Oliebollentocht 2015 - 28 december

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2015 - 28 december

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

luki schreef:Als het weer (en de conditie) blijft zoals nu ga ik voor de langste route - de klimmer - van 110 km. ...
Wat is het uiteindelijk geworden? Op de ligfiets.net heb ik ondertussen al vrij veel gelezen over de laatste oliebollentocht, maar een Vlaamse stem in het koor heb ik niet onmiddellijk gehoord.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2015 - 28 december

#32 Bericht door luki »

De belgische delegatie was aanwezig met vijf man:3 van Lili en 2 van Lia. Het kunnen er meer geweest zijn, ik ken nog niet iedereen. Fujin heeft voor de rustige toer gekozen, die was ook de meest populaire. Samen met de Limburgse liggers heb ik de klimronde gedaan, die heel wat minder aanhangers had :D
Nochtans viel dat goed mee. Er waren wel enkele klimmetjes maar het was niet de Mont Ventoux. Het rustpunt halverwege lag trouwens op een heuvel, met een zeer lange aanloop, die maar bleef duren. En die moest iedereen op :lol:
De formule was nu anders: zelf je toer rijden op basis van de gps-track. In het begin was dit 1grote groep, die stilaan in kleinere groepen verdeeld geraakte. Wim, Mark en Jorgen waren in vorm, met gemiddeld 35 km/h werd er flink doorgeduwd. In de laatste 10 km kreeg in een ferme kramp in de bil en moest ik afhaken.
Aan die formule zijn plus en minpunten. Voordeel is dat je goed kan doorrijden, wat met een grote groep niet het geval is. Minpunt is dat je nooit het gevoel hebt dat dit een treffen is, behalve bij de start en aankomst.
Het winterse gevoel was helemaal afwezig, met bijna zomerse temp. kon je een terrasje doen.
De snert was best lekker, de oliebollen....tja, het zijn hollandse oliebollen :roll:
Al bij al een voortreffelijke organisatie door Peter De Rond

Plaats reactie