Flevobike (E)-Orca

Hier kan je verschillende ligfietsen, trikes, velomobielen bespreken. 1 tread per model aub.
Bericht
Auteur
fcapri
Public Relations
Postcode: 8790
Contacteer:

Re: Flevobike (E)-Orca

#46 Bericht door fcapri » vr 10 feb 2017, 16:09

Ik laad ze pas op als ik ze ga gebruiken. Mijn accu is nu bijna leeg en ga ze pas opladen maandag avond om ze dinsdagochtend te gebruiken. Lithium cellen verslijten sneller als ze boven de 4.0v zitten. Zou ik ze vanavond opladen. Dan zitten mijn cellen 3 dagen op te hoge spanning

CapoJan
ploegleider
Postcode: 9050
Contacteer:

Re: Flevobike (E)-Orca

#47 Bericht door CapoJan » zo 29 okt 2017, 21:52

Update. Mijn E-Orca is bijna 4 jaar oud en ondertussen zijn er wat wijzigingen aangebracht bij Flevobike. De belangrijkste:
- de productie is deze zomer opnieuw gestart, maar nu bij Velomobiel Roemenië, waar ook de QuattroVelo, Quest, Strada en Milans gebouwd worden.
- koplampen worden nu allebei met één schakelaar bediend, met twee standen voor de lichtsterkte.
- de ondersteuning werkt nu met een 48 V LiIon accu van 678 Wh (voordien 36 V LiFePo4). Dat zal een heel behoorlijk bereik geven.
- het 6 V systeem voor de verlichting wordt niet meer aangeboden. Nu is er enkel 12 V (73 Wh). In de praktijk werd in het verleden toch enkel 12 V geplaatst (dixit Flevobike).
Flevobike E-Orca - Challenge Seiran 24
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie