WAW Evo

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...

Welke kleur moet de Evo worden?

Gewoon matzwart laten!!!
6
24%
Glanzend zwart
6
24%
Witter dan wit
13
52%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

WAW Evo

#1 Bericht door Vital »

Eindelijk weekend! Nog nooit heeft een week zo lang geduurd...
Heb m'n schatje in de living staan zodat ik dit weekend al wat sleutelwerk kan verrichten onder comfortabele omstandigheden.
Ik heb de waw al een badje gegeven (jaja, in de living op het tapijt... en nee de vriendin is inderdaad niet thuis :lol: )
Maar nu gelijk al een vraag voor Vielo of voor zij die zich aangesproken voelen.
Hoeveel kettingrollen moeten er op deze fiets, ik hoorde standaard 5 maar hier maar 3. Ik vind maar plaats voor 2 klopt dat?
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#2 Bericht door Luc Willaert »

Op een standaardWAW 5, op deze WAW met 1 voorblad maar 3.

Het leven kan simpel zijn :lol:

jonathan

#3 Bericht door jonathan »

nieuwe WAW hebben er 4

maar 1 zal ook wel voldoen in dit geval,
Als je meer kettingbladen wilt kan het mss wel lukken om een duo met maar 1 kettingrol te combineren.... lijkt me zeer vlot

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door Vital »

Ketting enzo is in orde. Juist mijn eerste testrit in het donker gedaan. Samengevat in 3 letters... WAW
In iets meer letters;

-Luidruchtig
-Spartaans (harde ?vering? en krap binnenin)
-Stuurt levengevaarlijk nerveus
-Maar oh zo snel :lol: :lol: :lol:

Op een mooi vlak fietspad lag de kruissnelheid tussen de 45-52, van een brug af hield ik het wegens het stuurgedrag bij 66 voor bekeken. Ik wil mijn waw nog niet afschrijven. Je kan er heel snel mee door de bocht zonder op 2 wielen te gaan maar de rechtuitstabiliteit laat voor mij te wensen over, boven 60 per uur heb je een volledig rijvak nodig. Ik ga kijken hoe ik meer caster kan instellen, het sturen wordt dan stabieler maar ook wel zwaarder.
En ik wil hem nog sneller maken
-gat onder pedalen helemaal dicht maken
-opening in bodem onder ketting dichtmaken
-opening rond achterwiel krapper maken
-aero achterwiel
-ketting smeren
-volledig dicht ruitje
-genezen van mijn knieblessure en terug conditie en beenspieren kweken!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#5 Bericht door crash-quest-dummy »

kortom, life begins @ 45 ? :wink:

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#6 Bericht door Vital »

Zoiets ja maar volgens mij ook "life ends at 70"... :oops:

Maar dat gaat in orde komen. Ik zou nu graag eens met een quest rijden om te vergelijken. Ik denk wel dat een quest comfortabler rijdt dan een waw maar aangezien ik in de racewereld zit ben ik spartaans rijgedrag gewoon en waardeer ik het zelfs als zijnde sportief. Alleen de Inoled extreme zal toch aangevuld worden met de ..... voor op de onverlichte stukken want ik moet me nu te hard concentreren om iets te zien. Ook begrijp ik nu waarom skywise en co extra lampen bij de spiegels monteren; de neus is zo lang dat je bij korte bochten in het donker nul komma nul zicht heb waar je heen gaat, ik ben vandaag 2 keer langs het fietspad gereden. Maar aangezien ik geen uitstekende delen wil (aero) ga ik iets anders moeten bedenken...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#7 Bericht door Vital »

Heb vannacht in mijn slaap nog eens geanalyseerd wat er nu met het sturen gebeurt. Volgens mij zijn er 2 oorzaken van het nerveus sturen;

-Doordat de fiets helt in de bocht versterkt het sturen zichzelf
-Doordat je geen steunpunt voor je armen hebt ga je ongewild sturen doordat je lichaam beweegt tijdens het trappen. Als je armen afgesteund zouden zijn t.o.v. de body dan kan je vanuit je pols gedoseerd sturen.

Dus situatie op dit moment;
-Bij hoge snelheid snelheid begin ik gevaarlijk te zwalpen => meer caster geven.
-Bij het met één wiel over een oneffenheid rijden ga je ongewild overcompenseren (doordat je geen steunpunt hebt en door de zelfbekrachtiging) => stuurdemper van een moto monteren waardoor de fiets bij een enkelzijdige oneffenheid rechtdoor blijft rijden en ergens een steun voor de armen maken.

Als iemand nog een (instelbare) stuurdemper weet liggen, ik ben op zoek!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Bjorn
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
Postcode: 9130
Fiets: WAW 004
Locatie: Kieldrecht
Contacteer:

#8 Bericht door Bjorn »

Vital ,

ik had met waw 004 met de vernieuwde sturing van fietser totaal geen probleem met hetgeen u beschrijft. De waw blijt mooi stabiel onafhankelijk van de snelheid en onafhankelijk of het nu rechtdoor is of bochten die je neemt.

Misschien dat je je eens moet informeren omtrent het plaatsen van de nieuwe sturing in Uw waw.
Dit wil zeggen stabieler en minder (geen) senlheidsverlies bij oneffenheden en in bochten.

grtz Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button

http://users.telenet.be/alleweder/

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#9 Bericht door Vital »

Nog ervaringsdeskundigen die hun ervaring met de nieuwe en de oude sturing willen delen?
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gast

#10 Bericht door Gast »

geen idee hoe de geometrie van je wielen is, maar met de (zware) 003 zijn snelheden boven de 60 (en ruim erboven 8) ) geen enkel probleem. Stuurt als een trein.
K

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#11 Bericht door rik »

'k Heb daar meestal ook geen problemen mee, behalve als het wegdek ongelijk is.
DF 269
Ice sprint1 26"

jonathan

#12 Bericht door jonathan »

hehe, zal eens wat opties spuien

-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
-je bent te smal aan de schouders, doordat je dooreen w gehost tijdens bochten ga je aan je stuur draaien.
-en meest waarschijnlijk: je bent de fiets nog niet gewoon, geef het even tijd(maar vervang de kogelkopjes toch maar :wink: )

Voor de rest had ik met WAW003 soms ook wel dat ik schrik had, maar dan vooral als je over klinkers gaat. Dan gaat de achterkant vre wabbelen....

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#13 Bericht door rik »

jonathan schreef:hehe, zal eens wat opties spuien

-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
Niets houdt je natuurlijk tegen maar die hebben ze ook bij fietser.be hoor!
DF 269
Ice sprint1 26"

jonathan

#14 Bericht door jonathan »

rik schreef:
jonathan schreef:hehe, zal eens wat opties spuien

-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
Niets houdt je natuurlijk tegen maar die hebben ze ook bij fietser.be hoor!
nope

dat zijn andere, weet niet hoe die rijden

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#15 Bericht door rik »

jonathan schreef:
rik schreef:
jonathan schreef:hehe, zal eens wat opties spuien

-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
Niets houdt je natuurlijk tegen maar die hebben ze ook bij fietser.be hoor!
nope

dat zijn andere, weet niet hoe die rijden
Wel, ik heb ze nu een tijdje op mijn waw en het voelt toch heel wat beter aan. Ook de slijtage is veel minder dan met de gewone en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie