reed er eerst voorbij maar toen ik zag dat het een velomobiel was die ik passeerde toch even gestopt voor een kort praatje
Hij rijdt daar blijkbaar elke dag maar normaal iets later.
Al enkele malen gespot. Nabij de brug van Steenbrugge alsook in Ten Briele. Enig idee waar hij woont?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3591 Bericht door janV »

Lex schreef:Deze morgen om 8u30 een ligger gespot met maar twee wielen aan de grote ring van Hasselt. Deze had een blauw jasje aan en had een oranje vlagje met daaronder een blauw vlagje met een "L" op. Neem aan dat dit JanV uit Geel was.
Hé, ja da was ik_woon-, werkvekeer Geel-Hasselt_blijkbaar wordt men "L-picto" dan toch opgemerkt :D

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3592 Bericht door Ronnius »

Is er een ligfietser in Australië op vakantie?
Donderdag (Australische tijd) is er een gele ligfiets met een slanke jongeman met lang haar gespot
fietsend op een hoofdbaan van Queensland naar New South Wales.
Ik heb "highway" vertaald als hoofdbaan, mijn "contact" persoon wist me ook niet met zekerheid te zeggen of hij daar wel mocht rijden.
Het speciale aan de ligfiets was dat deze een Belgische vlag liet wapperen.

Meer weet ik niet daar ik het heb van horen zeggen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3593 Bericht door gentenoare »

Gele quest vandaag zondag omstreeks 16 u tussen sint Agatha's rode en sint joris Weert.
benieuwd of je in de buurt woont of op doorreis was?
E WAW 263

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3594 Bericht door bicky »

mijn locale fietsenboer had zaterdag een aantal "overdekte ligfietsen" in verschillende kleuren gespot regio kanegem :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3595 Bericht door Wouter D »

ik denk dat ik wel enkele van die kleurboeken ken, waren er niet een paar met een vlagje bij?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3596 Bericht door bicky »

spruitje schreef:ik denk dat ik wel enkele van die kleurboeken ken, waren er niet een paar met een vlagje bij?
hij had geen vlagjes gezien :mrgreen:

Gebruikersavatar
De ligfietser
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
Postcode: 8200
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3597 Bericht door De ligfietser »

eeuwige reiziger schreef:
De ligfietser schreef: Vandaag 7u10 Vaartdijk Zuid richting Oostende ter hoogte van de Grote Moerstraat een zwart/witte Alleweder gezien, ik reed er eerst voorbij maar toen ik zag dat het een velomobiel was die ik passeerde toch even gestopt voor een kort praatje
Hij rijdt daar blijkbaar elke dag maar normaal iets later.
Al enkele malen gespot. Nabij de brug van Steenbrugge alsook in Ten Briele. Enig idee waar hij woont?
hij woont ergens in Sint-Michiels
Wim

Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3598 Bericht door CapoJan »

Woensdag 30 november twee velomobielen gespot in de Fraterstraat in Merelbeke. Een ervan leek een Strada/Mango te zijn, de andere een Quest? Die laatste had lijntekeningen op de flanken. Drukke straat, veel verkeer op dat moment, dus niet echt het ogenblik om even te stoppen. Iemand van het forum?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3599 Bericht door scuri »

Vrijdagavond 02/12/16 ca. 17:30 een trike gezien op de Martelaarslaan (R40) Gent https://goo.gl/wiB1c5. In voorste wielen spaakreflectoren - ik zie deze reflectoren meer en meer en zijn zeer zichtbaar van langszij, op een trike nog veel beter. De ligfietser haalde vlot een bukfiets in, maar bleef er voorzichtig achter rijden op het smalle 'fietspad' (een stom strookje met strepen), het is daar druk autoverkeer. Hetgeen me opnieuw deed beseffen: maar wat een belachelijke fietsinfrastructuur hebben wij toch. En hoe stom zijn die strookjes daar op de R40.

(Off-topic hier. Verderop op diezelfde R40 zag ik een chauffeur van een monster BMW - die het blijkbaar beu was in de file te moeten aanschuiven - zonder gène honderden meters in volle vaart OP het fietspad (!) rijden om dan verder te moeten stoppen waar hij dacht rechts in te kunnen slaan, maar dat lukte niet en dan reed die zot dan nóg eens 200 m verder OP het fietspad - ik heb dat nog nooit meegemaakt. Er rijden meer en meer ZOTTEN op de baan. Als je als chauffeur je aan de max. snelheden houdt zit er gegarandeerd binnen de minuut iemand in je gat te duwen, ja zelfs te claxonneren, met de lichten te flikkeren, je voorbij te steken om dan binnen 200 m te moeten stoppen of je te couperen, je houdt het niet voor mogelijk. Ik zie àlle dagen verschillende overtredingen, de straffeloosheid neemt zienderogen toe - waar is dé polies? Ja, ik ga toch eens een dashcam monteren ze.)
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3600 Bericht door bicky »

Hans gespot met zijn witte Strada door mijn vrouw aan pizzahut in Roeselare.

Plaats reactie