Velomobielhoes

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Velomobielhoes

#1 Bericht door Wim -de roetsende »

Is er hier iemand die ervaring heeft met de velomobielhoes van fietser.be

http://nl.fietser.be/Home/velocatessen

Het gaat mij om de kwaliteit, levensduur en of de hoes echt waterdicht is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#2 Bericht door Lex »

Wim -de roetsende schreef:Is er hier iemand die ervaring heeft met de velomobielhoes van fietser.be

http://nl.fietser.be/Home/velocatessen

Het gaat mij om de kwaliteit, levensduur en of de hoes echt waterdicht is.
Zo iets werkt in twee richtingen. Als je een waterdichte hoes over uw velomobiel trekt kan de velomobiel ook niet drogen. :(

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#3 Bericht door CapoJan »

Absoluut geen ervaring mee en buiten de showroom van Fietser ook nog niet gezien. Volgens mij wil dat vooral zeggen dat er bijzonder weinig velonauten een hoes gebruiken?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#4 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik gebruik al jaren een motorhoes. Zeer waterdicht, maar er zit een flinke scheur in. Ik ben dus op zoek naar iets duurzamers.

Ik weet trouwens van veel vm-rijders dat ze de vm onder een hoes hebben staan. Of zelf gemaakt van een afdekzeil of bijvoorbeeld zo'n tuinsethoes.

De hoes zit alleen overdag over de vm. Vooral om nieuwsgierige mensen te beletten om een kijkje in de fiets te nemen. Ook het feit dat er echt geen regen in de vm komt, is mooi meegenomen. Opdrogen kan de vm thuis 's avonds en 's nachts.

Niemand ervaring mee dus..........? Jammer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#5 Bericht door bicky »

volgens mijn vrouw staat er aan station gent-sintpieters regelmatig een velomobiel met hoes.
radical design maakt ook hoezen, maar wel dubbel prijs van bij fietser.
mocht ik een hoes voor mijn vm nodig hebben zou ik die zelf maken

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#6 Bericht door Jo2p »

Ik heb bij de e-Orca direct een hoes mee besteld van Radical. De reden voor mijn beslissing is dat nieuwsgierige handjes en ogen zo van je vm afblijven en er staat een grijze hoes geparkeerd waarbij de meest nieuwsgierige mensen en minder gegoede lui denken dat het een motorfiets is. Een hoes met fiets is nu niet veel voorkomend straatbeeld. Hopelijk gaan ze er dan aan voorbij. Ik wil ook nog een kettingslot gaan gebruiken van het type dat bij motoren wordt gebruikt. Het is wel zwaar spul, maar je zal raar staan te kijken als de plek leeg is waar je je vm had geparkeerd.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#7 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik heb wel gekeken naar zo'n Radial hoes, maar die vond ik wel erg kostbaar :?

Ik heb al wel reactie van Brecht gehad, daarop heb ik gereageerd.

Maar nu zit ik al wel weer een tijdje op zijn antwoord te wachten :(
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#8 Bericht door trikelover »

Niet pannikeren hij antwoord zeker maar het kan wel effen duren.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#9 Bericht door Brechtix »

De hoezen voor de waw, quest etc zijn uitverkocht, we hebben er nog een paar voor de kortere velos.
De kwaliteit is niet super: de naad zit van boven dus 100% waterdichtheid moet je niet verwachten. De functie van die hiezen was beveiliging door te anonimiseren, bij sommigen ook nuttig om bladeren, stof etc. af te houden.
De hoezen van Radical zullen wel beter van kwaliteit zijn, ik heb ze nog niet live gezien. Bovendien ook in EU geproduceerd en dat reflecteert zich in een rechtvaardige prijs...
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#10 Bericht door marksje »

Ik heb, zij het dan voor een gewone ligfiets (Nazca Fuego) zelf zo'n een "fietspyjama" gemaakt van een gewoon licht zeildoek ttz zo van die geweven plastiek. Dat is in de meeste "doe het zelf" - zaken op verschillende breedtes, aan de meter te koop. Kan met een gewone naaimachine genaaid worden en onderaan, in een omgeplooide en gestikte boord kun je, of een koord, of een elastiek, rijgen en kees is klaar; goedkoop en waterdicht.
Die fietspyjama heb ik al een paar keer gebruikt op treffens en er zijn er hier wel die hem al gezien hebben.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Velomobielhoes

#11 Bericht door scuri »

marksje schreef:
Ik heb, zij het dan voor een gewone ligfiets (Nazca Fuego) zelf zo'n een "fietspyjama" gemaakt van een gewoon licht zeildoek ttz zo van die geweven plastiek. Dat is in de meeste "doe het zelf" - zaken op verschillende breedtes, aan de meter te koop. Kan met een gewone naaimachine genaaid worden en onderaan, in een omgeplooide en gestikte boord kun je, of een koord, of een elastiek, rijgen en kees is klaar; goedkoop en waterdicht. Die fietspyjama heb ik al een paar keer gebruikt op treffens en er zijn er hier wel die hem al gezien hebben.
Een bodysock zoals ze noemen? Heb al heel wat foto's ervan gezien maar vooral bij US-liggers die precies graag op long-wheel based recumbents rijden en die het meestal combineren met een kunstoffen windscherm ('fairing') vooraan. Je hebt toevallig geen foto van jouw 'bodysock'? Hier iemand die zo'n bodysock aan doet, al is het vooraan al gemonteerd rond een windscherm.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#12 Bericht door marksje »

@ scuri :
Ik denk dat er een misverstand is, ik heb niet over zo een stoffen "windkap" maar wel over een eenvoudige beschermhoes, een "fietspyjama", dus voor als de fiets gaat slapen. Als ik even tijd heb neem ik er foto van (maar gepensioneerden en tijd #-o ).
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Velomobielhoes

#13 Bericht door scuri »

marksje schreef:
@ scuri :
Ik denk dat er een misverstand is, ik heb niet over zo een stoffen "windkap" maar wel over een eenvoudige beschermhoes, een "fietspyjama", dus voor als de fiets gaat slapen. Als ik even tijd heb neem ik er foto van (maar gepensioneerden en tijd #-o ).
Oeps, sorry, verkeerd begrepen. :oops: :-P
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Velomobielhoes

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

marksje schreef:Ik heb, zij het dan voor een gewone ligfiets (Nazca Fuego) zelf zo'n een "fietspyjama" gemaakt van een gewoon licht zeildoek ttz zo van die geweven plastiek. Dat is in de meeste "doe het zelf" - zaken op verschillende breedtes, aan de meter te koop. Kan met een gewone naaimachine genaaid worden en onderaan, in een omgeplooide en gestikte boord kun je, of een koord, of een elastiek, rijgen en kees is klaar; goedkoop en waterdicht.
Die fietspyjama heb ik al een paar keer gebruikt op treffens en er zijn er hier wel die hem al gezien hebben.
Misschien niet zo aansluitend als de professionele hoezen, maar goedkoop en naar mijn aanvoelen even doeltreffend. Bij de afbraak het oude CM-gebouw in Brugge vond men op de zolder een grote hoop doeken van allerlei tenten. Ik ben daar toen eens in gaan neuzen en heb van die oude tentzeilen een paar hoezen gemaakt. Goed, die huisvlijt zal wel geen schoonheidsprijs winnen, maar ik heb er handig gebruik van gemaakt. Maar, zoals Lex al opmerkte, kan je er niets mee aanvangen als je na een regenachtige rit met je velomobiel thuiskomt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie