mijn alleweder

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gast

#61 Bericht door Gast »

marini schreef:nee ik bedoel met achtervering
je ketting moet dan door het scharnier lopen want anders verlengt en verkort je ketting.
maar het kan
zonder spanrol?
als ik het uitteken varieert de theoretisch nodige kettinglengte wel bij veerbeweging,
dan moet ik mijn ketting wat slap zetten in nullast

zou dat werken peins je zonder spanrol?

eigenlijk heb ik nog een andere oplossing vr vering bedacht,
als ik de rohloff OP de achterbrug plaats past het draaipunt vr de vering
mooi in de primaire treklijn, en bij een grote veerbeweging is er maar
een kleine verschuiving van de treklijn

onderhoud aan de draaipunten vr vering is dan ook simpel, alles
zitgewoon onder het zitje
constructie is ook eenvoudiger
Bijlagen
schemavering.JPG

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#62 Bericht door marini »

was vergeten dat ge met tussenas werkt,
maar dan nog toch is nazien,.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#63 Bericht door marini »

uw tussenas op de achterbrug geeft wel meer ongeveerde massa.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#64 Bericht door WFvN »

marini schreef:uw tussenas op de achterbrug geeft wel meer ongeveerde massa.
Niet aan gedacht. Echter weet ik niet in hoeverre dat nadelig zal zijn voor de Alleweder. Ik heb 3 jaar ervaring met de Alleweder. Prima ding maar het achterwiel wil toch wel eens gaan stuiteren/dribbelen. Verzwaring van de achterbrug zal in ieder geval de eigenfrequentie verlagen.

Maar goed, een derailleur weegt ook niet niks. En wat de 8x naaf van Tihamér weegt, weet ik ook niet. Wellicht dat die in de buurt komt van van de Rohloff. Misschien kan ook hij z'n licht hier eens op werpen.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#65 Bericht door marini »

stuiteren wil zeggen dat de demper zijn werk niet doen dacht ik, misschien die is onderhanden nemen.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#66 Bericht door WFvN »

marini schreef:stuiteren wil zeggen dat de demper zijn werk niet doen dacht ik, misschien die is onderhanden nemen.
Beetje laat voor; de fiets is half juni verkocht; ik rijd nu Versatile.

Maar om wat specifieker antwoord te geven: de voorveerpoten kan je mooi open maken en onder handen nemen. De achtervering is echter een gesloten systeem. Het enige wat je kan doen is een gaatje boren om olie naar binnen te spuiten om bijvoorbeeld een piep uit de veer te halen. Demper aanpassen is dus helaas niet echt een optie.
Een ballonbandje doet overigens ook veel goed. Meer demping én grotere massa.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#67 Bericht door Johan Clerx »

Hey Alt. Al een tijdje niks meer gehoord van je altwedertuningproject. Hoe ver sta je der voor de moment mee?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#68 Bericht door Luc Willaert »

Johan Clerx schreef:Hey Alt. Al een tijdje niks meer gehoord van je altwedertuningproject. Hoe ver sta je der voor de moment mee?
Denk dat hij nu vooral bezig is met WAW's leren bouwen.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#69 Bericht door Edje »

Jep denk dat Alex veel denkwerk van dries meekrijgt, aan de andere kant denk ik ook dat die job op zijn lijf geschreven is.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#70 Bericht door Johan Clerx »

Aha, dan heeft Dries zijne medewerker gevonden. Ne dikke proficiat Alex.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#71 Bericht door Proes »

Als die daar een tijdje werkt wil hij waarschijnlijk een Waw, zou het niet?
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#72 Bericht door Wouter D »

proes: dat soort berichten bedoel ik dus
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#73 Bericht door Gast »

idd kheb nt veel tijd momenteel vr de aw
mr weet dat er een hele boel carbon-kevlar in komt

over mijn toekomstige waw : verwacht mr een stripdown experimentele versie

elke waw is trouwens een bom op drie wielen
je moet ook weten dat we lamineren met een speciale
mengeling van epoxy en adrenaline

ik denk soms dat ik die aw beter nt had gekocht, mr ik kan
nu wel 2VMen hebben dus de waw extreem laten en de aw
wat praktischer maken

Gebruikersavatar
Raf
Junior
Berichten: 50
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 7:33
Postcode: 3580
Fiets: Leiba L1090303
Locatie: Beringen
Contacteer:

#74 Bericht door Raf »

Is dit niks voor jouw Alt ?
Bijlagen
AllewederHaube.jpg

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#75 Bericht door marini »

ik denk alt da ge eenmaal nen waw hebt ni meer in uwe AW zult stappen wegens te traag.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie