Ik zie er de meerwaarde wél van in...CapoJan schreef: Maar een sirene, neen, dat zit er niet in. Ik zie er de meerwaarde ook niet van.
Tenminste als de bijhorende brandweerwagen ermee voorop rijdt.
Ik zie er de meerwaarde wél van in...CapoJan schreef: Maar een sirene, neen, dat zit er niet in. Ik zie er de meerwaarde ook niet van.
Gelijkaardige ervaringen. Op mijn Versatile zat een claxon die een soort tsjilpend geluid maakte. Geen mens die het als een fiets herkende, waardoor er zich wel eens hilarische taferelen afspeelden. Ik herinner me nog een rit langs een jaagpad waarbij ik de aandacht probeerde te trekken van een naast elkaar fietsend ouder koppel, maar dat die bij het horen van de "claxon" naar boven keken... Meestal riep ik dan ook iets in de aard van "Opgelet, een UFO!" of "Pas op, schrik niet!" Dat bleek veel doeltreffender te zijn dan de claxon.Peter J schreef: - Mijn claxon is merkelijk luider dan mijn sirene was.
- De sirene wordt door fietsers en voetgangers ook niet herkend als zijnde een aankomende "fietser"
- Bestuurders van gemotoriseerde voertuigen zijn nogal "hardhorig", lees... willen je niet horen ! ! !
Ofwel kies je voor een vrij drastische oplossing: een bazooka op je velomobiel monteren. Jammer van die terugslag, maar anders heel effectief om niet gehinderd te worden.crash-quest-dummy schreef: uiteraard hangt het ook mij ook soms de keel uit :
er bestaan luidsprekers (schijteduur en een onaerodynamische vlakke plaat van 20x20cm) die heel gericht ultrasoon geluid wegzenden dat zichzelf omzet in desnoods zeer luid geluid zonder de rest van de omgeving te hinderen : kan je vanop afstand al een boodschap in het oor van voorliggers fluisteren
Zelf heb ik er nog geen oplossing voor, maar ik denk aan een "stukje electronica" waar je een mp3 op laadt.spruitje schreef:zou je niet elektronisch kunnen bellen, zoals bvb een gepimpte gsmtune, of krijg je dat niet luid genoeg
zoals dit maar dan zonder dat wekker geluid en het echte bel geluid