route in Aalst

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

route in Aalst

#1 Bericht door KarelJ »

Heeft er iemand een gpx liggen voor een (lig)fietsvriendelijk rondje vanuit Aalst (40 à 60 km)?

22/6 is het sportvoormiddag + BBQ-namiddag voor mij en mijn collega's.

Ik heb het plan opgevat om bij redelijk weer van Deinze naar Aalst te fietsen. Daar wil ik in de voormiddag samen met een aantal collega's een rondje fietsen. Na de BBQ in de namiddag wil ik dan vanuit Erembodegem 's avonds terug fietsen naar Deinze om zo mijn dagreccord te breken als alles meezit...

De fietstocht op de sportdag start aan het zwembad. We krijgen wel een rondje van 40 km via knooppunten voorgeschoteld, maar dat rondje heb ik nu al een paar keer gedaan de afgelopen jaren en is eigenlijk enkel voor een mountainbike geschikt als je het mij vraagt... We mogen sowieso zelf een andere route fietsen (of gaan zwemmen, wandelen, ...)

Als er mensen zijn die op 22/6 willen meefietsen, mag dit uiteraard ook...

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: route in Aalst

#2 Bericht door Wouter D »

ik heb een route doorgestuurd die we twee jaar terug gedaan hebben met gentse liggers, is wel 67 km lang, kan evt iet of wat ingekort worden
meefietsen zal er niet inzitten aangezien het een vrijdag is, mijn baas zit nu al te zagen om een week vroeger weer te beginnen werken :-p wat ik alsnog helemaal niet van plan ben
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: route in Aalst

#3 Bericht door Wouter D »

wat is het nu geworden?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: route in Aalst

#4 Bericht door KarelJ »

Ik heb mij toch laten verleiden om samen met de collega's de door mijn werk voorgestelde knooppuntenroute te rijden (vanaf Osbroek).
Dit is dan volgende route:
33-35-36-38-79-80-10-85-84-88-87-42-41-83-33

Als deze route volgend jaar terug voorgesteld wordt, dan rijd ik deze zeker NIET (ik ga er volgend jaar nu echt eens op letten)
Het eerste deel is leuk, langs de Dender, maar het 2de deel is niks anders dan klimmen en dalen over kassei- en veldwegen in verschrikkelijke staat.

Ik ben 's morgens met de fiets van Deinze naar Aalst gereden (zoveel mogelijk langs de Schelde) en toen ik 's avonds de omgekeerde rit deed (wel vanuit Erembodegem), dan ben ik nog moeten stoppen om noodreparaties aan mijn fiets uit te voeren, aangezien er het 1 en ander losgetrild was op de kasseiwegen van de knooppuntenroute...

Dagtotaal was 165 km en ik heb exact 8 uur gefietst die dag (gereden tijd, dus ik ben wel langer onderweg geweest...). Door de harde tegenwind in de volledige terugrit was het op het einde toch wel wat lastig, maar ik ben blijven eten en drinken en ben de laatste 25 km een paar keer meer gestopt voor enkele minuten en ben daardoor eigenlijk zonder problemen thuis geraakt. (zelfs vlak voor huis nog enkele km's om gereden om een boodschap te doen). Mijn persoonlijk dagrecord is dus bij deze verbeterd :D :D
Een 200 km op een dag zou nu haalbaar moeten zijn voor mij, maar dan liefst met veel minder wind en zonder +- 20km kasseien en slechte paden :wink:

Ik weet niet of ik meer dan 200 km op een dag wil/kan fietsen, maar goed: een aantal jaren geleden leek 100 km op 1 dag ook gigantisch veel en ondertussen is dit vrij probleemloos geworden door veel te fietsen en dankzij het comfort van de ligfiets.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: route in Aalst

#5 Bericht door Wouter D »

volgens mij hebben jullie de faluintjesroute gedaan, die is zelfs met de mtb moeilijk te doen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie