ketting snijdt in frame

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ketting snijdt in frame

#16 Bericht door Wouter D »

Juist ja. Klein rekenfoutje. Mijn excuses.
Zodanig gewend van mtb cassette op ligfiets te hebben... Has achter 20t verschil gerekend.

Dus voldoet hij wel. Maar dan zou de truuk voor afstellen van je kettinglengte wel moeten werken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: ketting snijdt in frame

#17 Bericht door janV »

Ja ik snap het van die mtb casette_ik moet vanop het jaagpad langs het kanaal een brug op zo via de talud van de brug, weet je wel hé dat is me nog nooit gelukt. Ik dacht dan ook van een mtb te steken; maar met een en ander op te zoeken nu heb ik begrepen dat de grootste pion dat men deralieur aankan max. 27 is. Zal dus een casette worden met als grootste 26, maar of achter die 26 ipv die 23 het verschil ga maken (om die brug op te kunnen) betwijfel ik zo.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ketting snijdt in frame

#18 Bericht door Wouter D »

in hoeverre gebruik je je grootste blad voorraan? Indien je dat niet zou gebruiken, zou je kunnen overwegen je groot blad weg te halen om zo een meer bereik achteraan te creëeren.
Persoonlijk zou ik toch een mtb cassette steken en de achterderailleur vervangen door eentje met langere kooi.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie