Vakantiebestemming gezocht

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

Vakantiebestemming gezocht

#1 Bericht door Willem »

Mijn fietsvakantie-ervaringen beperken zich voorlopig tot België, Nederland en Frankrijk, maar ik denk eraan om in de zomer van 2007 een wat grotere solo-fietstocht te maken.
Ik weet echter totaal nog niet waarheen. Op www.challengebikes.com staat een mooi verhaal over de North Sea Cycle Route. Maar ook iets zoals Gent-Istanbul lijkt mij wel een uitdaging. Of Noord-Amerika (nationale parken)?
Het zou in elk geval met de Hurricane zijn. Liefst grotendeels asfaltbanen of goed berijdbare gravel (geen mtb paden). Graag een streek waar het weer te doen is in juli/augustus/september. De tent gaat mee. Ik dacht ongeveer een maand weg te zijn. Het mag gerust een beetje een cultuur-shock zijn. Een (dure) vliegreis is niet echt een probleem. Ter plaatse zal het toch low-budget zijn.
Het lijkt mij wel tof om een doel te hebben om naartoe te fietsen (zoals Istanbul, maar dat is misschien wat te hoog gegrepen), en om dan van daaruit terug te vliegen.
Heeft er iemand tips? Of links naar websites met reisverslagen? Op het forum van wereldfietser.nl is er in elk geval al veel te vinden.
Willem Van Besien

FIKO
Belofte
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 21:06
Fiets: Challenge Fujin nr 4589
Locatie: Tijl uilenspiegelpad 13 oostduinkerke
Contacteer:

suf lezen

#2 Bericht door FIKO »

>Beste Willem

Als je dromen hebt om bv across America from coast to coast of the ROUTE 66 te fietsen is volgende site de moeite waard:
Er is zelfs een speciale recumbent-verslaggeving.
http://www.crazyguyonabike.com/doc/cate ... gory_id=21

De North sea cycling route is ook de moeite zo blijkt. Enkel in Noorwegen is het bergop/bergaf een Nederlander met een Challenge Fujin deed dit eerder al eens en gaf een mooi reisverhaal.

Ook een leuke site is :http://www.zabbers.nl/
Allez veel leesplezier in deze 6 duistere weken

FIKO
ligfietsende levensgenieter

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#3 Bericht door Willem »

OK, bedankt! Dat is weer wat leesvoer.
Weet iemand of er verslagen te vinden zijn van een tocht naar Istanbul? Op www.ligfiets.be vind ik enkel foto's van Peter Van den borre, Brussel-Istanbul (juni 2003). Bij het reisverslag "Toerist in Senegal" lees ik dat jij ook al eens naar Istanbul gefietst bent, Dries. Heb je daar een verslagje van of zoiets? Ik ben in eerste instantie vooral geïnteresseerd in hoe lang je erover gedaan hebt (dagen, kilometers) zodat ik kan inschatten of ik dat beter uit mijn hoofd zou zetten of niet.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#4 Bericht door Willem »

hmm Istanbul lijkt eerder iets voor twee maanden.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#5 Bericht door Willem »

Gent-Istanbul spreekt mij wel aan.
Ik zou dan van Gent naar Koblenz fietsen (in België via LF-routes), dan de Limes route nemen (http://www.fietskaartinformatiestichtin ... routes.htm) via Passau, Wenen, Bratislava, Budapest en Gyula tot in Constanta aan de Zwarte Zee. En vervolgens langs de kust naar Istanbul. Dat zou in totaal een dikke 4000km moeten zijn. In twee maanden lijkt mij dat wel te doen (gemiddeld 70km/dag).
Ik moet wel nog eens goed nadenken of ik wel twee maanden weg kan/wil.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#6 Bericht door Brechtix »

hm, fijn plan, willem. Die Limes route doet me watertanden - Transsylvanië no less! Kan je Genie van de Karpaten gaan spelen.

Ik herinner me dat ik meestal zo'n 150km per dag fietste voor een paar dagen, om dan een paar dagen aan de rol te gaan met de plaatselijke schonen M/V, over een jaar inderdaad zo'n 70 km per dag gemiddeld. Als je het echt als een FIETSreis ziet mag je wel wat meer rekenen, het hangt er ook van af hoe je in vorm bent. Ik had wel goed getraind (waar is den tijd) maar altijd op tochtjes onder de 100km, in het begin geraakte ik dan ook niet veel verder op een dag. Op het einde was 1000km op vijf dagen pure vreugde. Die vooruitgang zou wschl gecompenseerd worden door slechtere wegen en interessantere schonen.

Als je wil stuur ik je mijn reisverslag eens door, daarmee ben je alvast een paar gure avonden zoet.

Mocht ik nog eens de kans hebben tot een wereldreis, verving ik de BoB door deze:
Afbeelding
http://www.extrawheel.dk/

Enjoy,

brecht.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#7 Bericht door Willem »

Ik ben zeer geïnteresseerd in dat verslag!

Zou ik zo een extra wiel nodig hebben? Ik had het idee dat ik wel zou toekomen met mijn zijtassen (M) en toptas (L). Op zich moet er niet zoveel méér mee als op een gewone fietsvakantie van twee weken denk ik.
Willem Van Besien

Plaats reactie