07/09/2014 Gentse gordel

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#16 Bericht door svdaele »

Ik overweeg ook om mee te doen, maar zou graag tegen de middag thuis zijn.

Aangezien ik sowieso waarschijnlijk de beperkende factor zal zijn voor de snelle tocht en ik onmogelijk op 4u tijd 120km kan afhaspelen, zal ik eens kijken waar de kortere toch splitst van de lange. Als het de moeite is om samen te vertrekken, kan ik nog altijd wat eerder afslaan...

Heeft iemand de link met de verschillende routes?

edit: link gevonden ("Gentse Gordel" googelen, uiteraard).

Het enige nuttige is de 100km doen voor mij (toch als ik samen wil rijden). De kortere vertrekken in de andere richting, dus dan ik welgeteld 100m meerijden of zoiets :)

100 zou natuurlijk wel een optie zijn. Dan kan ik mij wat dubbel plooien als ik niet mee kan en als jullie de extensie doen even bekomen indien nodig, om dan nadien weer opgepikt te worden. Gelukkig woon ik er niet ver af, eens horen wat mijn vrouw ervan denkt.
Aangezien we elkaar al niet zoveel gezien hebben door werkomstandigheden, wil ik ook wat aan het gezin denken he...
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#17 Bericht door dmd »

paulheyndrickx schreef:
dmd schreef:Op 7 september zou ik graag de Gentse Gordel van de hijftespurters rijden (meer info op: http://www.hijftespurters.be/).

Praktisch:
- Vertrek op 07/09 om 8u00 (afspraak een kwartier vroeger?)
- we doen de 120km
- kruissnelheid voorzien op 30km/h

!
Ik wil wel graag een snellere tocht rijden (hoewel ..) maar zou graag iets later vertrekken. Ik heb nog een feestje de avond voordien. 08:30?
8u30 is voor mij ook ok hoor.
Punt is dat ik in de namiddag nog wat tijd wil doorbrengen bij vrouw en kind, maar op een half uur steekt dat niet.
Quest 581 - M5 CHR

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#18 Bericht door svdaele »

Als ik mijn vork extender morgen op mijn fiets gemonteerd krijg, ga ik mee.

Aangezien ik graag ergens rond 13-14u zou willen thuis zijn, hadden Bert en ik gisteren bedacht om te starten voor de 120 en dan wel te zien aan de extra lus (die de 120 extra doet in vgl. met de 100) hoe de benen zijn en hoe we zitten op schema. Het wordt mijn eerste echte rit met de nieuwe fiets, dus hou mijn hart al vast :D
Desnoods kunnen we aan die lus nog opsplitsen als het moet. Ik zou dan wel graag toch om 8u30 kunnen vertrekken. Afspraak rond 8u15 dan?

Ik hou jullie morgenavond op de hoogte hoe ik ben uitgespeeld met de extender...
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#19 Bericht door Ronnius »

Hier is de kans groot dat ik er niet bij kan zijn.
Sinds een uur een zeer pijnlijke plek onder het linkerschouderblad.
Een ooit gescheurde spierbundel die het schouderblad op zijn plaats houd laat nog eens van zich horen.
Is een zeer pijnlijke aangelegenheid, ik kan bijna niets met mijn linkerarm-hand.

De trage rijders moeten dus niet wachten op mij.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#20 Bericht door svdaele »

Veel beterschap gewenst, Ronnius!

Ik ben er in geslaagd om mijn vork extender zonder ongelukken te monteren. ttz: ik hoop het, en het ziet er zo wel naar uit, maar als ik morgen halfweg mijn stuur lostrek, dan weten we ook alweer dat het toch niet optimaal was... :D Maw: zonder gigantische tegenslagen tussen nu en morgenvroeg, ben ik om kwart na 8 op de startplaats om samen met dmd en Paul (enkel hen?) de 120 (of 100)km af te haspelen.
Ik heb wel zin om nog eens het gevoel te hebben dat ik 'echt' sport, want dat is alweer veel te lang geleden...
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#21 Bericht door antony »

we waren toch maar met 2dus
geen punt voor me
alleen is ook fijn :lol: neem wel men knuffel mee

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#22 Bericht door Ronnius »

svdaele schreef:Veel beterschap gewenst, Ronnius!
Bedankt, dankzij de hulp van de apotheek, pillen en rust is de helft van de pijn al weg (kan dus al wat bewegen zonder pijn).
Vorige nacht goed geslapen, telkens ik durfde bewegen een pijnscheut :-(
Ik heb er al veel last van gehad, maar de laatste 6 jaar was het daar abnormaal rustig geweest.

Wel kl*te met zo een mooi weer stil binnen zitten.

Ik wens jullie allemaal veel plezier tijdens de Gordel.
Voor zowel de snelle rijders als "lonerider Antony"
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#23 Bericht door paulheyndrickx »

Na een feestje met overdaad en een wat kortere nacht om 07:45 thuis vertrokken. Een half uur later op het vertrekpunt in Lochristi. Om 08:30 samen met dmd en svdaele op weg. Bij kilometer 6 waren we al de route kwijt. In die mist was het niet evident de pijlen te zien, maar met de track van 2013 kwamen we toch weer op de route. Na 125 km met een aantal fikse hellingen en wat gestoei met weerbarstige wielertoeristen reden we om 14:00 u weer het schoolplein op. Vanavond op tijd in bed.

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#24 Bericht door svdaele »

Het was een stevige, maar deugddoende vuurdoop voor mijn nieuwe Raptobike. Toen de anderen bezig waren met hun 'gestoei met weerbarstige wielertoeristen', moest ik de rol wel lossen, maar voor de rest ging het toch redelijk om met mijn standaard 8-speed midracer, dikke marathons en zonder klikpedalen mee te kunnen met het sportief geweld. Alhoewel, "achteraan bengelen" is misschien een beter woord dan "meekunnen" :D
Ik was redelijk kapot bij thuiskomst en het is nog altijd niet heel veel beter. Op tijd gaan slapen zal ook hier een verstandige keuze zijn.
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#25 Bericht door dmd »

Ik heb me ook enorm geamuseerd in leuk gezelschap! Voor herhaling vatbaar, ook de organisatie liep gesmeerd, perfect uitgepijlde tocht! Ik kruip vanavond eens vroeg onder de wol, moe maar voldaan!
Quest 581 - M5 CHR

antony
Helper
Berichten: 362
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 19:22
Postcode: 9700
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#26 Bericht door antony »

ik heb 216km op de teller staan 120km was spijtig genoeg door zwalm streek die ik genoeg doe
dag zonder bergen lukt dus niet .laatste 30km nog aan 25 kunnen rijden dus moe zijn we niet echt .
dat maar met 20uur slaap in de werk week :mrgreen:

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 07/09/2014 Gentse gordel

#27 Bericht door bicky »

dmd schreef:Ik kruip vanavond eens vroeg onder de wol, moe maar voldaan!
Die mooie woordspeling toch
Afbeelding

Plaats reactie