Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
frank8265
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 19:09
Postcode: 4554bl
Fiets: Trident Stowaway
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#1 Bericht door frank8265 »

Bij het rijden op een trike is er kans op "leg suck" (geen idee wat de nederlandse term is, maar dit is als je voeten van de pedalen glijden tijdens het rijden en je been onder de trike komt)

Je kan natuurlijk klik pedalen gebruiken, maar dat is voor mij toch geen optie omdat ik wil kunnen rijden met de schoenen die ik aan heb of voor het grijpen heb. Dus ook met werkschoenen als ik straks weer woon/werk ga fietsen.

Dus heb ik zelf wat in elkaar geknutseld aan de hand van ideeën die ik op internet gevonden heb:

zelf gemaakte toe straps

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#2 Bericht door Beinsberger E »

Knap gemaakt !!!!!!!!!!!!!

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#3 Bericht door scuri »

frank8265 schreef:
Bij het rijden op een trike is er kans op "leg suck" (geen idee wat de nederlandse term is, maar dit is als je voeten van de pedalen glijden tijdens het rijden en je been onder de trike komt)
Je kan natuurlijk klik pedalen gebruiken, maar dat is voor mij toch geen optie omdat ik wil kunnen rijden met de schoenen die ik aan heb of voor het grijpen heb. Dus ook met werkschoenen als ik straks weer woon/werk ga fietsen. Dus heb ik zelf wat in elkaar geknutseld aan de hand van ideeën die ik op internet gevonden heb: zelf gemaakte toe straps
Maar dat is werkelijk heel goed gemaakt; creatief, goedkoop, effectief. Proficiat.
Voor mensen die wat 'clippedalenvrees' hebben raad ik de Shimano Click'R aan. Uit/inklikken gaat heel makkelijk en met de click'r schoenen kan men normaal stappen. De drie pedaalmodellen hebben optioneel één platte zijde als men met andere schoeisel wilt fietsen, maar ook dat voorkomt geen 'leg sucks', daarom is jouw oplossing wel mooi zonder direct een nieuw systeem te kopen. Persoonlijk reed ik nooit met om het even wat van schoen op de fiets, voor woon-werk steeds met Click'r en op het werk kwam de schoen als casual over - maar dat alles is eigen voorkeur.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank8265
Junior
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 19:09
Postcode: 4554bl
Fiets: Trident Stowaway
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#4 Bericht door frank8265 »

Bedankt voor de complimenten!
Ik mag graag wat prutsen en knutselen aan m'n fietsen.
Maar best kans dat het uiteindelijk toch wat anders wordt.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#5 Bericht door Wouter D »

Martin uit Oostende heeft zelf iets gemaakt dat hij op zijn pedaal gevezen heeft omdat hij met zijn ene voet fysiek onmogelijk kan gebruik maken van klikschoenen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#6 Bericht door Lex »

spruitje schreef:Martin uit Oostende heeft zelf iets gemaakt dat hij op zijn pedaal gevezen heeft omdat hij met zijn ene voet fysiek onmogelijk kan gebruik maken van klikschoenen.
Ik zou persoonlijk toch eerder voor Martin zijn oplossing gaan. De riempjes zijn ervoor te beletten dat de voet van het pedaal glijdt. Dus gaan ze behoorlijk vast zitten. Maar wat bij een (naderend) ongeval?

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#7 Bericht door janV »

Knap staaltje recycling
Kijk hier effe http://www.vockingfast.nl/test-tijdwins ... tlon/afb2/
dat wordt in de triatlon gebruikt_hiel wordt ondersteunt, tegen het afgleiden (en als ge er niet af kan glijden kan je er ook niet ondergeraken hé #-o )_en heel dat boeltje klikt los (spd) voor veiligheid bij val

Woubeir
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 17:42
Postcode: 3210
Contacteer:

Re: Zelf gemaakte toe strips om leg suck te voorkomen

#8 Bericht door Woubeir »

En dit: Afbeelding ?
WB

Hasebikes Kettwiesel met Differentiëel en Rohloff Speedhub

Plaats reactie