330° verlichting

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pauvre Mouton
Helper
Postcode: 3530
Fiets: WAW 360
Velomobiel: WAW 360 | 2017
Contacteer:

330° verlichting

#1 Bericht door Pauvre Mouton » do 28 nov 2019, 15:37

Even een situatieschets:
Momenteel gebruik ik het achterlicht Knog Blinder Road R70 voor op de kleine lichtmast te zetten.
Het ingebouwd achterlicht van de WAW brandt constant, en de Knog Blinder Road doet dienst als knipperlicht. Een prima huwelijk.
Het knipperlicht om op te vallen, de WAW verlichting om de afstand door andere verkeersdeelnemers beter in te kunnen schatten.
Het knipperlicht geeft ook een klein (verwaarloosbaar) streepje zijlicht.

Knog Cobber:
Iemand toevallig al ervaring met het rode achterlicht Knog Cobber, dewelke beweert een 330° lichtbundel te geven?
Mijn interesse gaat niet uit naar gebruik als rijlicht. De waw is goed genoeg voorzien van rijlicht.
Wel gaat het mij erom om beter en actiever gezien te worden van de zijkant. Enkel teren op de reflecterende sticker op de flank van de WAW is me te passief geworden.

Bedenkingen:
Ik ben benieuwd of het wat zou zijn zo'n 330° licht op de WAW 360 :mrgreen:
Op een racefiets lijkt het achterlicht wat naar de grond te schijnen wat een prima idee is. De mast op de WAW staat volgens mij kaarsrecht dus schijnt mss te hard in de ogen van achterliggers?
Geen idee of het witte voorlicht van de Cobber samen met de rode Cobber past op de mast van de WAW. Ook lijkt het witte licht (in knipperstand) hinderlijke schaduw te geven tijdens het rijden :?:
WAW 360 | My smile is always in shape!

Pauvre Mouton
Helper
Contacteer:

Re: 330° verlichting

#2 Bericht door Pauvre Mouton » vr 29 nov 2019, 15:55

of mss ook beter een eigen lichtmast bouwen.
Even mijn 2 linkerhanden zoeken #-o

blackarmor
Public Relations
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Contacteer:

#3 Bericht door blackarmor » vr 29 nov 2019, 17:21

330 wil zeggen dat je het rode licht ook goed van voor te zien krijgt dit kan verwarrend zijn voor de al zeer verstrooide automobilisten . ( van de week nog zo ene tegen gekomen die een rode led vooraan en niks achteraan heeft . die kwam ook ineens veel sneller dichterbij dan ik verwachte )
ik heb op mijn fietsen meestal een set lichten in het midden van de fiets welke ineens de breedte aangeven en de flank verlichten
fotos van de verlichting staan onderaan dit album
https://www.amazon.fr/photos/share/Dzq9 ... qAwL0foA2s
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Pauvre Mouton
Helper
Contacteer:

#4 Bericht door Pauvre Mouton » za 30 nov 2019, 13:29

jep, dat klopt, ik was ook al niet meer overtuigd van dit 330° licht.

Wel was ik even mijn lichtjes in mijn achteruitkijkspiegels vergeten die de flank verlichten, dus dat zit al goed #-o
Enkel bovenop ga ik op de één of andere manier me zo'n lichtmast plaatsen om misschien nog iets meer op te vallen (zonder te overdrijven)
Eventjes uitzoeken hoe je zo'n antenne kan monteren op de smurfenmuts

Ludwigdesmet
Supporter
Postcode: 9600
Fiets: Trek
Velomobiel: e-WAW 434
Contacteer:

#5 Bericht door Ludwigdesmet » do 12 dec 2019, 16:13

ik heb op de antenne die ik van Brecht kreeg (waar zo een flikkerlichtje op staat) twee rijen leds gemonteerd uit een ikea sfeer-licht kit. (de kindjes zijn groter geworden) Met het weghalen van enkele pinnetjes op de stekkers kon ik de achterste enkel rood doen branden, de voorste wit. Ze worden gevoed door een eigen gemaakt battery pack'je met 3 3,7 volt batterijtjes en een chinees BMC bordje. Ook van op zij redelijk zichtbaar en ik heb er zelf geen hinder van als ik rij. Ik zie alleen een lichte schijn op de spiegelbehuizing waardoor ik weet dat ze nog branden. :)
De strips zaten in een transparante behuizing die ik goed heb dicht getaped, en met colson bandjes aan de mast vastgemaakt. Staat er nu een goeie twee maanden op en het werkt nog altijd :D
De batterij-tjes hebben het meest gekost, de rest was beetje denkwerk en puzzelen.

Afbeelding

Lex
Public Relations
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

#6 Bericht door Lex » do 12 dec 2019, 19:03

Ge kunt natuurlijk nog altijd stroom aftakken aan de stekker van de achterkant. Met de juiste weerstand ertussen moet dat geen probleem zijn.

Plaats reactie