Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#61 Bericht door driewiel »

gforce schreef:
driewiel schreef:Niet dat ik er een nodig heb hoor. Maar wat is op dit moment de goedkoopst leverbaren trike na de KMX?
Van GForce hoor en zie ik niets meer. Zit er nog een importeur van TWBEnts in BE?

In de USA heeft men de TerraTrike Rover en Path, de Trident Spike en Stowaway, Actionbent, Sun.
Wij europeanen komen er maar bekaaid vanaf. Niets onder de 1000 euro op de KMX na.

Hoi Ed, Toch raar dat je niets meer van ons hoort, als ik in dit bericht nota bene 3 posts van mezelf zie staan. Enne, ik geloof dat er ook nog wat gentse liggers ronddwalen met een shirt met onze naam erop. :-) Laat ik ook dan maar gelijk erbij vertellen dat ik, de volgende keer als je nog eens een toer houdt, erbij zal zijn mits ik op dat moment in Nederland ben natuurlijk. Enne, twbent??? dat is al heeeeel lang geleden hoor.

Er zijn forse veranderingen op komst bij ons. Ik kan in ieder geval vertellen dat we voor 2011 het modelgamma van Performer gaan voeren. Dus niet meer onder onze eigen merknaam (de oplettende kijker wist wel dat wij onze fietsen bij performer lieten maken), maar rechtstreeks onder de naam van performer, omdat er te weinig onderscheidend vermogen was tussen beide partijen. We zijn dus ook exclusief distributeur van Performer geworden. Prijzen voor trikes beginnen bij 1399 euro voor de JC-70CM van performer. Er komen in de toekomst ook nog nieuwe modellen GForce trikes aan, maar dat gaat nog zeker minimaal een jaar tot twee jaar duren. We zijn nu in het ontwerpstadium voor 2 nieuwe modellen van Nederlandse bodem (zowel ontwikkeling als fabrikage gaan hier plaatsvinden). Overigens hebben jullie hiermee de primeur te pakken, want, naast onze dealers, was dit nog niet naar buiten gecommuniceerd.

Hoop dat dit voor jullie leuk/interessant nieuws is.
Ho wacht even. Mijn onderwerp is nu in deze thread gezet. Er bleek al dezelfde vraag te zijn.
En ik heb elders wel GForce zien staan maar dat kon ook een eigenaar zijn. Hier zie ik pas reacties waaruit ik kan afleiden dat het de firma ( Wim) zelf is.

Dus excuses als ik er van uit ging dat GForce niet erg actief meer was omdat de site niet bijgehouden is. Het tegendeel blijkt waar.

Zelf heb ik al mijn trike en zal daar nog jaren mee doen. Maar het is prettig te weten dat er goedkopere alternatieven zijn wanneer ik iemand van advies dien. Helemaal aan de prijs van een TerraTrike Rover of Path, of Trident Spike zal moeilijk te komen zijn. Ook zag ik het goedkoopste model niet meer op de site van TWBents. Dus ik hoop dat de Performer een flink eind kan afknabbelen van de 2000+ trikes van andere merken.

Over mijn commentaar betreft dure onderdelen blijf ik van mening dat het niet meteen top componenten hoeven te zijn. Ik zie derailleurs niet afbreken omdat ze goedkoop zijn. De werking is misschien minder zij het merginaal. Een Shimano Tourney setje heeft ten opzichte van een XT groep een kortere levenduur wellicht. Maar je kunt er de tour mee winnen denk ik. Trikes blijven betaalbaar en men kan dan later upgraden.

Goed. Succes met de zaken. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en zal die zeker volgen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: goedkoopste trike Benelux

#62 Bericht door eeuwige reiziger »

Ondertussen heeft de tijd ook in de wereld van de trikes niet stilgestaan. Fijnere doorontwikkeling. Grotere variatie. Nieuwe triketypes. Tegelijkertijd heb ik gemerkt dat merken als Azub en Steintrikes in het zog zijn gekomen van de grotere jongens. Misschien werd er vroeger wat smalend over gedaan, maar nu zijn het toch geduchte concurrenten geworden van ICE of HP Velotechnik bijvoorbeeld. Luidde het vroeger eerder "back to basics", nu gaat het steeds verder de fijnere toer op. Met ingewikkelder systemen. En met betere componenten. De prijs is dan ook ferm gestegen.

Onlangs zat ik wat te rommelen op het net en vond bij toeval een kleine firma met een aanbod laaggeprijsde trikes. Specbike Technics uit Letland. Jawel, uit dat verre Baltische gebied. Benieuwd hoe anderen tegenover die trikes aankijken.

https://specbiketechnics.com/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie