Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Heeft er iemand ervaring met de ligfietsen van Azub? Deze Tsjechische firma bracht enige tijd geleden een vrij goedkope trike uit die er niet onaardig uitziet.

Ik ben immers op zoek naar een goedkope, lichte en gemakkelijk te transporteren trike die moet dienen voor occasioneel, recreatief gebruik (fietstochten waarbij ik eerst wagen of trein neem). De Thorax Tangens is in dergelijke gevallen een beetje moeilijk te transporteren.

Jaren geleden had ik een Terratrike, maar die heb ik uiteindelijk verkocht. Daarvoor waren er een aantal redenen. Een ervan betrof de redelijke slapheid van de fiets. Het zitje was immers met een soort schuifsysteem aan de achtervork bevestigd, en dat bleek niet zo'n grote stevigheid te geven.

Uit de testritjes bij het eerste triketreffen is gebleken dat directe sturing niet echt aan mij besteed is. Liever indirecte sturing, wat bij mij toch een rustiger gevoel geeft. Hierdoor valt Gforce al af. Aan 'n TerraTrike wil ik liever niet meer beginnen.

Welke merken bieden nog een goedkope trike aan van redelijke kwaliteit? Ik besef natuurlijk wel dat ik dan niet eenzelfde topniveau als bij HP Velotechniek of ICE mag verwachten, maar dat doe ik ook niet. O, nog dit: de prijs mag niet boven tweeduizend euro gaan.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#2 Bericht door Wouter D »

je moest maar eens surfen naar amerikaanse trikes, daar hebben ze sun trikes vanaf 900 dollar als ik het goed heb.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#3 Bericht door Edje »

+500$ porto +400€ invoer he ;-) en 21 % BTW
Laatst gewijzigd door Edje op do 19 aug 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:je moest maar eens surfen naar amerikaanse trikes, daar hebben ze sun trikes vanaf 900 dollar als ik het goed heb.
15% invoerrechten en 21% BTW, en je hebt zo een heel dure trike. Dan spreek ik nog niet van de transportkosten, de kosten voor inklaring, goederenverzekering...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#5 Bericht door Wouter D »

dan vrees is dat gforce de goeikoopste zal zijn
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#6 Bericht door Edje »

trike bram mouton misschien, al denk ik dat die ook direct sturing heeft
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#7 Bericht door bicky »

geen 2dehands?
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... n&start=21" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#8 Bericht door Wouter D »

oei, ik was er nog eentje vergeten, de flevotrike, je vind em tweedehands soms voor maar 300 euro :-)

dat zal 'nieuw' ook wel de goeikoopste zijn.

hm, ga ik toch eens moeten proberen zeker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#9 Bericht door CapoJan »

Zoek in http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... X_qA2hxifg eens. Daar staan heel wat trikes in. De prijzen zijn ook vermeld. Ik denk dat je de hele tabel in Excel kunt overhalen. Dan kun je sorteren en filteren tot enkel die ene overblijft die aan de vereisten voldoet :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#10 Bericht door Brechtix »

eeuwige reiziger schreef:op zoek naar een goedkope, lichte en gemakkelijk te transporteren trike die moet dienen voor occasioneel, recreatief gebruik (fietstochten waarbij ik eerst wagen of trein neem).
Nieuw: Greenspeed GT3?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#11 Bericht door CapoJan »

Of dit ? Njunis (zoek even op het net): vouwbaar, indirecte sturing en € 1600. Zou de TWBents Artifice zijn, maar zoals die in Duitsland verkocht wordt.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#12 Bericht door ssj3gohan »

spruitje schreef:oei, ik was er nog eentje vergeten, de flevotrike, je vind em tweedehands soms voor maar 300 euro :-)

dat zal 'nieuw' ook wel de goeikoopste zijn.

hm, ga ik toch eens moeten proberen zeker
In tegenstelling tot de bike/racer is hij niet zo heel compact opgevouwen. Noch licht (22kg oid). Wel uiteraard dé ideale trike om op te ontspannen (u kunt al flevo fietsen?)
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#13 Bericht door Bram Mouton »

@ edje, De mijne heeft indirecte sturing hoor, het is de concept trike van challenge die directe sturing heeft maar als je daarop niest terwijl je rijdt hang je in de decor... Niet te schatten hoe nerveus dat ding is...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#14 Bericht door Edje »

dan moe tje voor het rijden een lepel hoestsiroop innemen of zeker zijn da tje gsm mee is om den ambulance te bellen :mrgreen: dan toch maar een ICE :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
ward
Helper
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 16:19
Postcode: 9190
Contacteer:

Re: Goedkope trike: wat is er allemaal op de markt?

#15 Bericht door ward »

eeuwige reiziger schreef:Heeft er iemand ervaring met de ligfietsen van Azub? Deze Tsjechische firma bracht enige tijd geleden een vrij goedkope trike uit die er niet onaardig uitziet.

Ik ben immers op zoek naar een goedkope, lichte en gemakkelijk te transporteren trike die moet dienen voor occasioneel, recreatief gebruik (fietstochten waarbij ik eerst wagen of trein neem). De Thorax Tangens is in dergelijke gevallen een beetje moeilijk te transporteren.

Jaren geleden had ik een Terratrike, maar die heb ik uiteindelijk verkocht. Daarvoor waren er een aantal redenen. Een ervan betrof de redelijke slapheid van de fiets. Het zitje was immers met een soort schuifsysteem aan de achtervork bevestigd, en dat bleek niet zo'n grote stevigheid te geven.

Uit de testritjes bij het eerste triketreffen is gebleken dat directe sturing niet echt aan mij besteed is. Liever indirecte sturing, wat bij mij toch een rustiger gevoel geeft. Hierdoor valt Gforce al af. Aan 'n TerraTrike wil ik liever niet meer beginnen.

Welke merken bieden nog een goedkope trike aan van redelijke kwaliteit? Ik besef natuurlijk wel dat ik dan niet eenzelfde topniveau als bij HP Velotechniek of ICE mag verwachten, maar dat doe ik ook niet. O, nog dit: de prijs mag niet boven tweeduizend euro gaan.
De Njunis Trike 1900 € http://www.flickr.com/photos/q-cycles/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

ward

Plaats reactie