km teller op de roets

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

km teller op de roets

#1 Bericht door Wouter D »

mijn teller is het aan het begeven, af en toe krijg ik nog signaal door, maar meestal rijd ik 0 kph. ik heb een sterk vermoeden dat mijn kabeltje naar de vaantjes is,
ik zou kunnen kijken of ik het niet kan solderen, maar ik kan eigenlijk niet werken met het tellertje die er standaard op staat, :-)

trouwens die dagafstand lijkt echt niet te werken, telke male ik voor langere tijd stilsta, bvb drinkstop, is mijn dagafstand automatich op nul gezet.

aangezien de teller bij de roets nogal dicht bij het wiel staat, dacht ik eraan om een draadloos toestelletjes te proberen, zijn er roetsers die hier ervaring mee hebben?

bij mij staat het tellertje net voor het balhoofd, ik denk dat dat bij de meeste zo staat. ik vroeg me af of ik het tellertje niet op het einde van de boegspriet, op het buidje van het bovenste wieltje, kon plaatsen om zo de teller te zijn wanneer ik recht vooruit kijkt, of is die afstand dan weer iet haalbaar bij draadloos werken. met draad zal het niet lukken omdat ik die draad met magneet niet door de boegspriet of toch niet zonder mijn draad door te knippen, dannog denk ik dat ik em sou moeten verlengen, en daar ben ik geen voorstander van.

alvast bedankt voor jullie mening

groetjes

wouter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#2 Bericht door Pleeboy »

mijn draadloos computertje gaat tot +- 1.5 meter tussen computer en opnemer, maar hoeveel de afstand is wiel-boegspriet op de roets?? Maar volgens mij gaan de cijfertjes gewoon te klein zijn om van die afstand te kunnen lezen, tenzij je alleen de snelheid wil zien natuurlijk.
Voor de rest geen klagen over draadloze computertjes...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#3 Bericht door Edje »

Heb nu een trelock metertje op de trike gezet, vanwegen grote letters, 1 m draagwijdte ;-)
Laatst gewijzigd door Edje op do 24 jun 2010, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Cycle Maniac
Belofte
Berichten: 128
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 23:45
Locatie: Molens- en Tulpenland
Contacteer:

#4 Bericht door Cycle Maniac »

@spruitje: Is zo'n kilometerteller overigens niet op het kader voor het stoeltje, of onder aan het stuur te monteren? Misschien dat op de voorvork ook nog een optie is? Moet met wat kunst- en vliegwerk toch te doen zijn. :roll:
Potentiëel recreatief roetser. Met het oog op forensen, conditie-opbouw.

M'n fotografie: [url=http://marcboom.com/]Marc Boom.com[/url]
Any colour as long as it's black or white.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

nu staat het net voor het stuur, en daar kom ik dus tegenaan met de benen,

voor mij is het inderdaad alleen maar de snelheid zien die belangrijk is

maar heb een bericht gelezen op het roeifietsforum over een gps-module, zal daar eens naar informeren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

#6 Bericht door jonathan »

Trouwens: de meeste roetsers rijden met de primo37mm vooraan.

Welke computermaat hebben jullie? Ik iets v een 162 , maar weet het niet zeker hoor...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#7 Bericht door Wouter D »

ik heb dat eigenlijk nog nooit gecontroleerd aangezien ik met dat betreffende tellertje niet kan werken, maar het staat ingesteld door derk thys?

als je het toch over banden hebt, ik heb nu in afwachting van mijn nieuwe primo-achterbanden, tijdelijk een schwalbe speed-cruizer erop liggen en ik durf beweren dat deze even goed bolt als de primo. ik weet echter niet of die nog nieuw te krijgen is
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#8 Bericht door Pleeboy »

weet het ook niet, rijd met de 32 mm...
Leuk op het onverhard... :?
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie