WAW Evo
- Vital
- Road Runner
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
- Postcode: 3680
- Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
- Locatie: Maaseik
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
WAW Evo
Eindelijk weekend! Nog nooit heeft een week zo lang geduurd...
Heb m'n schatje in de living staan zodat ik dit weekend al wat sleutelwerk kan verrichten onder comfortabele omstandigheden.
Ik heb de waw al een badje gegeven (jaja, in de living op het tapijt... en nee de vriendin is inderdaad niet thuis )
Maar nu gelijk al een vraag voor Vielo of voor zij die zich aangesproken voelen.
Hoeveel kettingrollen moeten er op deze fiets, ik hoorde standaard 5 maar hier maar 3. Ik vind maar plaats voor 2 klopt dat?
Heb m'n schatje in de living staan zodat ik dit weekend al wat sleutelwerk kan verrichten onder comfortabele omstandigheden.
Ik heb de waw al een badje gegeven (jaja, in de living op het tapijt... en nee de vriendin is inderdaad niet thuis )
Maar nu gelijk al een vraag voor Vielo of voor zij die zich aangesproken voelen.
Hoeveel kettingrollen moeten er op deze fiets, ik hoorde standaard 5 maar hier maar 3. Ik vind maar plaats voor 2 klopt dat?
Happiness is not a destination, it is a way of life
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- Vital
- Road Runner
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
- Postcode: 3680
- Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
- Locatie: Maaseik
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Ketting enzo is in orde. Juist mijn eerste testrit in het donker gedaan. Samengevat in 3 letters... WAW
In iets meer letters;
-Luidruchtig
-Spartaans (harde ?vering? en krap binnenin)
-Stuurt levengevaarlijk nerveus
-Maar oh zo snel
Op een mooi vlak fietspad lag de kruissnelheid tussen de 45-52, van een brug af hield ik het wegens het stuurgedrag bij 66 voor bekeken. Ik wil mijn waw nog niet afschrijven. Je kan er heel snel mee door de bocht zonder op 2 wielen te gaan maar de rechtuitstabiliteit laat voor mij te wensen over, boven 60 per uur heb je een volledig rijvak nodig. Ik ga kijken hoe ik meer caster kan instellen, het sturen wordt dan stabieler maar ook wel zwaarder.
En ik wil hem nog sneller maken
-gat onder pedalen helemaal dicht maken
-opening in bodem onder ketting dichtmaken
-opening rond achterwiel krapper maken
-aero achterwiel
-ketting smeren
-volledig dicht ruitje
-genezen van mijn knieblessure en terug conditie en beenspieren kweken!
In iets meer letters;
-Luidruchtig
-Spartaans (harde ?vering? en krap binnenin)
-Stuurt levengevaarlijk nerveus
-Maar oh zo snel
Op een mooi vlak fietspad lag de kruissnelheid tussen de 45-52, van een brug af hield ik het wegens het stuurgedrag bij 66 voor bekeken. Ik wil mijn waw nog niet afschrijven. Je kan er heel snel mee door de bocht zonder op 2 wielen te gaan maar de rechtuitstabiliteit laat voor mij te wensen over, boven 60 per uur heb je een volledig rijvak nodig. Ik ga kijken hoe ik meer caster kan instellen, het sturen wordt dan stabieler maar ook wel zwaarder.
En ik wil hem nog sneller maken
-gat onder pedalen helemaal dicht maken
-opening in bodem onder ketting dichtmaken
-opening rond achterwiel krapper maken
-aero achterwiel
-ketting smeren
-volledig dicht ruitje
-genezen van mijn knieblessure en terug conditie en beenspieren kweken!
Happiness is not a destination, it is a way of life
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
- Vital
- Road Runner
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
- Postcode: 3680
- Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
- Locatie: Maaseik
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Zoiets ja maar volgens mij ook "life ends at 70"...
Maar dat gaat in orde komen. Ik zou nu graag eens met een quest rijden om te vergelijken. Ik denk wel dat een quest comfortabler rijdt dan een waw maar aangezien ik in de racewereld zit ben ik spartaans rijgedrag gewoon en waardeer ik het zelfs als zijnde sportief. Alleen de Inoled extreme zal toch aangevuld worden met de ..... voor op de onverlichte stukken want ik moet me nu te hard concentreren om iets te zien. Ook begrijp ik nu waarom skywise en co extra lampen bij de spiegels monteren; de neus is zo lang dat je bij korte bochten in het donker nul komma nul zicht heb waar je heen gaat, ik ben vandaag 2 keer langs het fietspad gereden. Maar aangezien ik geen uitstekende delen wil (aero) ga ik iets anders moeten bedenken...
Maar dat gaat in orde komen. Ik zou nu graag eens met een quest rijden om te vergelijken. Ik denk wel dat een quest comfortabler rijdt dan een waw maar aangezien ik in de racewereld zit ben ik spartaans rijgedrag gewoon en waardeer ik het zelfs als zijnde sportief. Alleen de Inoled extreme zal toch aangevuld worden met de ..... voor op de onverlichte stukken want ik moet me nu te hard concentreren om iets te zien. Ook begrijp ik nu waarom skywise en co extra lampen bij de spiegels monteren; de neus is zo lang dat je bij korte bochten in het donker nul komma nul zicht heb waar je heen gaat, ik ben vandaag 2 keer langs het fietspad gereden. Maar aangezien ik geen uitstekende delen wil (aero) ga ik iets anders moeten bedenken...
Happiness is not a destination, it is a way of life
- Vital
- Road Runner
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
- Postcode: 3680
- Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
- Locatie: Maaseik
- Velomobiel: Quest
- Contacteer:
Heb vannacht in mijn slaap nog eens geanalyseerd wat er nu met het sturen gebeurt. Volgens mij zijn er 2 oorzaken van het nerveus sturen;
-Doordat de fiets helt in de bocht versterkt het sturen zichzelf
-Doordat je geen steunpunt voor je armen hebt ga je ongewild sturen doordat je lichaam beweegt tijdens het trappen. Als je armen afgesteund zouden zijn t.o.v. de body dan kan je vanuit je pols gedoseerd sturen.
Dus situatie op dit moment;
-Bij hoge snelheid snelheid begin ik gevaarlijk te zwalpen => meer caster geven.
-Bij het met één wiel over een oneffenheid rijden ga je ongewild overcompenseren (doordat je geen steunpunt hebt en door de zelfbekrachtiging) => stuurdemper van een moto monteren waardoor de fiets bij een enkelzijdige oneffenheid rechtdoor blijft rijden en ergens een steun voor de armen maken.
Als iemand nog een (instelbare) stuurdemper weet liggen, ik ben op zoek!
-Doordat de fiets helt in de bocht versterkt het sturen zichzelf
-Doordat je geen steunpunt voor je armen hebt ga je ongewild sturen doordat je lichaam beweegt tijdens het trappen. Als je armen afgesteund zouden zijn t.o.v. de body dan kan je vanuit je pols gedoseerd sturen.
Dus situatie op dit moment;
-Bij hoge snelheid snelheid begin ik gevaarlijk te zwalpen => meer caster geven.
-Bij het met één wiel over een oneffenheid rijden ga je ongewild overcompenseren (doordat je geen steunpunt hebt en door de zelfbekrachtiging) => stuurdemper van een moto monteren waardoor de fiets bij een enkelzijdige oneffenheid rechtdoor blijft rijden en ergens een steun voor de armen maken.
Als iemand nog een (instelbare) stuurdemper weet liggen, ik ben op zoek!
Happiness is not a destination, it is a way of life
- Bjorn
- Helper
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
- Postcode: 9130
- Fiets: WAW 004
- Locatie: Kieldrecht
- Contacteer:
Vital ,
ik had met waw 004 met de vernieuwde sturing van fietser totaal geen probleem met hetgeen u beschrijft. De waw blijt mooi stabiel onafhankelijk van de snelheid en onafhankelijk of het nu rechtdoor is of bochten die je neemt.
Misschien dat je je eens moet informeren omtrent het plaatsen van de nieuwe sturing in Uw waw.
Dit wil zeggen stabieler en minder (geen) senlheidsverlies bij oneffenheden en in bochten.
grtz Bjorn
ik had met waw 004 met de vernieuwde sturing van fietser totaal geen probleem met hetgeen u beschrijft. De waw blijt mooi stabiel onafhankelijk van de snelheid en onafhankelijk of het nu rechtdoor is of bochten die je neemt.
Misschien dat je je eens moet informeren omtrent het plaatsen van de nieuwe sturing in Uw waw.
Dit wil zeggen stabieler en minder (geen) senlheidsverlies bij oneffenheden en in bochten.
grtz Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button
http://users.telenet.be/alleweder/
http://users.telenet.be/alleweder/
hehe, zal eens wat opties spuien
-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
-je bent te smal aan de schouders, doordat je dooreen w gehost tijdens bochten ga je aan je stuur draaien.
-en meest waarschijnlijk: je bent de fiets nog niet gewoon, geef het even tijd(maar vervang de kogelkopjes toch maar )
Voor de rest had ik met WAW003 soms ook wel dat ik schrik had, maar dan vooral als je over klinkers gaat. Dan gaat de achterkant vre wabbelen....
-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
-je bent te smal aan de schouders, doordat je dooreen w gehost tijdens bochten ga je aan je stuur draaien.
-en meest waarschijnlijk: je bent de fiets nog niet gewoon, geef het even tijd(maar vervang de kogelkopjes toch maar )
Voor de rest had ik met WAW003 soms ook wel dat ik schrik had, maar dan vooral als je over klinkers gaat. Dan gaat de achterkant vre wabbelen....
-
- General Manager
- Berichten: 3186
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Wel, ik heb ze nu een tijdje op mijn waw en het voelt toch heel wat beter aan. Ook de slijtage is veel minder dan met de gewone en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.jonathan schreef:noperik schreef:Niets houdt je natuurlijk tegen maar die hebben ze ook bij fietser.be hoor!jonathan schreef:hehe, zal eens wat opties spuien
-de oude kogelkopjes waren helemaal niet stabiel, bestel er nieuwe bij velomobiel.nl, veel stiller/strakker
dat zijn andere, weet niet hoe die rijden
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"