16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

Bericht
Auteur
Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#76 Bericht door Mugtango »

@ eeuwige:

Toch toevallig niet de dag van wings and wheels uitgekozen? Zie hieronder:

http://www.wingsandwheels.be/index.html

Dan kan je natuurlijk veel militaire aanwezigheid opmerken ;-)
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#77 Bericht door SCORPION »

Het vliegveld van Ursel ofte EBUL voor piloten, ken ik enkel als landingsplaats voor sportvliegtuigen.
Maar enkele 100 m taxiway is waarschijnlijk al voldoende. Hele stukken zijn bij normale activiteit in de weekends niet gebruikt en liggen er verlaten bij. De piste zelf is maar gedeeltelijk in gebruik, sportvliegtuigen hebben geen kilometers piste nodig om op te stijgen.


http://www.ebul.be/images/stories/Clubi ... 2%2012.jpg

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#78 Bericht door eeuwige reiziger »

Mugtango schreef:Toch toevallig niet de dag van wings and wheels uitgekozen? Zie hieronder:
Neen, neen.
SCORPION schreef:Het vliegveld van Ursel ofte EBUL voor piloten, ken ik enkel als landingsplaats voor sportvliegtuigen.
Maar enkele 100 m taxiway is waarschijnlijk al voldoende. Hele stukken zijn bij normale activiteit in de weekends niet gebruikt en liggen er verlaten bij. De piste zelf is maar gedeeltelijk in gebruik, sportvliegtuigen hebben geen kilometers piste nodig om op te stijgen.
Bijna een weekje geleden een mailtje gestuurd naar ebul.be. Nog geen antwoord.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#79 Bericht door marksje »

In Ursel zijn, naar ik mij herinner van mijn opleidingsjaren 1976 - 77 en later half de jaren 80 voor de km-ijking van de Vw Golf GTI, twee pistes; één gebruikt door de vliegclub en geschikt voor sportvliegtuigjes + het oude natovliegveld met een vrij lange piste van enkele km's (gemeten op google earth met de schaal rechts onder, is deze piste 3 km lang, dus heen en terug is 6 km).
Ik veronderstel dat dit nog steeds militair domein is en de aanvraag voor gebruik dan ook langs die weg zal moeten gebeuren.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#80 Bericht door eeuwige reiziger »

marksje schreef:In Ursel zijn, naar ik mij herinner van mijn opleidingsjaren 1976 - 77 en later half de jaren 80 voor de km-ijking van de Vw Golf GTI, twee pistes; één gebruikt door de vliegclub en geschikt voor sportvliegtuigjes + het oude natovliegveld met een vrij lange piste van enkele km's (gemeten op google earth met de schaal rechts onder, is deze piste 3 km lang, dus heen en terug is 6 km).
Ik veronderstel dat dit nog steeds militair domein is en de aanvraag voor gebruik dan ook langs die weg zal moeten gebeuren.
Vandaag heb ik een mailtje ontvangen van de voorzitter van de Vliegclub Ursel, Jo Van de Woestyne, waarin hij het volgende schrijft:
Tijdens de week is Ursel een (niet-toegankelijk) reserve militair vliegveld. Tijdens de weekends hebben wij een concessie als burgerlijk vliegveld.

Met spijt moet ik u mee delen dat geen enkele andere activiteit kan worden toegestaan en de exploitatieregels van het Directoraat-generaal van de Luchtvaart verbieden elk vliegtuigvreemd gebruik van de start en landingsbanen. Het clubhuis, gelegen op 1 km van de ingang langs de Urselseweg 183A is wel bereikbaar per fiets en auto. Vanaf het clubhuis en terras hebt u zicht op de opstijgende en landende vliegtuigen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#81 Bericht door Rikki »

En het jaarlijkse Wings en Wheels evenement dan, die mogen wel?
Ik dacht zelfs dat er bepaalde wielerploegen daar de ploegentijdrit inoefenen.
Ik zou eens contact opnemen met defensie.
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#82 Bericht door eeuwige reiziger »

marksje schreef:In Ursel zijn, naar ik mij herinner van mijn opleidingsjaren 1976 - 77 en later half de jaren 80 voor de km-ijking van de Vw Golf GTI, twee pistes; één gebruikt door de vliegclub en geschikt voor sportvliegtuigjes + het oude natovliegveld met een vrij lange piste van enkele km's (gemeten op google earth met de schaal rechts onder, is deze piste 3 km lang, dus heen en terug is 6 km).
Nog even nagevraagd. De banen zijn tijdens het weekeinde ook beide in gebruik: de een als taxibaan, de andere als start- en landingsbaan.
Rikki schreef:En het jaarlijkse Wings en Wheels evenement dan, die mogen wel?
Ik dacht zelfs dat er bepaalde wielerploegen daar de ploegentijdrit inoefenen.
Ik zou eens contact opnemen met defensie.
Wie heeft er hier goede contacten bij het ABL? :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#83 Bericht door Rikki »

Nog eens t bewijs dat er ook gefietst wordt op de landingsbanen..
Zie de link, even naar beneden scrollen ...
http://www.zotvanfietsen.be/nl/start-nu
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#84 Bericht door eeuwige reiziger »

Rikki schreef:Nog eens t bewijs dat er ook gefietst wordt op de landingsbanen..
Zie de link, even naar beneden scrollen ...
http://www.zotvanfietsen.be/nl/start-nu
Wel, de KVC liet me weten dat er in juni een einde gekomen is aan dit project en dat de trainingsritten voortaan op de openbare weg doorgaan. De KVC koestert wel de hoop dat er vanaf september weer in Ursel getraind kan worden, maar dat is nog niet zeker. Wielerbond Vlaanderen is bij die afspraken betrokken.


En een mailtje naar de VCU leverde dan weer dit op:
Defensie geeft soms tijdens de week als beheerder van het Militair Reserve vliegveld en Militair Domein toelating aan organisaties zoals bvb aan de KWB, de Meetjeslandse Velo Club of Etixx om bepaalde activiteiten/trainingen te organiseren. In dat geval worden (soms) de clubfaciliteiten van de Vliegclub gebruikt maar Vliegclub Ursel is verder niet betrokken bij deze afzonderlijke concessies of toelatingen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#85 Bericht door Wouter D »

informeer jij maar naar hartelust, al is de kans heel reëel dat het Gent zal worden .
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#86 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:informeer jij maar naar hartelust, al is de kans heel reëel dat het Gent zal worden .
De informateur heeft zijn werk gedaan. Nu laat ik het over aan de formateur. :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#87 Bericht door Wouter D »

Heeft er toevallig nog iemand foto's van de testdag in 2016?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 16 april: Ligfiets- en Velomobieltestdag

#88 Bericht door bicky »

Wouter (spruitje) schreef:Heeft er toevallig nog iemand foto's van de testdag in 2016?
https://photos.app.goo.gl/Q8VZ1BoTmCQ5gvXT2

Plaats reactie