WAW
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
die stippen zijn de rondsels van de vijzen waar voor en achterstuk mee bevestigd worden.
bij sietse waren die zelfs in carbon , tja 25kg, toch nog zeker 5kg meer dan mijn raceligfiets.....eentje met 2wielen en staartpuntje.djeu djeu
bij sietse waren die zelfs in carbon , tja 25kg, toch nog zeker 5kg meer dan mijn raceligfiets.....eentje met 2wielen en staartpuntje.djeu djeu
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
@ eeuwige: dat waren inderdaad gaten waarachter leds gemonteerd zaten. Momenteel zit er echter een volledig dichte neus op. Wat die foto's betreft, ik moet er eens werk van maken, bij schoon weer ga ik eens een fotoshoot doen (mooi weer genoeg gehad natuurlijk maar ik had nachtposten en komende week verhuizen...) als ik tijd heb.
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Al tijd gevonden in de voorbije vakantiemaanden en tussen het verhuizen door?jean peinture schreef:@ eeuwige: dat waren inderdaad gaten waarachter leds gemonteerd zaten. Momenteel zit er echter een volledig dichte neus op. Wat die foto's betreft, ik moet er eens werk van maken, bij schoon weer ga ik eens een fotoshoot doen (mooi weer genoeg gehad natuurlijk maar ik had nachtposten en komende week verhuizen...) als ik tijd heb.
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
zeg jan, die witte en rode vierkantjes op de voor en de achterkant zien er wel de max uit, zijn nog reflecterend op de koop toe zeker
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
zoals JC in een vorig berichtje heeft aangehaald staan er enkele foto's van waw006 bij toertochten limburg... bij knooppunten Kelchterhoef. Bovendien kan ik u meedelen dat er gisteren nog enkele foto's zijn gemaakt maar eer die in digitale vorm te zien zijn...
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Onlangs heeft waw006 de kaap van de 5000 km overschreden en heb ik eens een grondige controle gedaan van de onderdelen. De aandrijving dacht ik preventief te vervangen -om niet in de problemen te komen tijdens het pendelen naar het werk- doch daar heb ik van af gezien. Ik zie het nog een tijdje aan en denk dat er nog wel een maand of twee mee gereden kan worden. (ongeveer 2400 km).
Wel heb ik de voorste set banden vervangen. Er lagen Schwalbe Marathon slicks op die nu ongeveer 3500 km hadden. Ze waren niet tot op de draad versleten maar toch begon ik aanzienlijk meer lek te rijden vandaar. Ik heb ze vervangen door een iets zwaarder kaliber namelijk de schwalbe marathon, deze zijn een ietsje breder 5mm). Een 'grovere' en hopelijk ook nog lekbestendigere band. Voor wedstrijden natuurlijk niet je dat, niet pijlsnel maar ook niet dramatisch traag. Voor het pendelen vind ik het een goed compromis.
Verder was er weinig of niks van onderhoud nodig, een likje vet op de ketting, wat afstoffen en de bak terug ineen bouten. Tijdens de winter plan ik wat tijd om de stuurinrichting nog eens terug te laten uitlijnen en mss probeer ik ook wel eens een alternatief voor de -lawaaierige- bolkoppelingen te vinden.
Wel heb ik de voorste set banden vervangen. Er lagen Schwalbe Marathon slicks op die nu ongeveer 3500 km hadden. Ze waren niet tot op de draad versleten maar toch begon ik aanzienlijk meer lek te rijden vandaar. Ik heb ze vervangen door een iets zwaarder kaliber namelijk de schwalbe marathon, deze zijn een ietsje breder 5mm). Een 'grovere' en hopelijk ook nog lekbestendigere band. Voor wedstrijden natuurlijk niet je dat, niet pijlsnel maar ook niet dramatisch traag. Voor het pendelen vind ik het een goed compromis.
Verder was er weinig of niks van onderhoud nodig, een likje vet op de ketting, wat afstoffen en de bak terug ineen bouten. Tijdens de winter plan ik wat tijd om de stuurinrichting nog eens terug te laten uitlijnen en mss probeer ik ook wel eens een alternatief voor de -lawaaierige- bolkoppelingen te vinden.
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
bagage in de waw
wat kan er zoal mee in de WAW? Een tas? Een rugzak? Een valies? Een koelbox?
Paul
Paul
-
- Neo Prof
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
- Postcode: 3500
- Fiets: rans stratus + birdy tour
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Eerst en vooral: de WAW heeft weinig bagageruimte. Er kan mits de nodige creativiteit wel het een en ander in. Zo heb ik er ooit voor een dagje in de bos te werken het voilgende in vervoerd: een kleine kettingzaag, veiligheidslaarzen, veiligheidsoveral, helm en wat gerief om aan de zaag te sleutelen. Het kan maar is zeker niet practisch. Ook een slaapzak, een matje en wat kledij kan er meegenomen worden maar eerlijk gezegd vind ik dat zelf niet het doel van mijne waw, reizen dan daar heb ik liever ne andere ligfiets voor.
Maar ik pendel er dagelijks mee en mijn tas met reservekleren en reparatiespullen gaat er vlot in en een paar schoenen staat er aan de andere kant van de wielkas, dan is er nog ruimte zat. In liters zal er wel een heel aantal ingaan, ik schat zo iets van een 60 liter maar veel hangt af van hoe dat volume te manipuleren is, frigoboxen en andere starre stukken zullen moeilijker zijn
Maar ik pendel er dagelijks mee en mijn tas met reservekleren en reparatiespullen gaat er vlot in en een paar schoenen staat er aan de andere kant van de wielkas, dan is er nog ruimte zat. In liters zal er wel een heel aantal ingaan, ik schat zo iets van een 60 liter maar veel hangt af van hoe dat volume te manipuleren is, frigoboxen en andere starre stukken zullen moeilijker zijn
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
De verlichting van de WAW blijft me eigenlijk wel bezig houden... Nog steeds vraag ik me af waarom er niet kan gekozen worden voor een ingebouwde verlichting zoals bij de Versatile, waarbij er een soort raampjes worden ingezet in de huid van de velomobiel met daarachter dan de lampjes.jean peinture schreef:@ eeuwige: dat waren inderdaad gaten waarachter leds gemonteerd zaten. Momenteel zit er echter een volledig dichte neus op.
verlichting versatile
Of gewoon het systeem waarbij men rechtstreeks een grote lamp plaats in de neus zoals bij M en Q?
Ik vond trouwens op een Zweedse webstek meerdere foto's van de WAW001:
WAW001
Op de site van Dries zag ik trouwens een foto staan van de - naar ik toch vermoed - herspoten WAW waarmee Ward een tijdje heeft rondgetoerd maar uiteindelijk omruilde voor een Go-One. Is dat aan de neus een uitstekende lamp?
Dries, is dat werk van jou of van de nieuwe eigenaar? Is dat geen goede oplossing? Ik vind dat persoonlijk veel mooier dan twee lichten aan de zijkanten te plaatsen.
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
het probleem bij kort bij elkaar geplaatste lichten is de verkeerde afstandinschatting, de waw lijkt wel ver af maar is dichtbij , dat is de reden waarom motoren slechte 1 van de koplampen mogen laten branden, vroeger waren dat er twee.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
Erik, zelfs nu mogen er nog altijd twee branden. Ziehier een lekkere onverteerbare brok 'technische eisen' :marini schreef:Dat is de reden waarom motoren slechts 1 van de koplampen mogen laten branden, vroeger waren dat er twee.
--> Elke combinatie van twee of meer lichten, hetzij gelijke of niet, doch van dezelfde functie en dezelfde kleur, zal als een enkel licht worden beschouwd indien de projecties van hun lichtdoorlatende oppervlakten op een verticaal vlak loodrecht op het mediaanvlak van het voertuig niet minder bedragen dan 50 pct. van de kleinste rechthoek omschreven op de projecties van de genoemde lichtdoorlatende oppervlakten <--
Om maar even een voorbeeld te geven van wat een mens te lijden krijgt.