Forum wordt chatbox

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

GeertJ schreef:
ps: kdoe het wel graag hoor 8)
Geert houden zo :wink: dat graag doen he, kijk het is hem hier voor iedereen om de HOBBY te doen, wat betekend zoveel mogelijk fietsplezier, forumpret en kamaraadschap, ik blijf het nog steeds een tof forum vinden. Er zullen dingen zijjn die beter kunnen maar er zijn der ook verschillende die heel goed zijn.

Wat ik bedoelde Geert is als je begint effectief te moddereren dat kan je he tbeter in een kleine groep houden om het werkbaar te houden, als je voor dit systeem van werken kiest, is het voor iedereen plezierig.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#17 Bericht door Edje »

[quote="DuckjibepeteIk werd door nederlandse forum al op de vingers getikt als ik een uitroepteken gebruikte! Dàt zijn pas zeikers! En fietsen kunnen ze ook al niet :wink: Toch niet bergop... sorry, off topic
Privé zaken met mensen van dit forum regel ik nooit via forum.[/quote]

Peter moet je eens aan onze nerderlandse vrienden vragen waarom ze hier zitten, ik ken er eentje die het hier veel angenamer vind, en ik vrees dat dit juis tkomt door die komma's en punten die hier soms verkeerd mogen staan ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#18 Bericht door WFvN »

Duckjibepete schreef: Dan open je een ander onderwerp, en laat het vorige open voor mensen die geen boodschap hebben aan dat nevenonderwerp.
De dingen die jij interessant vind zijn dikwijls voor anderen oninteressant, die doe je privé, dan blijf je bij de zaak, andere uitwisselingen doe je via andere wegen of via de babbelhoek of via pb.
Dat is natuurlijk een argument van niks. Omdat de een iets interessant vindt en de ander niet, mag het niet besproken worden?

Er zijn helaas meer mensen die op dezelfde manier als jij argumenteren. Ze zitten ook op ligfiets.net.

Voorbeeld:
Elk jaar komt het onderwerp 'verlichting' aan de orde. Elk jaar zijn er velen die graag willen discussiëren over zelfbouwverlichting, nieuwe verlichting, oude verlichting etc. Echter zijn er ook mensen die zich bont-en-blauw ergeren over het jaarlijks terugkerende onderwerp. Zij noemen het 'gezever'.
Tja, nu zul je misschien zeggen dat verlichting géén ligfietsen is en zodoende mensen niet interesseert. Maar er valt niet te ontkennen dat verlichting toch wel een belangrijk onderdeel voor een (lig)fiets is. Maar van sommigen 'mag dat niet besproken worden'.

Maar het kan nog véél bonter! Er zijn zelfs mensen die zich ergeren over gespreken over velomobielen. 'Kunnen die niet naar een eigen subforum toe? want velomobielen interesseren mij niets'. Dan ben je toch wel héél erg kortzichtig bezig.

Dit zijn werkelijke dingen, niet even uit de duim gezogen!!
Wat ik met die verhalen aan wil geven is dat mensen verschillen. Ook interesses verschillen. Persoonlijk kan mij bijvoorbeeld onderwerpen over roeifietsen totaal geen donder interesseren (op ligfiets.net). Ik ga echter niet lopen verkondigen dat dat gezever is; zíj vinden het interessant en zijn daarmee niet de enigen. Dat ík het niet interessant vind, is mijn zaak. Ik lees er gewoon overheen; er zijn meerdere mensen die zich wél interesseren voor roeifietsen.
Jij zou dat ook hier kunnen toepassen om alleen te lezen wat je wél interesseert.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#19 Bericht door Duckjibepete »

Daar ontbreekt me spijtig genoeg de tijd voor hoor! Als je vooraleer tot de kern van de zaak moet komen eerst 12 pag. moet lezen, waar ben je dan mee bezig? Hebben jullie werkelijk niks beters te doen vraag ik me dan af?
Ik wou effe snel kijken naar de tocht van zondag, en dan zou je toch denken dat er een datum en uur zou staan bij het eerste berichtje? Neen, dat moet je dan maar zitten uit te vingeren ergens op pag 10 ofzo...
Wij, dat zijn Wouter, Marc (Graddus), Greet, Ronny, Herbert, Frank, Janneke en ik de grondleggers geweest van de tochten in het Antwerpse. Eén enkel mailtje was dus voldoende om de boel te mobiliseren. En een sms'je om eventueel iemand op de hoogte te brengen die geen internet had. That's it. De rest wat hier allemaal getikt wordt, dat vertel je van man tot man... niks zo sociaal :wink: !

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#20 Bericht door hugo »

het hangt van de aard van het onderwerp af inhoeverre off-topic geraken verantwoord/leerzaam/nuttig is

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#21 Bericht door GeertJ »

Wilfred, er is wel een verschil als een toertocht wordt aangekondigd en daarna komen er 12 pagina's waar dat er 70% niet over de toertocht gaat. Stel, je wilt met de toertocht meereden. Meestal worden die een paar weken op voorhand aangekondigd waardoor je de exacte datum, plaats afspraak enzo niet precies weet, of plaats van afspraak, tijd, datum veranderd ergens in een van die 12 pagina's. Als je een paar weken later even rap datum enzo wil opzoeken kan ik Peter heel goed begrijpen dat dat heel vervelend is. Nu vind ik het ook wel goed van Eeuwige dat hij bovenaan een "plaatselijke" kalender heeft gezet waar dat al deze tochten zouden moeten staan, die in westvlaanderen worden gereden. Mss dat Peter dit niet wist??
Ben persoonlijk ook wel voorstander om de topics wat ordentelijk te houden (vooral waar er afgesproken wordt om ergens naar toe te rijden enzo). Ik denk dat het een kleine inspanning is voor de moderators, die in principe toch hun topic zouden moeten lezen. Dat er in de babbelhoek geluld en gezeverd wordt, kan me eigenlijk zeer weinig schelen. En ook mss dat de topic starter, de meest recente informatie in zijn eerste bericht bijwerkt, zodanig voor afspraken, deze altijd op de correct datum/uur/whatever is...

das mijn gedacht derover...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

Duckjibepete schreef:Daar ontbreekt me spijtig genoeg de tijd voor hoor! Als je vooraleer tot de kern van de zaak moet komen eerst 12 pag. moet lezen, waar ben je dan mee bezig? Hebben jullie werkelijk niks beters te doen vraag ik me dan af?
Ik weet niet wat er plotseling met je aan de hand is, maar vooraleer je anderen ervan beschuldigt het forum te veranderen in een chatbox moet je misschien eerst even je eigen berichten er eens op nalezen!

Hier alvast een kleine bloemlezing:

Geplaatst: Zo 21 Aug 2005, 22:36 Onderwerp:
18 sept is genoteerd.

Geplaatst: Di 17 Jan 2006, 19:43 Onderwerp: abo velovision magazine
Wouter, je hebt er al twee, Ronny en ikzelf.

Forum: Wedstrijden en training Geplaatst: Wo 18 Jan 2006, 13:35 Onderwerp: indoorwedstrijd 14januari in breda
Hé Peter, ga zondag mee trainen met mij en M5

Forum: Wedstrijden en training Geplaatst: Di 17 Jan 2006, 19:56 Onderwerp: indoorwedstrijd 14januari in breda
Morgen, woensdag 18 jan, training indoor St-niklaas om 16.00. Wouter en ik zullen er zijn.

Forum: Leden Geplaatst: Zo 15 Jan 2006, 19:25 Onderwerp: Edje
Is een toffe fiets

ik verkoop geen prullen hé

Forum: Wedstrijden en training Geplaatst: Za 14 Jan 2006, 16:01 Onderwerp: indoorwedstrijd 14januari in breda
wie stond er op het podium!!!???

Forum: Toertochten Limburg Geplaatst: Ma 09 Jan 2006, 20:21 Onderwerp: Barbequetochten - 15 augustus 2006
marktrock in Leuven... als het programma me niet aanstaat kan het zijn dat ik kom...

Forum: Testforum Geplaatst: Za 07 Jan 2006, 18:32 Onderwerp: Snel, sneller, SeiranSL
Geert, ge weet ni waar ge aan begint jongen!!!

Forum: Materiaal & Techniek Geplaatst: Za 07 Jan 2006, 16:54 Onderwerp: Wieldoeken
zjanette zjanten

Forum: Over deze site Geplaatst: Vr 06 Jan 2006, 18:49 Onderwerp: Chatbox
dacht dat dit de chatbox was

Forum: Leden Geplaatst: Vr 06 Jan 2006, 10:39 Onderwerp: Proes Seiran SL
emmm, je bent geen 16 meer hé

Forum: Testforum Geplaatst: Wo 04 Jan 2006, 14:59 Onderwerp: Snel, sneller, SeiranSL
gij zijt ni den enige die gestudeerd heeft zenne!
Duckjibepete schreef:Ik wou effe snel kijken naar de tocht van zondag, en dan zou je toch denken dat er een datum en uur zou staan bij het eerste berichtje? Neen, dat moet je dan maar zitten uit te vingeren ergens op pag 10 ofzo...
Dat moet helemaal niet. Hoeveel keer moet dit nog herhaald worden? Daarvoor is er de kalender in het onderdeel "toertochten West-Vlaanderen"!

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#23 Bericht door hugo »

tijd voor OEVERLOOS tetteren ?

spreekwoord =

" ik heb geen tijd om u een korte brief te schrijven daarom schrijf ik een lange"

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#24 Bericht door Duckjibepete »

had ik niet geschreven dat ik me er ook schuldig aan maakte? Dat heb je niet ge-quot hé...
Merk ik hier enige vorm van beroepsmisvorming? :wink:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#25 Bericht door Edje »

En ik die dacht een tof forum gevonden te hebben.

Zou zeggen doe voornamelijk verder met de psychiater te spelen van een medeforumlid, ik weet niet of jullie het alweten maar de grootste gekken zijn de psychiaters.

Als het wat rustiger wordt doe ik misschien terug mee. Anders is het een verlies????? volgens somige niet he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#26 Bericht door hugo »

tip

voor zoeken op een pagina = CTRL + F / zoekwoord / enter

werkt in verschillende browsers

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#27 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef:En ik die dacht een tof forum gevonden te hebben.

Zou zeggen doe voornamelijk verder met de psychiater te spelen van een medeforumlid, ik weet niet of jullie het alweten maar de grootste gekken zijn de psychiaters.

Als het wat rustiger wordt doe ik misschien terug mee. Anders is het een verlies????? volgens somige niet he ;-)
Ed, laat je nu niet ontmoedigen door een enkeling die plotseling even wat gal spuwt. Dit is inderdaad een tof forum waar ernst en scherts moeiteloos een plaats vindt. Ongetwijfeld houdt de ene het al wat ernstiger dan de andere, terwijl sommigen graag plagen, schertsen en af en toe een pittige opmerking durven en willen plaatsen. Net als jij heb ik daar niet de minste moeite mee. Ieder zijn heug en meug. Laten we daarin elkaar respecteren. En wie enkel de naakte feiten wil: die kan men vinden in de kalender.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#28 Bericht door Edje »

Eeuwige, ik heb geen problemen met Peter noch met iemand anders hier op het forum.

hij die mij gemaild heeft met beschuldigingen dat hoeft voor mij niet.

En he IK bedoel niet in mijn PB.

Voor de zeikerd die het plezant vind KUST ZE.
Laatst gewijzigd door Edje op do 19 jan 2006, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#29 Bericht door wost »

Even een positieve noot: dank aan alle posters in "materiaal en techniek".
Kheb net even aant kijken geweest en da valt best mee.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#30 Bericht door hugo »

wat denkt u ervan om in een eerste fase de rubriek matreaal & techniek cleaner te houden ?

Gesloten