namaak schwalbe banden?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

namaak schwalbe banden?

#1 Bericht door fcapri »

zou heb kunnen dat ik namaak schwalbe banden heb, of hebben ze hun kojak lijn aangepast? heel de band lijkt anders, het lettertype is anders, letters zijn niet reflecterend,....
EN, die nieuwe (vermoedelijk namaak) is aan gort gereden aan de zijkanten.
nu dat ik die eraf haal en vergelijk met mijn vorige kojaks, is er voelbaar verschil in het rubber, de dikte en de "protection guard".
ook als ik de banden met de hand indruk, dan torst de originele, maar drukt de replica gewoon in.

2 dikke bulten in de zijkant van de band. ik voelde al een trilling als ik bochten nam, maar zag niks verkeerds aan de band. dit was de aan de binnenkant van de alleweder...
Afbeelding
Afbeelding

de oude en de nieuwe naast elkaar. onderaan is de echte
Afbeelding
Afbeelding

ook het loopvlak lijkt anders. rechts is allemaal eenzelfde structuur, de linkse is precies zo verschillende rubber lagen over elkaar
Afbeelding

indrukken van de banden
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: namaak schwalbe banden?

#2 Bericht door CapoJan »

Waarom zou dat namaak zijn? Voor zover ik weet, verandert Schwalbe vaak veel aan de banden, zonder de naam te wijzigen. Dat maakt het ook zo moeilijk: een beoordeling is een jaar later al gedateerd, want het product is ondertussen heel wat anders geworden.
Op mijn Seiran liggen twee 'identieke' Kojak vouwbandjes (24"), maar ook daar zijn veel verschillen tussen te zien.

Dat verklaart ook deels waarom iemand lyrisch kan zijn over een bepaalde band, terwijl een ander er helemaal niet over te spreken is: misschien is de enige gelijkenis de fabrikant en de naam van de band...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: namaak schwalbe banden?

#3 Bericht door Wouter D »

Jij had toch iets veranderd aan de stand van je voorwielen? Zou het kunnen dat die nu meer dan vroeger tegen de wielkasten aanlopen bij bochtenwerk.

Voor wat betreft namaak. Schwalbe staat heel erg open voor goed en slechte ervaringen. Ik weet zeker dat als je je verhaal aan hun voorlegt met foto's en al dat zij je zullen reageren. Mogelijk mag je zelfs je band opsturen...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: namaak schwalbe banden?

#4 Bericht door fcapri »

mijn voorwielen staan schuiner in stand, maar ze kunnen niet aanlopen tegen de veerpoten. alleen het loopvlak zal hier schuiner door afslijten. bij zwaar insturen lopen de banden aan tegen de wielkast binnenin, dat heeft de fiets altijd al gedaan. het schuin zetten was nog met de vorige (winter)banden en die hadden er ook geen last van. die liggen er weer op nu.

beetje jammer van schwalbe. mijn eerste ervaringen met kojak waren positief zodat ik er nog kocht. mijn ervaring met de huidige zijn negatief waardoor ik ze niet meer koop

Plaats reactie