cruzbike

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#16 Bericht door quattrovelootje »

jonathan schreef:alleen nog wat littekens... :D ni erg Sandra vindt da lekker... :wink:
Vreemd volk woont daar toch in het Vlaamsch-Brabantsche :wink: :D

Tihamér -platte Kempenaer
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door marini »

het was langer dan 10 seconden marc,
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#18 Bericht door graddus »

Wat een zelfbeheersing he 8)

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: cruzbike

#19 Bericht door svdaele »

Leuk, zo ouwe treads weer naar boven halen.

Ik heb dezelfde vraag als Paul een eeuwigheid geleden had, maar behalve over welk type fiets het misschien kan zijn heeft er niemand geantwoord (en misschien is er intussen al een nieuw antwoord op, aangezien er in 6 jaar veel kan gebeuren...).

Kent iemand die iemand kent die iemand kent (of zoiets) met dergelijke fiets? Of waar kunnen we hier in de buurt een dergelijke fiets uitproberen?
Of moeten we hem gewoon op goed geluk bestellen (vk2 frame + conversion kit valt prijsgewijs wel nog mee, direct de "echte" modellen lijken me wat een groot financieel risico)
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: cruzbike

#20 Bericht door Wouter D »

er is (was?) iemand in oudenaarde die zo een fiets heeft (had)

zou een hoge raptobike geen optie zijn voor jou?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: cruzbike

#21 Bericht door svdaele »

Ja, alles is een optie voor mij. Alleen ben ik wat ne moeilijken, merk ik.

Enerzijds spreekt de efficiëntie van fwd mij wel aan. Raptobike is dan zeker een optie, maar ergens voel ik wat wrevel bij de torsie van die ketting. Dat heb je bij een cruzbike niet. (Maar de deelbaarheid van een hoge raptobike is wel een voordeel)
Anderzijds wil ik wel eens uss proberen (of minstens testen). Naar kettinglijn denk ik in dat geval aan een Seiran of zo.

De enige fiets die en uss en fwd is, is volgens mij de flevo... En ik weet niet of ik mij daar ooit mee zie rijden. Bovendien twijfel ik of dat een doenbare fiets is voor het stuk stad in mijn traject (traag rijden, wendbaarheid). En aangezien ik ook wel wat langere toeren wil gaan doen, is dat misschien ook niet ideaal met een Flevo. Ik heb ergens gelezen dat het moeilijker rijden wordt met een Flevo als je vermoeid bent/wordt en dat is bij een randonneursbrevet sowieso vroeg of laat het geval...

Maw: ik zal ofwel moeten kiezen tussen fwd en uss, ofwel het risico nemen om een fiets te kopen die praktisch niet zo geschikt is voor wat ik wil doen en waar ik bovendien nog niet mee kan rijden :D
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: cruzbike

#22 Bericht door bicky »

ik gebruikte mijn flevo graag in stad, goed overzicht en wendbaar.
voor lange afstanden vond ik hem minder geschikt.

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: cruzbike

#23 Bericht door svdaele »

En wat bedoel je dan met lange afstanden? Al vanaf pakweg 50km, of eerder 200km?
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: cruzbike

#24 Bericht door bicky »

Denk dat 50km mijn maximum afstand er mee geweest is.
Voor langere afstanden nam ik mijn velomobiel.
ik zijn comfortabelere fietsen dan de flevobike. maar een flevobike is wel tof om mee te rijden zonder handen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: cruzbike

#25 Bericht door Wouter D »

http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... rider.html

hier staat er eentje te koop bij tom goeman
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: cruzbike

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

svdaele schreef:Ik heb dezelfde vraag als Paul een eeuwigheid geleden had, maar behalve over welk type fiets het misschien kan zijn heeft er niemand geantwoord (en misschien is er intussen al een nieuw antwoord op, aangezien er in 6 jaar veel kan gebeuren...).
Op het Duitse forum werd dezelfde vraag gesteld. Een zekere Heiko ziet de Cruzbike als een soort aparte categorie, verschillend van "kantelknikkers" als de Flevo. Hij legt uit waarom :

https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... ost-747933

Kent iemand die iemand kent die iemand kent (of zoiets) met dergelijke fiets? Of waar kunnen we hier in de buurt een dergelijke fiets uitproberen? Of moeten we hem gewoon op goed geluk bestellen (vk2 frame + conversion kit valt prijsgewijs wel nog mee, direct de "echte" modellen lijken me wat een groot financieel risico)
Afgelopen zondag heb ik voor het eerst een Cruzbike in het echt gezien. Een van de deelnemers aan de Rando de la Transeuropéenne - een jaarlijkse fietstocht georganiseerd door een Franse vereniging - reed er met eentje. Zondag waren ze in Brugge en ik besloot een stukje mee te fietsen. Bij aankomst in de Brugse jeugdherberg viel mijn oog vrijwel onmiddellijk op de fiets, alhoewel die toch wat verborgen stond tussen een massa andere fietsen. Vrij snel maakte ik met de eigenares kennis. Samen met haar man - eveneens een ligfietser - deed ze de hele tocht. Ik heb verschillende keren met dat koppel gepraat. Over van alles en nog, maar merkwaardig genoeg niet over de Cruzbike. Best jammer. :(

Graddus schreef eerder dat het stuursysteem van de Cruzbike niet echt voor stabiliteit zorgt, maar ik heb toch kunnen zien dat de fiets heel stabiel reed. Ook bij lagere snelheden, want echt snel werd er (die dag) niet echt gereden. Ik had de indruk dat het vrij ontspannen rijden is met die fiets en dat starten geen "speciale vaardigheden" vraagt zoals bij een Flevobike. Ja, ik ben nog altijd niet van mijn frustratie af dat fietsen met een Flevo voor mij een onmogelijk circusnummer bleek te zijn... :mrgreen: :oops:

Dat Franse koppel kwam uit het zuiden. Blijkbaar zit daar een invoerder van Cruzbike. Niet ver van Grenoble. Een bezoekje waard als je in de streek op vakantie bent?

http://cycles-bentoline.com
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie