Slotje hier, slotje daar... Wat is er toch aan de hand?

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#31 Bericht door Vital »

Ik ken de HPV niet, ik kom gewoon op dit forum om wat te lullen en af en toe een tocht te fietsen...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#32 Bericht door Luc Willaert »

Vital schreef:Zoals ik al heb gezegd wil ik meegaan met de nieuwe regeling maar ik krijg nog altijd geen antwoord op mijn vraag i.v.m. de maaslandtocht. Waaraan moet ik voldoen? Nogmaals, laat het me a.u.b. weten.
Vital, we zijn nog bezig ons infopakket aan het samenstellen.

Tegen de Maaslandtocht zal je tijdig de nodige papieren bezorgt krijgen.

Luc

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#33 Bericht door Vital »

OK, alvast en bedankt en goede moed!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#34 Bericht door quattrovelootje »

Luc Willaert schreef:
paulheyndrickx schreef:Mag ik eens iets voorstellen? Laten we de discussies in de verschillende topics opschorten.
Ik zie immers steeds opnieuw dezelfde argumenten passeren.
Eindelijk eens een positieve opmerking
Er zijn nochtans al eerder voorstellen gedaan, waar niemand van jullie op reageren, ook een aantal vragen gesteld waarop nog steeds geen antwoorden zijn gekomen. Het is dan ook maar raden waarom dat zo is (zijn jullie daarmee bezig ? Weten jullie het niet ?). Het is dan ook niet vreemd dat daarover gespeculeerd wordt ....
Luc Willaert schreef:@tihamer : ik ben aan het kijken of en hoe we de polis kunnen verspreiden
Okee, ik ben in blijde verwachting en zal wel afwachten tot de volledige polis beschikbaar is. Uit hetgeen Spruitje van de polis heeft gepost, blijkt er helemaal niet dat de organisatie bij tochten is ingedekt, dus .... Alvast bedankt !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#35 Bericht door wost »

Je verzekert de deelnemer, zo moet de organisator niet betalen als de deelnemer iets overkomt. Tenzij hij als organisator een grove fout maakt, op de autosnelweg gaan rijden of zo.

Als er al eerder voorstellen gedaan zijn kan iemand die dan duidelijk herhalen?

Ik las alleen maar dingen als: ik ben al verzekerd dus ik wil niet betalen maar geen echte voorstellen.

Ons voorstel is laat ons dit 1 jaar doorvoeren en dan evalueren. wat is jullie voorstel?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#36 Bericht door hugo »

Ons voorstel is laat ons dit 1 jaar doorvoeren en dan evalueren.


ligfietsen blijft een kleinschalig gebeuren !

een tocht met 3 of 4 of 5 personen
moet hiervoor ook de procedure van toepassing zijn ?
dit is gewoon een vraag om de behoeften beter te kennen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#37 Bericht door marksje »

wost schreef:..........
Ons voorstel is laat ons dit 1 jaar doorvoeren en dan evalueren. wat is jullie voorstel?
mij goed maar dan gaat er wel iets moeten gebeuren in dat jaar anders weten we niet of die verzekering wel deugd... is er een vrijwilliger ?
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Sorry Wost maar ik kon het niet laten; spijts mijn job zit er nu eenmaal een anarchistische duiveltje in mij en het kwam weer efkens naar boven, mijn avatar is niet voor niets wat hij is, sorry ](*,) ](*,)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#38 Bericht door Luc Willaert »

marksje schreef:mij goed maar dan gaat er wel iets moeten gebeuren in dat jaar anders weten we niet of die verzekering wel deugd... is er een vrijwilliger ? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Als ik jouw avonturen hier zo lees kom je toch dicht bij de plaats van eerste vrijwilliger :wink: :roll: :twisted: :evil: :x :P :oops: :cry:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:Kort samengevat

Toertochten van hpv-Gentseliggers worden georganiseerd onder de vleugels van HPV en dus onder de verzekering van HPV.

Leden van HPV zijn zowiezo verzekerd, niet leden betalen ter plekke 2 euro om verzekerd te zijn voor die tocht.


Heel deze constructie is opgezet op een vergadering van een 15-tal liggers die op één of andere manier tesamen toch de drijvende krachten zijn achter de organisatie van activiteiten van HPV-Gentse Liggers. Er waren zowel wedstrijdrijders als tourders als organisatoren van treffens aanwezig.

Ik zie hier telkens dezelfde 3 - 4 personen protesteren en doen alsof "we" hier plots een staatsgreep hebben gepleegd op de hpv - Gentse liggers.
Luc, met alle respect, maar je schijnt het niet door te hebben... Als je immers o.m. mij bedoelt met die "vier of vijf protesterende personen", dan heb je het toch echt wel bij het verkeerde einde. Ik "protesteer" helemaal niet (al ik dan geprotesteerd heb, was het tegen de eenzijdige en, ja, dictatoriale wijze van moderatief ingrijpen op dit forum). Ik probeer een heel belangrijk juridisch knelpunt jullie duidelijk te maken.

Jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat jullie "constructie" m.b.t. de Gentse Liggers met grote waarschijnlijkheid juridisch met haken en ogen aan elkaar hangt. Ik heb al heel uitgebreid uitgelegd waarom. Jullie wensen niet in te gaan op wat er daar geschreven staat. Jullie willen het schijnbaar ook niet laten toetsen. M.i. is het evenwel van bijzonder groot belang dat door een advocaat te laten nakijken.

En dàt is jammer.

Ik betwijfel niet jullie goede wil. Ik trek al evenmin de redelijke noodzaak in twijfel om voor een verzekering te zorgen die het een en ander waarborgt, o.m. de immuniteit van de organisator of de meewerkende vrijwilliger.

Dàt kan ik slechts toejuichen. En ik zal maar al te blij zijn als er een solide uitwerking regeling uit de bus komt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef: wat is jullie voorstel?
De hele constructie laten toetsen door een advocaat die op de hoogte is van BA, verzekeringen, e.d.

a. In hoeverre kan HPV B activiteiten van de Gentse Liggers patroneren, alhoewel dat niet vermeld staat in de statuten?
b. Hoe zit dat dan bij de overdraagbaarheid van de verzekering van deze privaat rechtelijke naar de feitelijke vereniging?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#41 Bericht door quattrovelootje »

wost schreef:Ik las alleen maar dingen als: ik ben al verzekerd dus ik wil niet betalen maar geen echte voorstellen. Ons voorstel is laat ons dit 1 jaar doorvoeren en dan evalueren. wat is jullie voorstel?
En waarom niet ? Als jullie erop staan dat een deelnemend lid van een toertocht is verzekerd en die kan aantonen aan de hand van bvb een lidkaart VWB dat hij verzekerd is, waarom zou die dan nog elke keer een dagverzekering moeten kopen ????

Ik heb net nog eens nagekeken wat de verzekering van de VWB dekt. Daar lees ik :

Verzekering 24 op 24 uur (B.A. + Lich.ongevallen + Rechtsbijstand) ook in buitenland, ook als U alleen fietst, bij ALLE organisaties
- Geen specifieke fietskledij vereist, noch een specifieke sportfiets. Ook geldig voor o.m. E-bikes, ligfietsen, 3Wielers
- Zelfde waarborgen ongeacht de leeftijd.
- Naast het fietsen zijn ook zwemmen, joggen, wandelen, fitness, atletiek en turnen verzekerd en ook chronoritten (type Marmotte)


Ik denk dat ik door bovenstaande meer dan voldoende ben verzekerd om een toertocht mee te fietsen, ook al ben ik geen lid van HPV.

Ik heb er geen probleem mee dat jullie je systeem voor een jaar willen toepassen, maar laat de mensen die effectief al zo'n verzekering hebben dan ook niet onnodig betalen !

Tihamér -Hollands bloed he :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#42 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:Je verzekert de deelnemer, zo moet de organisator niet betalen als de deelnemer iets overkomt.
Nu snap ik er toch niets meer van, hoor. Eerder werd er gesteld dat een individuele verzekering de organisator niet beschermd tegen mogelijk verhaalrecht, terwijl nu je benadrukt dat de individuele deelnemer wordt verzekerd... zodanig dat de organisator niet wordt aangesproken.

:shock: :roll:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#43 Bericht door Wouter D »

enkel even antwoorden op het puntje B bij een bericht van ER

waarom we niet van Gentse Liggers een VZW hebben gemaakt om zo een officiële vereniging te worden.

wij hebben gesteld dat het interessanter is ons achter hpv te scharen en van hun voordelen te profiteren dan om een nieuwe vzw op te richten die naast hpv kan bestaan.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#44 Bericht door hugo »

volgens mijn info
kan een organizator enkel verantwoordelijk
worden gesteld voor organizatorische fouten

iemand concrete argumenten hiertegen ?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#45 Bericht door marksje »

Ik heb zo het idee dat we hier serieus naast de kwestie zitten te lullen.

HPV heeft gewoon als VZW of als organisator een verzekering en betaalt hiervoor een premie, hetzij een jaarpremie, hetzij een premie per organisatie.

HPV organiseert bvb toertocht : leden gratis, niet leden 2 €.

Die 2 € heeft op zich niets te maken met een verzekering want die 2 € gaat niet naar die verzekering, die gaat naar HPV, die 2 € is om de organisatie te bekostigen. Of je dan zelf 100 verzekeringen hebt dat speelt geen rol, je betaalt iets voor de organisatie van het gebeuren. HPV kan gerust van die 2 € een appel een drankje geven of ze neemt deze op in zijn jaarbudget en betaalt daarvan bvb een verzekering (wat HPV uiteindelijk ook doet)

Dan hangt alles gewoon af van wat voor feit zich tijdens de toertocht voordoet.

In de gevallen waar "meerdere" (2 of meer) partijen zijn betrokken zal men niet naar de verzekering van de organisator gaan maar naar de individuele verzekering van de betrokken partijen en deze zullen de aansprakelijkheid gaan zoeken bij één van de betrokken partijen. (meerdere partijen : dit kan bvb zijn een ligfietser en een externe of twee ligfietsers).

In de gevallen waar maar één partij (ligfietser) betrokken is bvb valpartij zal de verzerkering van de organisatie wel tussen komen, zij het vermoedelijk, of het zou anders in de polis moeten staan, enkel voor medische kosten, eventueel loonverlies en eventuele blijvende letsels, geen stoffelijke schade. Voorwaarde hierbij is dat de organisatie volgens de regels van de kunst was + dat de schadelijder ook aan een aantal voorwaarden voldeed, want anders zal die verzekering ook niet tussenkomen.

Regels van de kunst : bvb vanaf een aantal fietsers voorzien in wegkapiteins, begeleidend voertuig, rijden volgens de wegcode i.v.m. fietsen in groep, enz.
Voorwaarden fietser : bvb niet gedronken hebben, instructies wegkapiteins volgen, op de deelnemerslijst staan , enz


voila dat is mijn bijdrage gesteund op logisch denken + 30 jaar beroepservaring met schadegevallen.

Een kleine anekdote om de term "ervaring" te illustreren :
Gebruikt u tegenpartij zijn familiale verzekering om u te vergoeden, maak dan dat uw kosten meer dan 200,00 € bedragen want dan betaald die verzekering uw kosten, bij minder dan 200,00 € verwijst de verzekering naar zijn verzekerde om te betalen om reden er 200,00 € franchise is, en als uw tegenpartij foert zegt, dan kunt ge beginnen procederen voor 200,00 € :? 't is maar da' ge't weet :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie