tubeless

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: tubeless

#16 Bericht door janV »

Pleeboy schreef:Bij pech kan je nog een binnenband er in leggen natuurlijk, ik zie de voordelen, al is snelheid er geen van, zeker voor 3 wielers, maar ik vind het nog te duur.
40€ om je velgen tubeless klaar te maken, áls het lukt natuurlijk... Dan kan je beter stoppen met plakken en wat biba's bestellen, zoals velen het doen: latex melk in de biba doen: lekken vanzelf gedicht, en als de vloeistof niet meer werkt gewoon een nieuwe biba er in.
Zelfs ik ben tot het besluit gekomen dat supersnelle banden vrij zinloos zijn behalve bij races/in de zomer.
Er zou een "ghetto-methode" bestaan kost dan 2keer niks

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: tubeless

#17 Bericht door Pleeboy »

Ja, voor een 26 inch wiel een 20 inch biba doorsnijden, voor 20 inch een 16 inch biba pakken. Probleem is dan dat je ventiel toch ooit verstropt geraakt en je die moeilijker vervangt...
Ik lees ook vaak dat de band helemaal leeg is bij grotere gaten, en je dan een compressor nodig hebt om die weer op de velg te krijgen.
Iemand die wil testen? Ik steek er mijn tijd niet meer in, ik rij met lekvrije banden in de herfst en winter en zal wel 2 min langer fietsen per uur :-)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: tubeless

#18 Bericht door trikelover »

Die getto methode heb ik al eens geprobeerd maar gaf niet het resultaat die ik wenste. Je moest namelijk voor elke rit de banden druk controleren en bij blazen. Dit wss omdat zowel de velg als de band nekt echt geschik was om dit te proberen
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Plaats reactie