Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#1 Bericht door GertJe »

Hoi ligfietsers,

Ik ben nu bijna 5 jaar lang de gelukkige eigenaar van een Hp Gekko fx met een Bionx aandrijving. Jammer genoeg zijn er een aantal redenen om deze op korte termijn te vervangen door een andere trike omwille van gezondheidsredenen (erge rugproblemen door ziekte van Bechterew, vorm van reuma). Ik ben dus op zoek naar een andere trike en een een manier om deze eenvoudig op de trekhaak mee te nemen. Ik heb ook een Hp Spirit en die kan gelukkig wel op een normale fietsendrager maar een trike is voor mij persoonlijk toch beter op langere afstanden.

Vroeger had ik een bestelbus maar deze hebben we moeten vervangen door een monovolume (bladveren van busje waren aanslag op mijn rug). Dus het vervoer in de auto van de opgeplooide trike gaat niet meer. Het opplooien van de Gekko was toch al te zwaar geworden.

Ik ben dit weekend naar de fietsbeurs in Utrecht geweest ( wat een drukte !) en heb daar enkele andere modellen op een afwisselend testparcours kunnen uitproberen. Ik heb daar met een volledig geveerde Scorpion gereden maar die viel mij tegen betreffende de vering. Ik voelde persoonlijk weinig verschil met mijn Gekko. Beter wat betreft de vering was een Hase Ketwiesel evo. Iemand ervaring met deze fiets? Ik vond dat de zithouding wel redelijk recht was.

Blijft het transportprobleem. Ik heb op de site van Hase een foto gevonden van een Lepus die vervoerd wordt op een trekhaak. Dit is de link : http://hasebikes.com/files/heck_und_dac ... rzeuge.pdf

Ik heb de Duitse firma al gecontacteerd maar ze maken deze blijkbaar niet meer. Deze drager is in feite een aangepaste Thule carrier.

Heeft er iemand nog een idee om een trike met de auto te vervoeren? Hoe nemen jullie een trike mee op uitstappen? Kent er iemand een firma die aangepaste dragers voor een trike maakt?

Verschillende vragen maar ik hoop dat iemand van jullie een passende oplossing weet.

Groeten,

Gert

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#2 Bericht door bicky »

Jan loste zijn trike transport probleem vroeger op met een aanhangwagentje
http://metdefietsonderweg.blogspot.be/2 ... estie.html
Afbeelding

GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#3 Bericht door GertJe »

Bedankt voor de reactie.

Een aanhangwagentje is inderdaad een oplossing.
Alleen jammer dat je daar in Nederland maar 80km/u mee mag rijden en in Duisland net vanhetzelfde.
Is jammer genoeg geen oplossing aan dat tempo.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#4 Bericht door rik »

Effe informeren bij Sinner of ze deze nog verkopen: http://www.pgbgids.nl/product_info.php?products_id=808
DF 269
Ice sprint1 26"

GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#5 Bericht door GertJe »

Bedankt! Dat is net wat ik zoek. Daar ga ik eens naar op zoek.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#6 Bericht door Wouter D »

Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

GertJe schreef: Ik ben dit weekend naar de fietsbeurs in Utrecht geweest ( wat een drukte !) en heb daar enkele andere modellen op een afwisselend testparcours kunnen uitproberen. Ik heb daar met een volledig geveerde Scorpion gereden maar die viel mij tegen betreffende de vering. Ik voelde persoonlijk weinig verschil met mijn Gekko. Beter wat betreft de vering was een Hase Ketwiesel evo. Iemand ervaring met deze fiets? Ik vond dat de zithouding wel redelijk recht was.
Wie een echt comfortabele trike zoekt die de meest uiteenlopende oneffenheden wegvlakt, komt eigenlijk uit bij de Thorax Tangens. Ondertussen fiets ik al flink wat jaren met deze Rolls-Royce onder de trikes en naar comfort vond ik tot nu toe echt niets beter. Wel geen snelheidsmonster, maar wel een meer dan uitstekende vering en wegligging.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#8 Bericht door Wouter D »

Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#9 Bericht door GertJe »

Die ligfiets van Thorax is heel mooi maar is die nog nieuw ergens te krijgen?
De fietsendrager op Marktplaats is echt datgene wat ik zoek. Ik heb ondertussen al contact gehad om hem eens te komen bekijken. Bedankt voor de tip!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Alternatief voor Hp Gekko fx met bionx aandrijving

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

GertJe schreef:Die ligfiets van Thorax is heel mooi maar is die nog nieuw ergens te krijgen?
En of! Mooi, maar wel een beetje "overengineered". Veelzijdig, maar daardoor ook redelijk aan de zware kant. Jammer genoeg zijn de twee broers die achter Thorax Fahrzeugentwicklungs GmbH zaten, er in de loop van 2005 mee gestopt. Blijkbaar was het moeilijk om de balans te vinden tussen kost- en verkoopprijs. Vreemd genoeg staat de bedrijfswebsite nog steeds online.

http://www.thorax.com

Soms duikt er, vooral in Duitsland, wel eens een Thorax weer op. Meestal verandert die vrij snel van eigenaar.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie