15/08/2016 WOL sponsor tocht

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

Helen schreef: Ik dacht deze keer eens over Dendermonde te gaan: route
Begin augustus heb ik een deel van die route vanuit Gent afgefietst. Na de Dampoort ging het bij mij onmiddellijk N445 om dan na Zele de N47 te volgen. Er kan geen groter contrast zijn tussen de fietsinfrastructuur van de ringweg bij Zele en dan de N47 na de rotonde. Eerst een degelijk, van de weg gescheiden fietspad. Eens het rondpunt voorbij moet je een onheus smal fietspad volgen. Met een velomobiel zal je gedwongen zijn een deel op de rijbaan te rijden, maar dat is daar echt wel gevaarlijk. Er wordt daar flink doorgereden. Ik voelde me er echt niet veilig.

Ik raad je dan ook aan ter hoogte van de Lidl de N47 te verlaten en de Scheldedijk op te zoeken. Op die manier kan je veilig fietsen tot aan de Petrus Gorusstraat waar je weer aansluiting kunt vinden bij de rotonde van de N445.

Je kan natuurlijk na de spoorwegbrug al de dijk opgaan (links Scheldedreef), maar kom je toch weer uit bij de grote baan. Net voor de Lidl.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#32 Bericht door Helen »

Ok bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#33 Bericht door Ronnius »

Helen gaat zowat de zelfde nemen als die wij namen naar Lier ( tot Dendermonde) vorig jaar in November. En toen viel de steenweg zeer goed mee, was toen ook feestdag, en zeer rustig. Dus niet teveel zorgen maken.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Helen gaat zowat de zelfde nemen als die wij namen naar Lier ( tot Dendermonde) vorig jaar in November. En toen viel de steenweg zeer goed mee, was toen ook feestdag, en zeer rustig. Dus niet teveel zorgen maken.
Juist, niet aan gedacht. Dan zal het inderdaad wel meevallen. Ik fietste er in de week. En dan is het heus geen pretje.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#35 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef:Juist, niet aan gedacht. Dan zal het inderdaad wel meevallen. Ik fietste er in de week. En dan is het heus geen pretje.
Tijdens de week zou ik ook veel liever langs de Schelde rijden.
Die 10 km extra zijn dan niets tegenover de extra rust en veiligheid.

Op een bepaalde plaats heeft de Dendermondse steenweg een overvloed aan verkeerslichten en ronde punten.
Kilometers lang doorknallen is er ook niet altijd bij.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#36 Bericht door paulheyndrickx »

Karwij heeft een logeerbed op 10 km van de startplaats voor wie liever zondag al afzakt naar de streek. Kamperen in onze tuin kan ook.
Graag snel bericht als je er gebruik van wil maken.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#37 Bericht door FiSh »

Hier is er trouwens ook nog een logeerbed vrij voor iemand (of 2 personen die dicht bij elkaar willen liggen) die zondag wil komen.
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#38 Bericht door Wouter D »

Ik had ook zoiets als Ronny zei, vanaf Dendermonde gewoon het schelde pad volgen, die 10km extra haal je er gewoon uit omdat je geen verkeerslichten en andere verkeerswisselaars hebt. Als ik naar Gent rij, doe ik dat het liefste via de dijk. Ik zou zeggen dat ik tegen half acht in Dendermonde op de N17 je rustig tegemoet rij, indien je er al voorbij bent, geef je gewoon een seintje,

Jij hebt dat natuurlijk al 35 km in de benen, hoe sta jij er tegenover om langs het jaagpad te rijden. Laat mij het nog weten. Ik zou het sowiso zien zitten vanaf Dendermonde samen te rijden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#39 Bericht door Helen »

spruitje schreef:Ik had ook zoiets als Ronny zei, vanaf Dendermonde gewoon het schelde pad volgen, die 10km extra haal je er gewoon uit omdat je geen verkeerslichten en andere verkeerswisselaars hebt. Als ik naar Gent rij, doe ik dat het liefste via de dijk. Ik zou zeggen dat ik tegen half acht in Dendermonde op de N17 je rustig tegemoet rij, indien je er al voorbij bent, geef je gewoon een seintje,

Jij hebt dat natuurlijk al 35 km in de benen, hoe sta jij er tegenover om langs het jaagpad te rijden. Laat mij het nog weten. Ik zou het sowiso zien zitten vanaf Dendermonde samen te rijden.
Ok prima. De heenweg rij ik met batterij, normaliter moet ik de 90 km dan wel halen.
(Als ik in Dendermonde ben, heb ik er al wel 50 km opzitten, geen 35!)

De N17 in Dendermonde, dan kom ik er dus zo aan:
https://www.google.be/maps/dir/Donkerst ... !3e1?hl=nl

En daarna langs het water, zoiets?
https://www.google.be/maps/dir/Donkerst ... !3e1?hl=nl

Ik moet nu naar familiefeest, vanavond hopelijk rond 22u bekijk ik het forum voor de laatste info.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#40 Bericht door paulheyndrickx »

Helen schreef: En daarna langs het water, zoiets?
https://www.google.be/maps/dir/Donkerst ... !3e1?hl=nl

Ik moet nu naar familiefeest, vanavond hopelijk rond 22u bekijk ik het forum voor de laatste info.
Ik ben er niet zo zeker van dat je in Dendermonde met de velomobiel over de sluis kan. Het voetgangers/fietsersbrugje is daar nogal smal met wat bochtenwerk.
Verder vooral chapeau dat je dat + een tocht van 60 of 100 km + de terugrit (?) op één dag afmaalt. Je zal voor je aankomt al het grootste stuk van de tocht een keer gereden hebben.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#41 Bericht door Wouter D »

Helen, zoiets maar dan aan de andere kant van de schelde :-) dus waar je in eerste intentie van plan waart van over te steken...
http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... ia-schelde

Hoe laat dacht je ongeveer in Dendermonde te passeren? dan kan ik daar alvast rekening mee houden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#42 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:Helen, zoiets maar dan aan de andere kant van de schelde :-) dus waar je in eerste intentie van plan waart van over te steken...
Ik zou ook bij de spoorwegbrug (N47) al oversteken. De linkeroever rijdt gemakkelijker, ook al omdat aan de andere kant een stuk halfverhard ligt. Nu ja, dat was vroeger toch zo. Misschien werd het ondertussen verhard. Iemand?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#43 Bericht door Ronnius »

Ik ga morgen met de Orca uitpakken, dus deze die dachten dat het te traag zou zijn hoeven niets te vrezen.
De reden is dat ik vrijdag met een pijnpunt aan de enkel ben thuis gekomen (een oude blessure die de kop opsteekt).
De pijn blijkt alweer weg te zijn, heb ik net gemerkt door een testrit met de Toxy, maar ik ga geen risico nemen.


En Helen? Die wil gewoon haar dagrecord scherper stellen =D>
Verder heeft ze ook weinig keuze als ze met de liggers opstap wil. Het is nooit in de buurt :?
Anderzijds, als we de 100 km tocht maken, kan ze eventueel in Dendermonde alweer naar de oosten rijden.
Niemand zal daar iets op tegen hebben.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#44 Bericht door paulheyndrickx »

We kunnen het logeeraanbod ook verlengen van maandag op dinsdag.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 15/08/2016 WOL sponsor tocht

#45 Bericht door Wouter D »

eeuwige reiziger schreef:
Ik zou ook bij de spoorwegbrug (N47) al oversteken. De linkeroever rijdt gemakkelijker, ook al omdat aan de andere kant een stuk halfverhard ligt. Nu ja, dat was vroeger toch zo. Misschien werd het ondertussen verhard. Iemand?

eeuwige, zo staat dat toch ook op mijn route :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie