Bedankt allemaal voor de steun. Het grote verhaal komt er zeker aan, maar eerst wat recup
Het was veel zwaarder dan verwacht, het is vrij snel een mentale strijd geworden. Klimmen op normale hellingen gaat, gewoon een kwestie van krachten doseren. Maar het zijn die korte, kleine, steile k...hellingen die je kapot maken. Dit in combinatie met de fluistermacadam
Het gebrek aan slaap maakt het geheel behoorlijk risky.....je daalt een helling af, midden in de nacht. De regen gutst met emmers uit de hemel, de wind smijt al dat water in je gezicht. Terwijl je 40 bolt schiet je plots wakker ! Mss maar enkele seconden maar behoorlijk geschrokken. Voor hetzelfde hang je in den decor. Twee keren wakker geschrokken toen de quest in het gras reed......
Vier platte banden, verder geen technische problemen. Er begon wel iets te ratelen achteraan maar kon niks vinden.
Wordt vervolgd
LEL 2017
- luki
- Helper
- Berichten: 399
- Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
- Postcode: 2910
- Fiets: QUEST Rood
- Locatie: Essen Wildert
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Re: LEL 2017
.
Je moet dus snellerfietsen om tijd te sparen,1 uur aan 24 km en je hebt one hour in the bag. Dus hoe sneller, des te meer comfort.
Daarnaast moet je reserve maken voor platte band of erger, het zoeken van de route, de wachtrijen aan de controles, de weeromstandigheden, ....
Pas op het einde kan je de time in the bag afbouwen. Maar niet helemaal, een platte band is gauw 15 minuten.
Is inderdaad de tijd die je over hebt om de eindstreep te halen. Het wordt berekend adhv de gemiddelde snelheid die je moet halen. Je krijgt 116 uren voor 1433 km, dat is iets meer dan 12 per uur. Als je theoretisch 116 uren aan 12 per uur blijft rijden haalt je het. Maar je moet slapen, eten, naar toilet gaan, ....Normaal moet dat de voorsprong op de sluitingstijd zijn.
Je moet dus snellerfietsen om tijd te sparen,1 uur aan 24 km en je hebt one hour in the bag. Dus hoe sneller, des te meer comfort.
Daarnaast moet je reserve maken voor platte band of erger, het zoeken van de route, de wachtrijen aan de controles, de weeromstandigheden, ....
Pas op het einde kan je de time in the bag afbouwen. Maar niet helemaal, een platte band is gauw 15 minuten.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: LEL 2017
Waaauw, daar zijn geen andere woorden voor dan waaw.
Als ik hier thuis zeg dat ik dat ook wel eens wil doen. Zegt ze... Laatntuit... Respect Hermine. Respect Lucien.
Als ik hier thuis zeg dat ik dat ook wel eens wil doen. Zegt ze... Laatntuit... Respect Hermine. Respect Lucien.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: LEL 2017
Ik zou er niet aan beginnen, maar petje af hiervoor! Nadien is het ook een prachtig avontuur om naar terug te kijken.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: LEL 2017
een ongelooflijk avontuur om dat mee te rijden en vlot heelhuids te volbrengen.
echt respect om deze prestatie.
echt respect om deze prestatie.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!