Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3391 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:Waarschijnlijk was ik ook eerder thuis! :D
Wat vond je van de "vernieuwde" toplaag" van het pad waar ik jou ontmoette?
Sjoemelasfalt?! :cry:
Schitterend aangelegd, he?! #-o :x

Ben ik te venijnig als ik het woord "prutsers" in de mond neem? Of passen een aantal straffere krachttermen er beter bij? Anders laat ik mij eens goed gaan... :-# :-# :-#

Ondertussen weten ze bij W&Z van die toestand en wordt er nu nagedacht om alsnog een toplaag van asfalt te leggen. :x Je zou ze toch... :-# :-# :-#

Op de juiste plekken mezelf een beetje gecensureerd... :mrgreen:


En k@rolus, je zat in mijn achtertuin. Spring volgende keer gerust eens binnen!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3392 Bericht door Wouter »

Ondertussen weten ze bij W&Z van die toestand en wordt er nu nagedacht om alsnog een toplaag van asfalt te leggen. :x Je zou ze toch... :-# :-# :-#

Opnieuw de slechte toplaag affrezen en daarna een nieuwe laag er op. We zullen er vast nog een tijdje op mogen wachten. Ik veronderstel dat beide partijen in proces liggen :twisted:
Jammer! De route naar Brugge werd er alleen maar beter op.

Heb jij enig idee waarom ze die nieuwe fietspaden tussen Aalter en Beernem (Overleiestraat) niet verder doorgetrokken hebben én dat kleine stukje op de Sint-Jorisstraat niet meegenomen hebben?
Zal wel weer met gemeente- en provinciegrenzen te maken hebben, arm België #-o

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3393 Bericht door Wouter »

Het lukt me blijkbaar niet om iets uit een vorig bericht te "citeren" :?
Hoe doe je dit?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3394 Bericht door rik »

Wouter schreef:Het lukt me blijkbaar niet om iets uit een vorig bericht te "citeren" :?
Hoe doe je dit?
Rechtsonder elke post staat een knop "citeer". Klik daar maar 's op! :wink: :D
DF 269
Ice sprint1 26"

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3395 Bericht door Wouter »

Dat heb ik gedaan bij m'n op één na laatste bericht. De 1ste alinea is van k@rolus maar die staat dus niet in een apart kadertje :-s
Waarschijnlijk maak ik het ingewikkelder dan het is, een goede gewoonte van mij :roll:

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3396 Bericht door Ronnius »

Wouter schreef:Dat heb ik gedaan bij m'n op één na laatste bericht.
Wel zorgen dat de
naam van oorspronkelijke auteur schreef: en [/quote ] voor en na de tekst blijven staan (dan zonder de door mij in geplaatste spaties zodat ze leesbaar bleven).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3397 Bericht door Wouter »

Ronnius schreef: Wel zorgen dat de
naam van oorspronkelijke auteur schreef: en [/quote ] voor en na de tekst blijven staan (dan zonder de door mij in geplaatste spaties zodat ze leesbaar bleven).
Benieuwd of het deze keer lukt?

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3398 Bericht door Wouter »

:D Merci Ronny, waarschijnlijk had ik de laatste [/quote] gewist!
=D>

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3399 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef: Opnieuw de slechte toplaag affrezen en daarna een nieuwe laag er op. We zullen er vast nog een tijdje op mogen wachten. Ik veronderstel dat beide partijen in proces liggen :twisted:
Jammer! De route naar Brugge werd er alleen maar beter op.

Heb jij enig idee waarom ze die nieuwe fietspaden tussen Aalter en Beernem (Overleiestraat) niet verder doorgetrokken hebben én dat kleine stukje op de Sint-Jorisstraat niet meegenomen hebben?
Zal wel weer met gemeente- en provinciegrenzen te maken hebben, arm België #-o
't Is inderdaad heel spijtig dat samenwerking tussen bepaalde overheden en administraties blijkbaar niet altijd even vanzelfsprekend is als het lijkt.

Het fietspad langs de Miseriebocht en aan de Overleiestraat valt eigenlijk onder het beheer van W&Z. Vanuit de provincie West-Vlaanderen bestond er echter al langer de vraag om een volwaardig pendeltraject uit te werken voor de as Brugge-Beernem, maar W&Z wenste daar eigenlijk niet in te investeren. Uiteindelijk kwamen zowel de provincie als het Vlaams Gewest met centen over de brug.

In dat traject is er langs de Sint-Jorisstraat een ontbrekende schakel, omdat de bestaande strook te smal is voor een reglementair fietspad van die aard. Begin 2014 was de procedure van onteigening nog steeds niet achter de rug, terwijl de nodige vergunningen wel al binnen waren. De provincie wou vermijden dat het project door die lopende procedure op de lange baan werd geschoven en heeft bijgevolg hierop niet willen wachten om de werken te starten.

Jammer genoeg loopt het fietspad dood op de provinciegrens met Oost-Vlaanderen. De betrokken partijen aan die kant zijn de gemeente Knesselare, de provincie Oost-Vlaanderen en W&Z. Al een hele tijd ligt er een uitgewerkt plan op tafel, maar het dossier zit schijnbaar muurvast doordat een van de betrokkenen heel moeilijk blijft doen. De reden heb ik nog niet weten te achterhalen.

Tot daar wat nieuws uit de doolhof van de administratieve geledingen... :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3400 Bericht door k@rolus »

Wouter schreef:Waarschijnlijk was ik ook eerder thuis! :D
Wat vond je van de "vernieuwde" toplaag" van het pad waar ik jou ontmoette?
Sjoemelasfalt?! :cry:
Men gebruikt hier en daar "sjoemelasfalt ".Meestal bolt die niet goed en brokkelt die geleidelijk uit (zoals dat op de route kortemark-Boezinge het geval was) , maar zo'n ondermaatse kwaliteit zoals hier ,heb ik nog niet gezien... #-o

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3401 Bericht door k@rolus »

In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3402 Bericht door marksje »

k@rolus schreef:In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: in Gits :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nog niet gezien.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3403 Bericht door k@rolus »

marksje schreef:
k@rolus schreef:In Gits wordt er her en der melding gemaakt van een zwarte velomobiel. Deze zou een mooie ledverlichting hebben op de zijkant... Iemand van hier op het forum ???
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: in Gits :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nog niet gezien.
Of ie van Gits afkomstig is weet ik niet.De collega's van de andere ploeg zien hem bijna dagelijks voor hun ploegshift langs de Bruggesteenweg rijden...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

asfalt

#3404 Bericht door eeuwige reiziger »

k@rolus schreef:Men gebruikt hier en daar "sjoemelasfalt ".Meestal bolt die niet goed en brokkelt die geleidelijk uit (zoals dat op de route kortemark-Boezinge het geval was) , maar zo'n ondermaatse kwaliteit zoals hier ,heb ik nog niet gezien... #-o
Ik heb me al dikwijls afgevraagd waar het knelpunt eigenlijk zit. Gebrek aan technische kennis en kunde? Onvoldoende budget? Tekort aan beroepseer? Onbekwame verantwoordelijken? Je kan toch niet alles op het weer steken, niet?!

Inderdaad, dat "asfalt" op de oude spoorweg in Kortemark. Tijdens het ligfietstreffen van 2013 ging de zaterdagtocht over dat fietspad. Ik herinner me nog hoe de rolweerstand overduidelijk toenam eens we dat, bij de aanleg met veel hoempapa aangekondigde, waterdoorlatend asfalt onder de wielen kregen.

Meerdere jaren geleden heeft de provincie dat soort asfalt al laten aanleggen op een deel van het oude spoorpad tussen Moen en Avelgem. In 2014 fietste ik daar voor de eerste maal voorbij en mij viel onmiddellijk op hoe de poreusheid van dergelijk asfalt een waar paradijs bleek voor mos. Het viel echt wel op. Daarom nam ik er ook een foto van.

Worden er dan geen lessen getrokken?

Afbeelding
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: asfalt

#3405 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: Worden er dan geen lessen getrokken?
Dat zout ge toch al lang moeten weten.
En naar wat ik gehoord heb heeft dat poreus asfalt ook specifiek onderhoud nodig.
Ook iets dat in België totaal vergeten wordt. Ook het strooizout zou een ramp zijn voor dat asfalt.
Waardoor dat waterdoorlatend asfalt de eerste jaren heel goed werkt
en daarna stilletjes aan niets meer doorlaat waardoor het (duur) "gewoon" asfalt wordt.

Meer dan eens wordt in Vlaanderen/België enkel naar de positieve kant gekeken en nooit naar de negatieve.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie