via kanaal naar zee
- Pieter Moonen
- Nieuweling
- Postcode: 3600
- Fiets: Strada
- Contacteer:
via kanaal naar zee
Dag mensen,
In augustus ga ik met mijn Strada van Genk naar Brugge rijden, ik heb mijn route voornamelijk gepland langs de kanalen want dat rijdt toch een stuk vlotter. Ik weet dat er al mensen van Gent naar limburg gereden hebben, heeft iemand tips of suggesties? Mijn plan is om dit op één dag te doen ,lijkt me goed mogelijk als ik in het begin mezelf weet in te houden en niet te snel ga.
In augustus ga ik met mijn Strada van Genk naar Brugge rijden, ik heb mijn route voornamelijk gepland langs de kanalen want dat rijdt toch een stuk vlotter. Ik weet dat er al mensen van Gent naar limburg gereden hebben, heeft iemand tips of suggesties? Mijn plan is om dit op één dag te doen ,lijkt me goed mogelijk als ik in het begin mezelf weet in te houden en niet te snel ga.
Fast and low is how I roll
-
- General Manager
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Contacteer:
Re: via kanaal naar zee
Ik ben niet echt vertrouwd met je omgeving, maar ik herinner me ergens uit een of ander boekje een uitgestippelde route van de ene kant van Vlaanderen naar de andere kant die volledig langs jaagpaden van kanalen en rivieren loopt. Als ik me niet vergis, ging dat als volgt: Albertkanaal, Netekanaal, Rupel, Schelde en kanaal Gent-Brugge. Dan vermijd je Antwerpen.Pieter Moonen schreef:Dag mensen,
Je zou natuurlijk ook het Albertkanaal tot Antwerpen kunnen nemen om na de Sint-Annatunnel aan te sluiten op de LF51. Die LF is een aaneenschankeling van kanaaltjes en afgedankte spoorbeddingen. Een tamelijk rechte lijn die uitkomt nabij de Gentse kanaalzone. Dan moet je natuurlijk wel naar beneden, naar Gent, als je vervolgens het kanaal Gent-Brugge wilt nemen. Dat kan via de LF30 die je recht naar de Schelde leidt en vandaaruit door hartje Gent naar de Coupure en het kanaal.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Wouter D
- General Manager
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Contacteer:
eens vragen aan patrick die doet dat wel meer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- General Manager
- Postcode: 3630
- Fiets: Ice sprint1 26"
- Contacteer:
Het boekje dat ER bedoelt is de "Vlaanderen fietsroute". Dat is een fietsroute van 800km van Limburg naar de kust en terug. Er zit ook een stuk in van Brugge naar Thorn (of omgekeerd natuurlijk )
Het is uitgegeven door het Nationaal Geografisch instituut. Ik heb zo een boekje in mijn bezit dus als je het 's wil zien zeg je 't maar.
Het is uitgegeven door het Nationaal Geografisch instituut. Ik heb zo een boekje in mijn bezit dus als je het 's wil zien zeg je 't maar.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- Baron
- kluns van de week
- Postcode: 3590
- Fiets: Optima Baron 2007
- Contacteer:
Vlaanderen fietsroute of de LF5 route van Thorn naar Damme. Deze lopen parallel
2 maal veerpont in Niel en Sint-Amands.Gratis.
Maar ik vraag me wel af of deze loopplank naar het veerpont breed genoeg is voor een velomobiel???
Groetjes
Baron
2 maal veerpont in Niel en Sint-Amands.Gratis.
Maar ik vraag me wel af of deze loopplank naar het veerpont breed genoeg is voor een velomobiel???
Groetjes
Baron
Optima Baron 2007
Strada 2010
Strada 2010
- slangetje
- dokter
- Postcode: 9100
- Fiets: Nazca - Gaucho
- Contacteer:
Zijn plannen die Vital en Jonathan ook ooit gemaakt hebben. Als je het goed plant, gaan er zeker mensen willen aanpikken op je route, zodat je niet alleen moet fietsen...
Ik laat je volgende week weten of ik terug de fiets op durf
Ik laat je volgende week weten of ik terug de fiets op durf
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer
- Michael
- Helper
- Postcode: 4367
- Fiets: Witte Challenge Seiran
- Velomobiel: Strada 2010
- Contacteer:
waren die plannen niet heen en terug zee op dezelfde dag ?
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.
- Piet Piraat
- Helper
- Postcode: 9000
- Fiets: M5 Shockproof
- Contacteer:
Ik heb die route ook eens gedaan. Goed te doen, makkelijk te plannen. Als de datum goed ligt en de snelheid hoog genoeg ligt kan ik een stuk mee fietsen.
- slangetje
- dokter
- Postcode: 9100
- Fiets: Nazca - Gaucho
- Contacteer:
ja, maar 't komt er niet van héMichael schreef:waren die plannen niet heen en terug zee op dezelfde dag ?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer
- Michael
- Helper
- Postcode: 4367
- Fiets: Witte Challenge Seiran
- Velomobiel: Strada 2010
- Contacteer:
het is nog geen weer geweest om aan het strand te liggenslangetje schreef:ja, maar 't komt er niet van héMichael schreef:waren die plannen niet heen en terug zee op dezelfde dag ?
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.
- trikelover
- catering
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
in zover dat ik het nog herrinner (tis al van zomer 2007) valt de breete van die loopplanken wel mee. toen ik de vlaanderen fietsroute deed ben ik daar toch met mtb+ bagagefietskar moeiteloos op gereden. Enige probleem was de overzet in sint amands zelf. wij wachten tot de mensen die op het veer obven zijn om naar bendenen te rijden en als ik beneden aankwam was het veer al terug vertrokken. Nu in de richting die jij zou doen ga je misschien niet zo'n probleem hebben want het terras is aan jou kant dus zijn lekkere pint staat aan jou kant.Baron schreef:Maar ik vraag me wel af of deze loopplank naar het veerpont breed genoeg is voor een velomobiel???
Baron
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- General Manager
- Contacteer:
Neen, toch niet. 't Is een heel klein boekje met allerlei fietstochten in langs en rond waterwegen. En ergens in dat boekje staat dan een zekere combinatie waardoor je van het ene puntje van Vlaanderen naar het andere kunt rijden langs bijna uitsluitend jaagpaden. Morgen ga ik naar de bib; ik zoek het dan gerust eventjes op.rik schreef:Het boekje dat ER bedoelt is de "Vlaanderen fietsroute".
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
- Luc Willaert
- General Manager
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Contacteer:
Misschien deze site eens bekijken
http://www.gamber.net/cyclebel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Luc
Luc
-
- General Manager
- Contacteer:
Opgelet! Voor Wallonië is die webstek sterk verouderd (de laatste update dateert van 2007), daar er bij onze zuiderburen de laatste jaren heel veel aan infrastructuurwerken zijn gebeurd.Luc Willaert schreef:Misschien deze site eens bekijken
Onderstaande website is dan veeleer aan te raden:
http://www.veloravel.net/All_carte3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat het boekje betreft, waarover ik eerder sprak: het gaat om een uitgave van Radio2 ("De zomerstreken van Radio2), nl. "Fietsen langs het water", Lannoo, 2005
Op blz. 15-18 wordt dat traject beschreven dat gaat van Oostende tot in Kanne-Riemst. Als daar interesse voor is, wil ik het geheel wel eens uittikken en hier plaatsen.
- Jan.E
- catering
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Contacteer:
Ja, daar heb ik wel interesse in.