Banden
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Banden
Vandaag 2 lekke banden gereden met de Quest (links en rechts) Momenteel rijd ik nog met de Kojaks zoals die afgeleverd werd.
De rechter band was overduidelijk, een stuk prikkeldraad, zelfs een auto zou daar lek op rijden. Ik zal wel eens een foto posten.
De linker band was een stukje glas.
Bij nadere inspectie heb ik heel veel glas en steentjes uit de band gehaald. Ik heb zoals ik al gelezen heb op dit forum alle gaatjes toe gelijmd met secondelijm.
Wat me ook opviel is dat de wangen van de band al goed beginnen slijten door het raken van de wielkasten in de bochten.
Ik heb slechts een goeie 1600km gedaan met deze banden, hopelijk zijn ze nog niet versleten. Al zal het ook wel aan het weer gelegen hebben
- Hoe lang doen jullie met Kojaks? Rekening houdend dat ik wil rijden in alle weders...
- Als ik een meer lekvrije band zoals een Marathon racer zou omleggen hoeveel scheelt dat dan effectief in snelheid? Momenteel haal ik kruis 30 a 35 km/h, gemiddeld zo een 28km/h.
De rechter band was overduidelijk, een stuk prikkeldraad, zelfs een auto zou daar lek op rijden. Ik zal wel eens een foto posten.
De linker band was een stukje glas.
Bij nadere inspectie heb ik heel veel glas en steentjes uit de band gehaald. Ik heb zoals ik al gelezen heb op dit forum alle gaatjes toe gelijmd met secondelijm.
Wat me ook opviel is dat de wangen van de band al goed beginnen slijten door het raken van de wielkasten in de bochten.
Ik heb slechts een goeie 1600km gedaan met deze banden, hopelijk zijn ze nog niet versleten. Al zal het ook wel aan het weer gelegen hebben
- Hoe lang doen jullie met Kojaks? Rekening houdend dat ik wil rijden in alle weders...
- Als ik een meer lekvrije band zoals een Marathon racer zou omleggen hoeveel scheelt dat dan effectief in snelheid? Momenteel haal ik kruis 30 a 35 km/h, gemiddeld zo een 28km/h.
Quest 581 - M5 CHR
- wout
- Helper
- Berichten: 438
- Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
- Postcode: 9988
- Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
- Locatie: Watervliet
- Contacteer:
Re: Banden
ik rijd drie a vierduizend km met de kojaks, maar ga binnenkort eens met durano's rijden. die zouden langer moeten meegaan
weer of geen weer, altijd velomobielweer
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: Banden
Meer dan 1-2 km/u zal dat niet zijn.dmd schreef:
- Als ik een meer lekvrije band zoals een Marathon racer zou omleggen hoeveel scheelt dat dan effectief in snelheid? Momenteel haal ik kruis 30 a 35 km/h, gemiddeld zo een 28km/h.
Ik schrik wel van die 1600 km....ik heb nog maar net 800 km gereden en heb mijn VM al maanden langer....
In ieder geval is jouw kruissnelheid wel ongeveer gelijk aan de mijne, voor mij is dat nu 30-33 km/u. Vergelijkbaar, want ik heb open wielkasten en een stompte staart
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3860
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Banden
Na een 5000km is de kojak wel versleten.
Ik heb er ook weinig lekken mee gehad.
Ik heb de mijne van mijn mango gehaald na 5000km want er zaten toch wel al veel sneetjes in en hij was redelijk afgesleten.
Let op: ik las gisteren op een blog dat hij de marathon plus goed vond kwa lekvrijheid, maar kwa baanvastheid is het een harde band.
Ik heb er ook weinig lekken mee gehad.
Ik heb de mijne van mijn mango gehaald na 5000km want er zaten toch wel al veel sneetjes in en hij was redelijk afgesleten.
Let op: ik las gisteren op een blog dat hij de marathon plus goed vond kwa lekvrijheid, maar kwa baanvastheid is het een harde band.
- FrodoriC
- pechvogel van de maand
- Berichten: 674
- Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
- Postcode: 9000
- Fiets: WAW003
- Locatie: Gent
- Contacteer:
Re: Banden
De mijne deden het wonderbaarlijk goed. Behalve de rechterkant want die zat door een te korte veerpoot telkens tegen de wielkas en was tot de binnenband versleten: 8000km en nu twee weken geleden de andere tot de draad versleten bij ongeveer een dikke 9000km.
Ik had wel af en toe gaten van het carbon wieldeksel, maar dat is ondertussen bij geschuurd
Ik had wel af en toe gaten van het carbon wieldeksel, maar dat is ondertussen bij geschuurd
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: Banden
Als ik het zo allemaal lees kan ik dus nog wel even verder met mijn banden, en heb ik gisteren (hopelijk alleen gisteren) gewoon pech gehad.
Ik ben gisteren zo wat aan het surfen geweest over banden, en zie de bomen door het bos niet meer. Je hebt natuurlijk wel de testen van Wim Schermer, maar echt acurate gegevens bij Schwalbe of Vredestijn zelf vind ik niet. Zijn er referenties die aan te raden zijn (ik heb het graag allemaal nogal wetenschappelijk en ik haat verkoperspraatjes)
In bijlage een fototje van het stuk prikkeldraad dat ik gisteren uit mijn band haalde na mijn eerste lek.
@ NL-ligger: das vooral woon-werk verkeer (35km enkel) Ik doe het inderdaad enorm op het gemak qua snelheid, want eigenlijk is het allemaal net iets te veel...
Ik ben gisteren zo wat aan het surfen geweest over banden, en zie de bomen door het bos niet meer. Je hebt natuurlijk wel de testen van Wim Schermer, maar echt acurate gegevens bij Schwalbe of Vredestijn zelf vind ik niet. Zijn er referenties die aan te raden zijn (ik heb het graag allemaal nogal wetenschappelijk en ik haat verkoperspraatjes)
In bijlage een fototje van het stuk prikkeldraad dat ik gisteren uit mijn band haalde na mijn eerste lek.
@ NL-ligger: das vooral woon-werk verkeer (35km enkel) Ik doe het inderdaad enorm op het gemak qua snelheid, want eigenlijk is het allemaal net iets te veel...
- Bijlagen
-
- Platte band 1
- platte band.png (55.46 KiB) 7994 keer bekeken
Quest 581 - M5 CHR
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Re: Banden
Op de mango kojaks gehad, reed gem om de 1200km plat, eigenlijk net iets teveel naar mijn goesting. Dikke pms op de alleweder deden het veel beter met het dubbele...
Die bollen bijna even goed als de kojak, alleen op uw quest geeft dat een grotere draaicirkel natuurlijk...
Anders gaat ge idd wat snelheid moeten inleveren, met bvb een marathon racer, zijn goede bandjes.
Over de afstand: 1 advies: trager optrekken, en uw lichaam laten wennen aan het dagelijks met een vm rijden, das echt anders dan met een open ligger! Dus om het met een tegenstelling te zeggen: trager rijden, en dan komt de snelheid vanzelf...
Die bollen bijna even goed als de kojak, alleen op uw quest geeft dat een grotere draaicirkel natuurlijk...
Anders gaat ge idd wat snelheid moeten inleveren, met bvb een marathon racer, zijn goede bandjes.
Over de afstand: 1 advies: trager optrekken, en uw lichaam laten wennen aan het dagelijks met een vm rijden, das echt anders dan met een open ligger! Dus om het met een tegenstelling te zeggen: trager rijden, en dan komt de snelheid vanzelf...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
- knaai
- Junior
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 09 okt 2011, 0:30
- Postcode: 6663
- Fiets: waw xl 116
- Locatie: Nijmegen NL
- Contacteer:
Re: Banden
Ik heb mijn kojaks ook na 2000 km aan de wilgen gehangen na veel te veel lekken. De eerste 1500 km gingen prima, maar daarna was het 'feest'. Wel vinden die lekken met de kojaks meestal plaats als het nat weer is en er veel rotzooi op het wegdek ligt; het lijkt wel of de kojaks daar extra gevoelig voor zijn.
Heb ze, na een winter met banden met extra bescherming (Vittoria Randonneur), vervangen door Durano's; wel wat minder comfortabel (vooral klinkers is een ramp), maar wel lekker rap en in de bochten onovertroffen.
Heb ze, na een winter met banden met extra bescherming (Vittoria Randonneur), vervangen door Durano's; wel wat minder comfortabel (vooral klinkers is een ramp), maar wel lekker rap en in de bochten onovertroffen.
waw 116
- Beinsberger E
- Kopman
- Berichten: 728
- Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
- Postcode: 3621
- Locatie: Rekem
- Contacteer:
Re: Banden
Ik heb 12000 km gereden met marthon+ en geen enkel lek, ze zijn inderdaad wat trager maar niet veel, de zekerheid op donkere dagen en als het koud en nat is om niet lek te rijden is me dat wel waard, ze zijn nog niet versleten, ik heb nu achter een pm gelegt gewoon voor het verschil, ik moet zeggen dat er wel wat verschil is kwa snelheid ik denk 3 a 4 km/h, voor heb ik nog steeds Marthon+
-
- Neo Prof
- Berichten: 249
- Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
- Postcode: 2880
- Locatie: Bornem
- Contacteer:
- FrodoriC
- pechvogel van de maand
- Berichten: 674
- Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
- Postcode: 9000
- Fiets: WAW003
- Locatie: Gent
- Contacteer:
Re: Banden
Een 60 die gaat bij mij schuren, denk ik. Volgens de site niet zo lekbestendig, maar wel zeer snel, ik ben ook benieuwd.highway_patrol schreef:Iemand de super moto van schwalbe al getest?
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-
- PatRecumbent
- Kopman
- Berichten: 521
- Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
- Postcode: 3010
- Fiets: Go-One Evolution
- Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
- Contacteer:
Re: Banden
Ik rijd ook met Marathon Plus omdat in de omstandigheden van de voorbije maanden (regen, laat klaar, vroeg donker) het beperkte risico van een lekke band wel iets aard is. Wat het snelheidsverschil met die banden betreft denk ik dat je eerst de banden voldoende hard moet oppompen. Ik pomp ze op tot 7 bar (6,5 staat op de band). Dan rijden ze goed.Beinsberger E schreef:Ik heb 12000 km gereden met marthon+ en geen enkel lek, ze zijn inderdaad wat trager maar niet veel, de zekerheid op donkere dagen en als het koud en nat is om niet lek te rijden is me dat wel waard, ze zijn nog niet versleten, ik heb nu achter een pm gelegt gewoon voor het verschil, ik moet zeggen dat er wel wat verschil is kwa snelheid ik denk 3 a 4 km/h, voor heb ik nog steeds Marthon+
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.
- dmd
- Kopman
- Berichten: 687
- Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
- Postcode: 9041
- Locatie: Oostakker
- Contacteer:
Re: Banden
Vandaag nog maar eens lek gereden, dit maakt drie keer deze week Was een snakebite (bij 6 bar in de band)
Ik denk er aan om zoals veel velomobilisten voor apparte zomer en winter banden te gaan. Daar de zomer er nu aankomt wil ik eerst voor Durano vouwband gaan.
Blijkbaar zijn de Amazon banden al opgeslaan dus ga ik zaterdag eens langs bij Plum, hopelijk zijn de prijzen ook niet opgeslaan
Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Ik denk er aan om zoals veel velomobilisten voor apparte zomer en winter banden te gaan. Daar de zomer er nu aankomt wil ik eerst voor Durano vouwband gaan.
Blijkbaar zijn de Amazon banden al opgeslaan dus ga ik zaterdag eens langs bij Plum, hopelijk zijn de prijzen ook niet opgeslaan
Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Quest 581 - M5 CHR
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3860
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Banden
Doe je lidkaart mee van gentseliggers, dan krijg je nog een kortingdmd schreef:Blijkbaar zijn de Amazon banden al opgeslaan dus ga ik zaterdag eens langs bij Plum, hopelijk zijn de prijzen ook niet opgeslaan
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Re: Banden
De WAW 057 van Koen Meynckens is ermee uitgerust en ik heb er het BK 2011 mee gereden evenals één woonwerktrip. Zalige band qua comfort én snelheid, maar van de lekbestendigheid heb ik geen gedacht.highway_patrol schreef:Iemand de super moto van schwalbe al getest?
Gaat helaas bij de meeste WAWs niet passen: Koen heeft de zijne zelf gebouwd en speciaal gelet op extra ruimte in de achterste wielkast. Als je een kettingbescherming hebt op de jouwe, kan je het sowieso vergeten...
Skywise (WAW 558 & 011)