van waar komt dat water? van je voorwielen dan?
vind het wel raar want normaal zitten je voetgaten voor je voorwielen en als je vooruit rijd, kan dat water enkel meer naar achteren tegen de bodemplaat vliegen.
als je weet van waat het komt, kan je eventueel op de bodem een klein opstaand randje lijmen om dat tegen te gaan, OF aan je front een klein plastic windgeleider plaatsen die het water wegblaasd van de gaten
water in velomobiel
-
- Junior
- Berichten: 51
- Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 22:58
- Postcode: 2520
- Fiets: Flevobike Versatile 021
- Locatie: Ranst
- Contacteer:
Re: water in velomobiel
Het is vooral wanneer het hard regent. Ik vermoed dat het deel van de druppel dat omhoog spat van op het wegdek langs de voetgaten binnen vliegt.
Stralend fiets ik door de rege
mense kijken me zeiknat aan
ik lach, ik zing, ik laat me gaan
mijn leve valt niet tege
In de velomobiel is het fijn
om lekker droog te zijn
laat mij cruizen over wegen
dit leven slaagt zeker niet tegen!
Mijn blog
mense kijken me zeiknat aan
ik lach, ik zing, ik laat me gaan
mijn leve valt niet tege
In de velomobiel is het fijn
om lekker droog te zijn
laat mij cruizen over wegen
dit leven slaagt zeker niet tegen!
Mijn blog
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: water in velomobiel
Bij de WAW: dekseltje op de voetengaten (het mijne ligt er al op - wintermodus!)TimV schreef:Ik heb vooral last van een nat achterwerk in mijn fiets. Opspattend water dat via de voetgaten in de velomobiel vliegt recht op mijn euhm.. zitvlak
Wat is daar tegen te doen?
- De ligfietser
- Neo Prof
- Berichten: 183
- Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
- Postcode: 8200
- Locatie: Brugge
- Contacteer:
Re: water in velomobiel
Via de binnenkant is niet echt een optie omdat de plaats, waar het het meeste lekt, op de kopse kant van de wielkast zit en toevallig zit net daar het "kader" voor.spruitje schreef: ... indien de bewuste schade plek aan de binnenkant bereikbaar is,...
Dus het kader uitbouwen zie ik niet echt zitten.
Ik zou het dus moeten lamineren van buitenaf
Wim
Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)
Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: water in velomobiel
Is dat een plaats waar twee stukken van het koetswerk bij elkaar komen? Eventueel kun je ze 'lijmen' met epoxy in dat geval. Daarbij moet je wel met enkele zaken rekening houden:
- juiste viscositeit (vloeibaarheid), eventueel indikmiddel gebruiken
- juiste temperatuur (als ik het goed heb, minimum 15° C)
- geen te hoge vochtigheidsgraad
- voldoende laten uitharden
Maar dan heb je wel een heel stevige verbinding. Lamineren kan dit nog versterken, maar om dat over die naad te doen, dat lijkt me niet zo evident. Dan moet je echt dunne, licht geweven glasvezel gebruiken en dan heb je al redelijk wat lagen nodig. Maar het kan.
Ik zou er niet te lang mee wachten, want anders kan de schade enkel groter worden.
- juiste viscositeit (vloeibaarheid), eventueel indikmiddel gebruiken
- juiste temperatuur (als ik het goed heb, minimum 15° C)
- geen te hoge vochtigheidsgraad
- voldoende laten uitharden
Maar dan heb je wel een heel stevige verbinding. Lamineren kan dit nog versterken, maar om dat over die naad te doen, dat lijkt me niet zo evident. Dan moet je echt dunne, licht geweven glasvezel gebruiken en dan heb je al redelijk wat lagen nodig. Maar het kan.
Ik zou er niet te lang mee wachten, want anders kan de schade enkel groter worden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com