Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jan_zov
Junior
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 07 aug 2006, 17:36
Postcode: 9890
Fiets: Challenge Seiran SL
Locatie: Zuid-Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

#1 Bericht door jan_zov »

Ik wil graag eens van Gavere naar Doornik fietsen langs de Schelde. Tot Oudenaarde ken ik het parcours met mijn ogen toe. Ik kies liefst voor goed berijdbare wegen (verhard / breed / dus snel). Op dat stuk van Gavere (of Zwijnaarde) fiets ik dus op linkeroever. Hoe fiets ik best verder vanaf Oudenaarde? Vorig weekend op linkeroever eens verder gefietst tot in Ruien maar dat stuk ligt niet zo goed: deels afgeschraapt en zeer veel begroeiing en dus smal om tegenligger te passeren.

Iemand tips? Of beter knooppunten volgen vanaf Oudenaarde? Tot Kluisbergen kan je vanaf Oudenaarde natuurlijk ook nog de oude spoorwegbedding volgen via de nieuwe fietstunnel in Leupegem; behalve enkele sluizen is dat stuk fietspad ook kaarsrecht en breed genoeg en een goed alternatief voor de trekweg. Maar dan verder .... ?

Bedankt voor jullie tips,
Jan uit Gavere

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

#2 Bericht door Ronnius »

jan_zov schreef:IVorig weekend op linkeroever eens verder gefietst tot in Ruien maar dat stuk ligt niet zo goed: deels afgeschraapt en zeer veel begroeiing en dus smal om tegenligger te passeren.
Ligt dat er nog steeds afgeschraapt bij?
Dat lag er zo in maart ook al bij.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
jan_zov
Junior
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 07 aug 2006, 17:36
Postcode: 9890
Fiets: Challenge Seiran SL
Locatie: Zuid-Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

#3 Bericht door jan_zov »

Heeft iemand dit parcour recent gereden?
Heb speciaal mijn fiets eens afgestoft ... en zeker al 2 keer gefietst ondertussen.
Heb nu ook gps aangeschaft Garmin Etrex 20

Dus wie heeft route van Avelgem tot Doornik reeds gereden zoveel mogelijk langs de Schelde.
Tips welkom.

Jan

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

#4 Bericht door Wouter D »

luister eens bij trobken aka hans vanderborgt, hij deed dat traject al meermaals
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Oudenaarde > Doornik: welke kant ?

#5 Bericht door Ronnius »

Ik heb gisteren ff van Doornik naar Gent gelegen. Als je het omdraait en dus vanuit Oudenaarde bekeken,
heb ik tot in Kerkhove aan de westkant gereden (kant kust) daar ligt het asfalt nog steeds afgefreesd.
In Kerkhove ben ik van kant gewisseld en lag ik de andere kant (oostkant) en daar ligt een fantastisch jaagpad.
Toch tot ergens in Bossuit dan is het ff een lappendeken met opgedrukt asfalt (door wortels).
Maar eens daar voorbij rij je opnieuw op fantastisch asfalt en later op lekker rijdend beton
en zo rij je helemaal Doornik binnen, zonder het water te verlaten.

Wellicht kan je beter in Oudenaarde direct de oostkant nemen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie