als mugtango ze niet kan gebruiken, wil ik wel eens kijken, ik plan in een iets verder toekomst ook kortere cranks te proberen
Heb Helen op valreep nog sms gestuurd, dat ze morgen meeneemt, dan kan je ze hier komen halen
Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
De as is vierkant.
Een van de twee cranks is wel een speciaal geval, om aan het tandwiel vast te vijzen.
Hier twee foto's (ze hangen daar nog vast aan het dubbele tandwiel voor de cyclone)
Als je denkt dat het kan passen, neem ik ze morgen mee naar Lier, dan kan Spruitje ze voor je meenemen, die woont in je buurt.
Een van de twee cranks is wel een speciaal geval, om aan het tandwiel vast te vijzen.
Hier twee foto's (ze hangen daar nog vast aan het dubbele tandwiel voor de cyclone)
Als je denkt dat het kan passen, neem ik ze morgen mee naar Lier, dan kan Spruitje ze voor je meenemen, die woont in je buurt.
-
- Neo Prof
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
- Postcode: 9860
- Fiets: Ice Sprint 26
- Locatie: Gijzenzele
- Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
Helen, ik dank je voor de foto's, maar dat zijn dus de cranks van Alligt die ik bedoelde. Maw, het zijn deze die er nu op zitten en nog iets teveel offset hebben om net binnen de wielkasten te passen.
De tandwielen van de cyclone had ik er bij mij intussen afgehaald. Dus als je wiel kan je er Spruitje (Wouter) in elk geval nog een plezier mee doen.
De tandwielen van de cyclone had ik er bij mij intussen afgehaald. Dus als je wiel kan je er Spruitje (Wouter) in elk geval nog een plezier mee doen.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
waar vind je trouwens zulke korte cranks?
ik heb al goed online gekeken maar vind toch enkel 170-172,5 en 175mm cranks.
ik wou al eens testen met 165, want denk dat 155 al direct teveel van het goede is. helaas vind ik er nergens.
ik rijd nu nog met 170mm in de alleweder en dat is echt teveel (kan ik geen toeren mee rijden, dus rijd ik altijd zuiver op kracht).
@ spruitje: als jij ze overneemt, en nog niet direct gebruikt, zou ik ze dan eens een paar dagen kunnen testrijden?
ik heb al goed online gekeken maar vind toch enkel 170-172,5 en 175mm cranks.
ik wou al eens testen met 165, want denk dat 155 al direct teveel van het goede is. helaas vind ik er nergens.
ik rijd nu nog met 170mm in de alleweder en dat is echt teveel (kan ik geen toeren mee rijden, dus rijd ik altijd zuiver op kracht).
@ spruitje: als jij ze overneemt, en nog niet direct gebruikt, zou ik ze dan eens een paar dagen kunnen testrijden?
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
natuurlijk hoor, maar voorlopig is mugtango de eerste kanshebber, ik snap momenteel zijn probleem niet zozeer
wat bedoel je met iets te veel offset om tussen de wielkasten te passen?
bedoel je dat je pedalen te breed komen waardoor je benen tegen de wielkasten aankomen.
in dat geval kan je het op twee manieren oplossen:
- je plaatjes op je schoenen verzetten zodat je voeten dichter van je cranks komen.
- indien je aandrijving het toelaat zou je een kortere trapas kunnen steken.
wat bedoel je met iets te veel offset om tussen de wielkasten te passen?
bedoel je dat je pedalen te breed komen waardoor je benen tegen de wielkasten aankomen.
in dat geval kan je het op twee manieren oplossen:
- je plaatjes op je schoenen verzetten zodat je voeten dichter van je cranks komen.
- indien je aandrijving het toelaat zou je een kortere trapas kunnen steken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
Ik vermoed dat het in eerste instantie om de Qfactor gaat? Dan zijn rechte cranks (de meeste buigen iets naar buiten) een evidente oplossing.
@Fcapri: kortere cranks, bedoeld voor 'normale' fietsen - dus minstens voorzien om een tandwiel op de rechtercrank te monteren - haalde ik simpelweg bij de fietshandel. Op racefietsen wordt dat ook gebruikt. De mijne waren van Miche (Italiaans).
@Fcapri: kortere cranks, bedoeld voor 'normale' fietsen - dus minstens voorzien om een tandwiel op de rechtercrank te monteren - haalde ik simpelweg bij de fietshandel. Op racefietsen wordt dat ook gebruikt. De mijne waren van Miche (Italiaans).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- Neo Prof
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
- Postcode: 9860
- Fiets: Ice Sprint 26
- Locatie: Gijzenzele
- Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
@ Spruitje: Capojan heeft het intussen juist verwoord: de q-factor is te groot en ik heb dezelfde cranks als die van Helen. Dus hierbij dank ik haar nogmaals voor haar aanboid en verduidelijkende foto's maar zij kan mij niet helpen. Als haar aanboid nog staat, dan bij jij de gelukkige die haar cranks kan uittesten.
Het verplaatsen vcan de voetplkaatjes deed ik reeds maximaal vandaar dat ik een rechte crank zou proberen.
@Fcapri: voorlopig zijn dit de eerste die ik kon vinden:
http://shop.flevobike.nl/nl/flevobike-c ... -kaal.html
Of als je pedalen wil waar nog een tandwiel op moet komen, kan je de 155 mm crankset van Alligt bestellen via dutch bike bits.
http://www.dutchbikebits.com/gears-chai ... -mm-cranks
Het verplaatsen vcan de voetplkaatjes deed ik reeds maximaal vandaar dat ik een rechte crank zou proberen.
@Fcapri: voorlopig zijn dit de eerste die ik kon vinden:
http://shop.flevobike.nl/nl/flevobike-c ... -kaal.html
Of als je pedalen wil waar nog een tandwiel op moet komen, kan je de 155 mm crankset van Alligt bestellen via dutch bike bits.
http://www.dutchbikebits.com/gears-chai ... -mm-cranks
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: Middenmotor: pas- of torquegestuurd ?
oh, handig. ze zijn al besteld se
ik had er nog geen gevonden, overal al wat gekeken (bike discount in duitsland enzo) maar enkel 170mm als kleinste en veel duurder
ik had er nog geen gevonden, overal al wat gekeken (bike discount in duitsland enzo) maar enkel 170mm als kleinste en veel duurder